Toon posts:

[XP] Downloaden van internet loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

weet niet of dit misschien wellicht bij netwerken had moeten staan, maar dat merken we wel...

zit in een studentenhuis met een chello verbinding die binnenkomt op een windows98 computer met een sofwarematige router geinstalleerd (weet zo ff de naam niet)....

eerst had ik ME geinstalleerd en toen ging alles goed, maar nu heb ik XP en als ik nu iets download van internet dan loopt dat op een gegeven moment ram vast.

Ook met Red Alert via het netwerk gaat niet, dan kies je voor netwerk en dan springt hij terug naar het hoofdmenu...

Die firewall op de LAN verbinding staat uit....

Heeft iemand dit ooit eerder gezien?

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

`waarschijnlijk neemt die IP settings over van de win 98 machine.. heb je daar al naar gekeken?

Hij zoekt automatisch een IP... etc.. misschien heb je dat niet geod ingesteld?

Kan je wel op de rest van het netwerk komen?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel kijken op de computers maar niks ervan downloaden.... en heb nog niet gekeken of hij die settings overneemt... het vreemde is dat je wel gewoon kan surfen namelijk het is echt bij het downloaden van iets...bv een attachment via webmail of gewoon een filmpje ofzo...

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

hmm dat is wel vreemd.. probeer IE opnieuw te installen (welke SP heb je?)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS => NT :)

Staan de instellingen van de NICs goed? Met name snelheid en duplex mode.

Verder zal je misschien nog even wat meer info kunnen geven over hoe je netwerk er uit ziet en wat je gebruikt voor NAT.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb dan wel geen XP maar ik had hier een tijdje geleden ook last van. Uiteindelijk bleek het te komen doordat er 2x NAT in mijn verbinding zat. Namelijk 1x door het modem en dan nog een keer door m'n server. NAT op m'n server uitgeschakeld en hij deed het perfect.

Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1