Omdat onze webserver de huidige bezoekersaantallen maar met moeite verwerkt hebben we besloten deze te upgraden. Na contact met onze webhoster, die ook hardware verkoopt, heeft hij ons aangeraden om het volgende te nemen:
MSI Pro moederbord met onboard RAID (model heb ik helaas niet meegekregen
)
Intel PentiumIV 2.0 Ghz
2x 30 GB 7200 RPM Maxtor HDD
2x 512 MB DDR PC 2100 RAM
En dit alles zal zo'n 750,- EURO incl installatie kosten. Nu is mijn vraag, is een MSI moederbord met Onboard RAID aan te raden voor een server (stabiliteit is een groot punt, de RAID is RAID mirror, dus 2x data geschreven voor backup) en we zitten nu met ongeveer load 2.00 op een AMD Duron 850 met 1 GIG SDRAM, 20 GB 7200 RPM Maxtor HDD.
Denken jullie dat het de performance flink zal verbeteren, zal het stabiel zijn en is OnBoard RAID mirroring aan te raden in deze setting ?
MSI Pro moederbord met onboard RAID (model heb ik helaas niet meegekregen
Intel PentiumIV 2.0 Ghz
2x 30 GB 7200 RPM Maxtor HDD
2x 512 MB DDR PC 2100 RAM
En dit alles zal zo'n 750,- EURO incl installatie kosten. Nu is mijn vraag, is een MSI moederbord met Onboard RAID aan te raden voor een server (stabiliteit is een groot punt, de RAID is RAID mirror, dus 2x data geschreven voor backup) en we zitten nu met ongeveer load 2.00 op een AMD Duron 850 met 1 GIG SDRAM, 20 GB 7200 RPM Maxtor HDD.
Denken jullie dat het de performance flink zal verbeteren, zal het stabiel zijn en is OnBoard RAID mirroring aan te raden in deze setting ?
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl