Toon posts:

AMD Athlon XP 2200+ geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat er bij een AMD Athlon XP 2200+ altijd DDR geheugen moest worden gebruikt, maar een vriend zei mij dat hij 'van ergens horen zeggen had, dat het ook sdram ondersteunt'. Klopt dit of is dit gewoon onzin ?
M.a.w welk geheugen neem ik het beste : DDR Twinmoss 256MB PC-2100 of 256 MB SDRAM M-Tec PC133 ?

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:39

The_Duke

ho gek!

DDR is natuurlijk het beste maar sdram werkt ook, ik heb bijv. een mobo waar ik zowel sdram als ddr op kan prikken, dit mobo ondersteund ook tot XP 2600+.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
maakt in principe geen bal uit, maar de meeste nieuwe moederborden ondersteunen alleen ddr.

en als je dan voor ddr gaat neem dan ddr 333

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

check anders de page van je MOBO..

Verwijderd

Topicstarter
dit wordt mijn moederbord : http://www.msicomputer.co...ext=MSI%20KT3%20Ultra%202

Ik zie daar wel een aanduiding van sdram en ddram maar betekent dit dat ze ze allebei ondersteunen? Kben geen crack in het technische Engels

Verwijderd

Ik draai met mijn XP2000+ op 2200+ (144 mhz fsb) en gebruik ook gewoon 512 mb SDram

Dit kan in principe met iedere cpu op een fsb tot 133 mhz.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 18:43:
dit wordt mijn moederbord : http://www.msicomputer.co...ext=MSI%20KT3%20Ultra%202

Ik zie daar wel een aanduiding van sdram en ddram maar betekent dit dat ze ze allebei ondersteunen? Kben geen crack in het technische Engels
nee, hij ondersteund alleen ddr :)
oftewel ddr sdram.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Is afhankelijk v.d. chipset (preciezer: geheugencontroller) en heeft _niks_ met de cpu an sich te maken (zolang deze géén on-die geheugencontroller heeft zoals de Hammer 'm straks gaat krijgen, echter, dan zijn er ook wel omwegen om 'm met ander geheugen te laten werken); zo zijn er bijvoorbeeld P4 en P!!! moederborden met RDRAM of SDR-SDRAM of DDR-SDRAM verkrijgbaar. Dit is ook tamelijk makkelijk te achterhalen als je je iets verdiept in deze dingen en/of de search plus FAQ's gebruikt ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.