Toon posts:

Bezet domeinnaam claimen

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemde situatie, en ik hoop dat er hier iemand is die een beetje verstand van rechten heeft die mij een tip kan geven.

Ik heb een jaar geleden een domeinnaam geclaimd. Tot nu toe heb ik hier nog niks mee gedaan. Nu is er een bedrijf die dezelfde domeinnamen met andere tld's heeft die deze van mij hebben wilt, voor nopes :(. Dit omdat ze de naam bij het benelux merkenbureau neergelegd hebben. Kan dit zomaar?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ligt eraan wat je domeinnaam is als dat duidelijk een merknaam is ofzo dan hebben ze er recht op anders niet als het gewoon een samanvoegsel van 2 woorden is oid. dan hebben ze er geen recht omdat jij er dan net zoveel recht op heb als hun en aangezien jij eerder was, mag je hem houden.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
Dat kan zomaar. Dan ben je je domeintje dus kwijt. Ik zou vragen voor een vergoeding.

Eskomootje: als de naam geregistreerd is mag ik hem niet nemen. Als ik www.microsoft.tv zou nemen zou Microsoft dat niet leuk vinden!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 17:39:
Hallo,

Ik heb een vreemde situatie, en ik hoop dat er hier iemand is die een beetje verstand van rechten heeft die mij een tip kan geven.

Ik heb een jaar geleden een domeinnaam geclaimd. Tot nu toe heb ik hier nog niks mee gedaan. Nu is er een bedrijf die dezelfde domeinnamen met andere tld's heeft die deze van mij hebben wilt, voor nopes :(. Dit omdat ze de naam bij het benelux merkenbureau neergelegd hebben. Kan dit zomaar?
Dat bedrijf is gestart nog voordat jij het domain had? Zo ja, dan kan dat. Zo Nee, dan kan dat niet.

Overigens wel onredelijk dat ze er niets voor willen betalen. Op zijn minst moeten ze toch wel aanbieden om je schadeloos te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
De site van hun was er voordat ik het domein claimde, maar ze hebben pas sinds kort van de naam een bedrijfsnaam gemaakt. Dat was het dus niet toen ik de naam claimde. De naam is idd een samenvoegsel van woorden, en niet duidelijk een merk.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Gaat het om de webpagina die jij als homepage hier heb staan ?

Want als dat het geval is dan heeft dat bedrijf er meer recht op als jou, omdat officieel particulieren nog niet in het bezit mogelijk zijn van een .nl domein.

MAAR, je kan gewoon een antwoord terug sturen dat je de domein naam wilt overdragen voor een bedrag van 2500euro. Dit lijkt mij een zeer redelijk bedrag en hun weten ook als ze dit betalen het domein naam veel sneller en uiteindelijk misschien wel iets duurder in handen hebben dan dat ze het via een gerechtelijke procedure willen regelen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 21:35

Pogostokje

* twiet *

Want als dat het geval is dan heeft dat bedrijf er meer recht op als jou, omdat officieel particulieren nog niet in het bezit mogelijk zijn van een .nl domein.
Particulieren kunnen geen NL domein registreren, dus dit is niet relevant omdat het nooit particulier kan zijn geregistreerd. En verder, als jij dat domein hebt is het jou zaak wat je er mee doet, dus al was het particulier, dan kunnen ze je niks maken ... TENZIJ het dus een merknaam betreft.

Ik sluit mij aan bij het advies om er gewoon een bedrag voor te vragen. Afhankelijk van het vermogen wat je schat dat dat andere bedrijf heeft kan je wel een leuke prijs verzinnen...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een .info

Ik zal ze idd een aanbod sturen, maar toch zou ik het fijn vinden om te weten wat dus precies mijn recht is....

Verwijderd

Als je ons nu eens de volledige domein geeft kunnen we je misschien beter helpen!

Verwijderd

Topicstarter
dat wil ik niet doen, omdat ik het bedrijf niet openlijk te kijk wil zetten. Een soortgelijke is: 2dehandsfiets.info

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
kijk 2dehandsfiets is neit duidelijk een merknaam daarom mag iedereen die naam gebruiken. microsoft.tv is iets heel anders omdat microsoft een duidelijk merknaam is waarvan elke pc gebruiker wel weet wat het inhoud, dit zal dus nooit mogen. Als iemand bijvoorbeeld coldbeer.com heeft en ik heb de merknaam coldbeer geregistreerd dan is da domein echt niet voor mij omdat dit een te veel voorkomende uitdrukking is. niemand zal ooit in een zin microsoft zeggen zonder het miljarden bedrijf van Bill te bedoelen. Terwijl coldbeer wel degelijk voor kan komen in een zin.

Verwijderd

Eskimootje doet wijze (serieus) praat! Dus een voor de handliggende naam is van jouw.
Tip: Verkoop m gewoon voor een leuk bedrag joh!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

probeer met je host in contact te komen.. misschien kan die je helpen?

Verwijderd

Hallo,

ik heb zelf ook een naam van een product die vast gelegd is bij het benelux merken bureau, maar dat schijnt niks te zeggen. Het benelux merken bureau zet alleen maar vast dat jij die naam op die datum hebt geregistreerd met evt. beeldmerk. Ieder ander kan de zelfde naam als mij vast leggen bij het benelux merken bureau, deze doen er niks aan want hebben geen juridische funtie, zij leggen het alleen maar vast. De rest kun je dan volgens mij via de rechter uitvechten.

Als jij bv microsoft.nl reged, (stel, deze was nog niet geregistreerd) dan heeft microsoft er meer recht op en kan deze opeisen omdat A: ze langer dan jou bestaan, B: hun bedrijfsnaam zo heet. C: etc..
En daar komt nog bij dat jij er niks mee doet, dat kan ook tegen werken.

Tja, ik zou hun een voorstel laten doen.

Verwijderd

Ik zou snel een website maken over dat onderwerp van je domein-naam.
Kunnen ze nooit zeggen dat jij hem niet gebruikt.
Gewoon je poot stijf houden en om een vette vergoeding vragen.
Heb al eens gehoord dat iemand een miljoen bood om de naam www.voetbal.nl over te nemen. (Dit is natuurlijk wel even het uiterste).
Geef iedergeval je domein niet zomaar af!
Succes verder.
Pagina: 1