[javascript] screen reso redirect in ie werkt, mozilla niet

Pagina: 1
Acties:

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 20:54
Ik ben zelf bezig met het maken van een pagina, maar m'n kennis van javascript is niet groot, ik kan nog wel een klein scriptje schrijfen(ik heb nog nooit een cursus oid gevolgd maar ben met scripts aan het kloten gegaan), zoals onmouseover en de if en else functies(en wat daarbij kan horen, zie hireonder) begrijp ik. Het script hieronder werkt denk niet omdat mozilla deze functies niet ondersteund. Nou is m'n vraag welke functie begrijpt mozilla niet of kan iemand me een link geven waar staat welke functies mozilla wel begrijpt. Het script:
code:
1
2
3
if (screen.width == 800){
    document.location = "home800.htm";
}

wat ik zelf al gevonden heb is
http://developer.netscape...r/jsref/wina3.htm#1090331
daar hebben ze het over "+screen.width+", dus die heb ik al getest maar dat werkt niet. Ik heb ook al wat combinaties uitgevoerd

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025

Verwijderd

Dit onderwerp hoort thuis in W&G, vraag even in Lieve Adjes of dit verplaatst kan worden.

Succes :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer eens:
code:
1
2
3
if (screen.width==800){
     window.location.href = 'http://www.woei.nl';
}

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op 26 september 2002 @ 18:20:
Probeer eens:
code:
1
2
3
if (screen.width==800){
}
Inderdaad; dit is de enige goede manier om je location te setten. document.location was bedoelt als een read-only property, maar omdat Microsoft in al zijn wijsheid had besloten deze property read-write te maken zijn er veel mensen geweest die deze property ook als zodanig zijn gaan gebruiken.
Mozilla, standaard-geil als deze browser is, heeft dus blijkbaar besloten hier (terecht) niet aan mee te doen, en alleen de location-property van het window object read-write te maken (zoals het hoort).
Kortom: doe wat BtM909 zegt, en de eerstvolgende die in dit forum nog eens met document.location = 'blaat.html' komt die stort ik een emmer pek en een emmer veren over zijn hoofd vanuit mijn torentje ;)

Intentionally left blank

• EnsconcE
BtM909 schreef op 26 september 2002 @ 18:20:
Probeer eens:
code:
1
2
3
if (screen.width==800){
}
heb ik gedaan maar werkt niet ;(
ik heb de source ook ff in de editor van mozilla bekeken, sybthax highlighting staat aan maar die markeert de functie niet, nou heb ik de if.... ook al onder een functie gepropt maar die pakt hij ook niet. Ik zal nog wel ff aan het ouwehoeren gaan.

[edit]
ik heb em gewijzigd, maar om niet de hele tijd naar 800x600 te moeten schakelen heb ik ipv 800 nu 1024 staan, de script werkt nu wel op 1024 maar maar op 800x600 werkt ie niet meer, geen enkel script zelfs. Misschien belangrij om te weten maar het is een pagina in een frame die een functie in een andere pagina uitvoerd en bij het laden opent deze pagina ook een pagina in weer een ander frame

[edit2]
en waarom pakt mozilla de home800 pagina als ik de script zo doe
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script>
if (screen.width >= 1024){
    window.location.href='home1024.htm'
}
else if (screen.width <= 1023){
    window.location.href='home800.htm'
}
</script>
crisp schreef op 26 september 2002 @ 22:01:
[...]

Inderdaad; dit is de enige goede manier om je location te setten. document.location was bedoelt als een read-only property, maar omdat Microsoft in al zijn wijsheid had besloten deze property read-write te maken zijn er veel mensen geweest die deze property ook als zodanig zijn gaan gebruiken.
Mozilla, standaard-geil als deze browser is, heeft dus blijkbaar besloten hier (terecht) niet aan mee te doen, en alleen de location-property van het window object read-write te maken (zoals het hoort).
Kortom: doe wat BtM909 zegt, en de eerstvolgende die in dit forum nog eens met document.location = 'blaat.html' komt die stort ik een emmer pek en een emmer veren over zijn hoofd vanuit mijn torentje ;)
hoe bedoel je read write, write in de zin van als hij de functie uitvoert dat hij als het ware naar de frame kan schrijfen en de read dat hij leest wat er in een frame voor pagina zit?

• EnsconcE
niemand die een oplossing voor dit probleem weet?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat Mozilla ergens anders op spaakt loopt; post eens de volledige html waar dit script in staat.

Intentionally left blank

• EnsconcE
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>

<head>
<title> </title>
<script>
if (screen.width >= 1024){
    window.location.href='home1024.htm'
}
else if (screen.width <= 1023){
    window.location.href='home800.htm'
}
</script>

</head>

<body scroll="no" topmargin="0" leftmargin="0">

</body>
</html>

dit is alles

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Werkt toch prima hier (Moz 1.0 en 1.2a)...

Intentionally left blank

Pagina: 1