"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Dus dat je zelf een standpunt inneemt.
En wat betreft de onderwerpen in welke richtingen je de discussie wil laten lopen.
Persoonlijk denk ik dat umts zoals in Japan wordt gebruikt dat het hier in nederland niet zal aanslaan, dit is vanwege het feit dat nederlanders zoiezo niet zo gek zijn op gatgets etc. en dat het te duur is voor werkelijk praktisch gebruik.
In japan wordt mobiel bellen in het openbaar ook als "onbeschoft" ervaart en dat is hier in nederland dus niet van toepassing, het is daar ook zo dat er maar heel weinig mensen een thuiscomputer hebben en daarom gebreurt veel meer qua mobiel.
Ook denk ik dat het in nederland gewoon te duur wordt itt. adsl met een digicam etc.
Wifi, wat bedoel je hier precies mee ?
Op dit moment zijn er wel testen gaande om het met mobiel mogelijk te maken, alleen het geval is dat het bereik nog kleiner is dan umts. Dit heeft als gevolg dat op iedere huis in nederland een accesspoint moet komen te staan om het een beetje dekking te geven.
There is no place like 127.0.0.1
Nog even wachten dus
Dit wist ik, maar ik bedoelde meer in de zin van welke implementatie ervan hij bedoelde.
Of WiFi misschien niet de opvolger van UMTS kan zijn?[Airwolf] schreef op 26 september 2002 @ 19:34:
[...]
Dit wist ik, maar ik bedoelde meer in de zin van welke implementatie ervan hij bedoelde.
Ik weet niet of je met WiFi het zelfde kan doen als met UMTS?
Ik heb wel gelezen dat WiFi een afstand van 70KM kan overbruggen
-
Qua toepassing kan je UMTS en WiFi wel op elkaar laten lijken.
Dat is natuurlijk een zeer ideale omstandigheid....
Alleen maar water en golven...
Dus met WiFi kan je ook gesprekken voeren?
-
Gesprekken voeren? Niet zoals met GSM, het is een draadloze netwerk techniek, gemaakt voor data, daar kan je ook spraak over sturen maar niet met 8 tijdsloten en zo als bij GSM.
Maarja, een paar jaar geleden riep ik ook om het hardst dat een mobiel onzin was.
Misschien dat het ooit iets wordt met UMTS, zou leuk zijn als er dan ook een zacht prijsje aan wordt gehangen. Echter, WAP, GPRS en I-mode zijn nou ook niet echt top dus ik zie er weinig in eigenlijk
Ik heb laatst in een blad gelezen dat als je en beetje een pc freek ben, dat je in het centrum van A`dam gratis op de WiFi netwerken van grote bedrijven kan surfen..
-
WiFi als standaard om te bellen zie ik niet zo snel gebeuren vanwege het (kwaliteits) verschil tussen packet en circuit switched netwerken.
-
Verwijderd
Na mijn weten heeeft wifi een bereik van 3 tot 5 kilometer maar met versterker dr tussen is 70 km wel haalbaarGinz schreef op 26 September 2002 @ 21:42:
Die 70 KM is laatst ergens in de pacific opgemeten
Dat is natuurlijk een zeer ideale omstandigheid....
Alleen maar water en golven...
Dus met WiFi kan je ook gesprekken voeren?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Dit topic is gesloten.
![]()