In de winroute handleiding staat dat je winroute remote over internet kan administeren. Helaas werkt het bij mij niet. Port 33344 staat keurig doorgemapt.
Hoe kan dit en bi wie werkt dit wel?
Hoe kan dit en bi wie werkt dit wel?
Verwijderd
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Wel als je je server niet "excluded from NAT" hebt staanPaul Nieuwkamp schreef op 26 september 2002 @ 18:15:
Bij settings -> advanced -> Remote admin -> WinRoute Administration moet het vinkje bij 'Enable remote administration over network' aan staan, verder moet je bij 'Allow access only from:' leeg hebben (Ik adviseer altijd alleen lokaal (lees: adresgroep met interne IP's, juist omdat je anders over inet je admin aankan, maar alla)
Verder moet je niets 'doormappen'. Ik neem aan dat je daarmee de portmappings bedoeld? Je hoeft (moet/kan) die niet doormappen omdat je router al direct op internet zit, je moet dus het ip van je internet-verbinding intypen bij het inlogschermpje, de router zelf reageert er dan op door de Winroute aanmeldgegevens en zo te geven.
Klopt, port 44333 dusIn het packet filter moet je evt wel wat veranderen, je moet zorgen dat men vanaf (willekeurig ip) naar poort (wradmin) data mag. Ook moet je zorgen dat de outbound traffic niet geblokeerd wordt.
De winroute admin poort is bij mij overigens 44333 ? Denk dat je dus de verkeerde dingen in je packet filter hebt staan.
Ja okee, maar dan moet je op je interne netwerk een gateway ed opgeven, en dan gaat die server via zijn ene nic connecten met zichzelf (Millennium schreef op 26 september 2002 @ 18:25:
Wel als je je server niet "excluded from NAT" hebt staan
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock