Toon posts:

Keuze 2 kaartjes...

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik kan kiezen tussen 2 kaartjes:

3com 10/100 UTP PCI (fl. 50,-)

of

TRENDnet 10/100 UTP PCI Wake On Lan (fl.39,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.abgcomputers.nl/pic/te100.jpg
Meer informatie

Dus de vraag: is WOL echt handig en is de tweede een leuk kaartje?

Verwijderd

Ik hep er zelf eentje die erg op de 2e like.. ik vind van een netwerkkaart belangelijk dat hij klein is.. daardoor word je luchtflow niet geblokkeerd.... ik weet niet hoe die 2com dingen eruit zien.... qua snelheid zal het niet veel verschillen.. goede ondersteuning is ook wel handig altijd....

Verwijderd

Ik heb een kaartje die op de tweede lijkt en hij bevalt me prima. Voordeel is dat ie zo smal is, wat de luchtflow ten goede komt, wat voxell ook al zij.

De 3COM is groot en duurder, dus die zou ik niet nemen.

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 20:13

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

Alleen voor het installeren met drivers e.d. zit je bij 3com wel beter. Een beetje kast trekt die koeling toch wel?!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 08:09
Ik zou dus echt voor de 3-com kaart gaan. Altijd goed te installeren en levenslang garantie zit er op. Ik gebruik alleen maar 3-com en heb nooit problemen. Heb wel veel/vaak problemen gehad met andere goedkopere kaartjes :(

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

Opa

Nu Multifocaal!

Waar vind jij een 3COM 10/100 voor F 50 ???????????

Ik heb zelf die tweede onder de naam Compex. Omdat ik geen 3COM 10/100 kon vinden voor minder dan 130.
Doet het prima. Nog geen WOL geprobeerd.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
Misschien niet waar je om gevraagt heb, maar ik heb 2 a 3 weken geleden, een 2 sitecom's gekocht, zijn ook erg klein en ik heb een top gehaald van 11,93Mb/sec (volgens DU Meter).
Maar persoonlijk denk ik dat t niet zoveel uit maakt welk merk je neemt.

Verwijderd

Topicstarter
3com voor fl. 50,-? Bij een gast die een hele partij heeft opgekocht. Kon er zelfs 3 voor 125 krijgen :) Maar ik ga toch voor de 2e, met name omdat er WOL opzit, en dat is thuis toch wel errug praktisch. Iig bedankt voor de replys! Nou maar hopen dat het kaartje een beetje bevalt.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Even een vraagje beantwoorden :
WOL = Wake On Lan, hetgeen betekent dat (als jouw moederbord het ondersteunt en je het kabelje van de kaart naar het moederbord hebt aangesloten) wanneer je PC in suspend mode gaat (dus je gebruikt echt het power-management om de PC half in coma te laten gaan), je niet alleen bij aanraking muis of toetsenbord, maar ook bij binnenkomend netwerk-verkeer, je PC weer op volle performance krijgt.
Het is dus met name van belang bij servers of firewalls die maar sporadisch gebruikt worden, je spaart dan een hoop warmte, geluid en energie uit.

Verder : een 3Com kan mogelijk een betere performance halen, heeft hoogstwaarschijnlijk een langere levensduur, en zal bij ontwikkelingen van operating systems zeker nieuwe drivers meekrijgen, wat bij merk-X goed zoeken wordt. Aan de andere kant, voor de prijzen van zo'n goedkoop dingetje koop je bij problemen gewoon een nieuwe.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk de pc tot leven te laten komen als hij uit staat?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, een WOL-kaartje maakt gebruik van de spanning die nog op de PCI-bus staat, dus de PC moet wel aan staan, al mag de processor zowat in coma liggen.

Als je het voor inbellen zou willen gebruiken, dan moet je proberen zo'n extern modem te pakken te krijgen die een 220V stopcontact kunnen schakelen. Zodra die modems verbinding hebben, gaat de stroom aan, en dus start de computer op (ik weet niet of je dit met ATX aan de praat krijgt).

Als je het over het netwerk wil, en je bent niet bang voor wat hobbyen :
Koop zo'n serieel print-server kastje, en sluit op een van de handshake-signalen (DCD lijkt me de beste) een relais aan, wat weer een stop-contact schakelt. Stuur een dummy print-opdracht naar de print-queue voor de seriele poort, relais gaat aan, en de computer ook. Als een een dubbel poort gebruikt, kun je met wat "vasthoud-logic" een tweede print-queue gebruiken om de computer weer van de stroom af te halen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Ach al die netwerk kaartjes zijn klein tegenwoordig en zijn allemaal look a likes van elkaar. Op die 2e zit volgens mij ook gewoon een realtek chippie.
Meestal is dat bij 3com wat exclusiever maar voor dat prijsje ben k daar in dit geval niet zo zeker van.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb zowel 3com als realtek kaartjes in mijn netwerk. Die 3coms zijn gekomen omdat ik van de 3 realteks er maar 1 had die voldoende presteerde. Het netwerk werd echt vreselijk traag en als je in gedeelde mappen keek moest je echt wachten tot er bij elk programma een icoontje stond. Wachte je niet en klikte je op zown proggie met een default-icoontje dan deed het proggie het in 99% van de gevallen gewoon niet. Met die 3coms haal ik hogere snelheden en werkt alles gewoon zoals je wil (hoewel nog sneller altijd welkom is :) ). In mijn netwerk heb ik nu dus 2x 3com905B TX, 1x Realtek 8139 (uit mijn hoofd ... het is in elk geval 10/100) en een Xircom 10/100 voor mijn laptop.
De langzaamste is de Realtek (by far) maar is dan ook erg veel geodkoper.
Ga je bij de PC-winkel-om-de-hoek dan kun je die realteks best proberen: Presteerd ie niet goed, dan ruil je hem meteen om!

Over de air-flow: Als je een normale tot grote kast hebt (en niet een of andere Micro-mini-baby-kast) dan zul je absoluut geen last hebben van een grotere netwerkaart. Deze is namelijk niet vele malen groter en langer dan een realtek kaart, maar ongeveer net zo lang en net zo breed als de beugel aan de kaart. Voorbeeld: Ik heb een 3com zitten in mijn werkstationneke :) die in een desktopkast is ondergebracht samen met een grote videokaart+SCSI-kaartje+grote geluidskaart. De processor is een celeron366@550 op default voltage en draait rock-solid. Dus over de airflow hoef je je niet perse druk te maken.

_BTW 50 piek voor 3com is erg goedkoop, meestal kosten die 10/100's van 3com royaal boven de 100 piek_

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik heb net Wake-On-Lan aan de praat gekregen, en het werkt perfect!!! ZELFS ALS JE COMPUTER UITSTAAT!!! Dus... enneh, ik heb net dat realtek kaartje binnengekregen, en hij is sneller dan de 3com op de zaak... echt een aanrader dus! Voor maar 39 piek, WOL EN LEVENSLANGE GARANTIE!!! Dusseh, kopuh!

Verwijderd

Even een vraagje naar aanleiding van de "nieuwe" netwerk FAQ.

Verder zijn er ook kaarten te koop die beide snelheden aankunnen, maar in ons geval is dat niet aan te raden.

Vraag: waarom? :)

Ik zie nl. overal 10/100 kaarten liggen, en ikzelf zie in mijn geval ook geen reden om deze aan te schaffen. Overigens gaat het over een 2-PC netwerkje, dus met crosscable. Ik weet niet of dat wat uitmaakt?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
WOL is leuk, maar ik heb er niks aan: computers staan toch al dag en nacht aan }:O

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Trentnet zuigt !!!
Ik heb bij een dealer van die zut gwerkt :(:(
Uiteindelijk al de zut omgeruild voor 3com
(koste nog al veel elkekeer weer naar de klanten te gaan nieuwe kaarten & hubs waren goedkoper)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Skippy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12-2023

Skippy

Down Under

Ik zou voor de 2e gaan ik heb al zo veel gezeik gehad met 3com kaarten.
dus ik zou het wel weten welke ik zou nemen
bij mij op mijn werk gebruiken we Planet kaartje maar volgens mij zijn dat gewoon realtech 8139 maar goed je moet het altijd zelf weten.

Skippy

- = [ en ik huppel weer verder ] = -

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Neem de 3com,

Hier op het iet wat extreme campusnetwerk zijn realteks niet eens stabiel. Willen nog wel eens crashen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
heb de tweede al genomen, draait perfect! echt een aanrader! met levenslange garantie...

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik zou die 3com nemen want zo te zien zit er op die 2e kaart een realtec chippie, als het goed is gebruikt die 3com z'n eigen chippie
en van realtec is het algemeen bekent dat het meer processorwerk vereist (ok ok te verwaarlozen met hedendaagse cpu's, maar toch leuk om dat te weten)

hee maar 3com voor 50 piek?
hmmm nou ja, of het is zo'n goedkope 3com chippie die ook iets meer cpu power vereist,

Verwijderd

Mijn keuze zou ook de 3Com zijn.
Die heeft tenminste een goeie en degelijke chipset niets tenadele van een realtec/NE2000 compatible or whatever, maar de 3com's zijn gewoon de beste. Daar kun je tests zat op nakijken.

Overigens ik hoor mensen over airflow. Ik je wil me toch niet vertellen dat men hier gaat zitten nadenken over hoe de luchtstroom in een pc is? Mensen het is maar een computer, geen formule 1 wagen!!!!!!!

Enne nog 1 dingetje zover ik weet hebben 3com's standaard ook wake up on lan ingebakken zitten.

Greetz,

JeeWee

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:16

4POX

Everybody is wired

Ik had 2 realtek bagger dingen...

Nu draait ik met 2 3coms

Mogen jullie raden welke sneller, minder collisions veroorzaken en betere ondersteuning heeft

Juist,

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1