Toon posts:

[Slackware 8.1] Wanadoo COM21 instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gastuuuuh !!!

wie kan mij even helpen ?!?!
Ik heb al een tijdje gezocht en gehannest, maar ik kom er nu weer even niet uit.
Ik zocht een manier waardoor ik wanadoo internet op mijn linuxcomp kon gebruiken. Nu had ik daar een manier voor gevonden met rp-pppoe-2.3.tar.gz van roaring penquin, maar die werkt niet bij mij:

eerst create ie wel alles, maar bij make loopt het vast
error:
running make ...........dan werkt hij er een paar af ................
if.c: In function 'openInterface':
if.c:412: storage size of 'ifr' isn't known
if.c:412: warning: unused variable 'ifr'
make: *** [if.o] error 1
Oops! ....de rest weet je wel
kan iemand mij misschien verder helpen waar het fout gaat of een alternatief aanbieden ??

Verwijderd

In de extra dir op ftp staat ie als package. ftp://ftp.bit.nl/mirror/s...e-8.1/extra/rp-pppoe-3.3/

Verwijderd

Topicstarter
klasse, ga hem gelijk ff testen
tnx

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik nu makkelijk dan het ./go quickstart gebruiken want er is geen dir aangemaakt voor deze rp-pppoe-3.3

Verwijderd

Kijk eens in /usr/doc/rp-ppoe-3.3 naar het bestand HOW-TO-CONNECT. Wellicht dat daar de stappen instaan om het e.e.a. aan de praat te krijgen. Ik heb verder geen enkele ervaring met rp-ppoe.

Verwijderd

Topicstarter
hahhaha, jammer
heb wel gekeken in de README
daar staat in hoe het geinstalleerd moet worden, maar dat gaat dat stap voor stap
als niemand snel een oplossing weet, ga ik dat gewoon proberen
toch alvast bedankt voor de tips

Verwijderd

Topicstarter
nou das dus lekker mislukt,

in de readme file staat
1)unpack
2)ga naar source dir
3)configure met ./configure :-( EN DAAR BLIJFT IE HANGEN

iemand nog een idee ??

p.s. en natuurlijk ben ik wel root

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 14:48

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Misschien mis je een aantal packages in je Slackware? Hier ging het configuren zonder problemen onder Slackware 8.0.

Verwijderd

Ik heb verwezen naar een reeds gecompileerd Slackware-8.1 package die je installeert met
code:
1
installpkg <pkgnaam>

Die source stappen kun je dus overslaan, je package is al gecompileerd. Dus geen stap 1, geen stap 2 en geen stap 3.

Verwijderd

Topicstarter
nee werkte allemaal niet, maar ik kreeg ook allemaal input/output errors bij gewoon bestanden installeren of kopieren van andere schijven of CDrom
Bleek dat ik (als Linux_net_ niet_ NooB_meer B) ) had besloten ruimte te winnen door met het installeren te kiezen voor " 1 inode per 2048 byte" 8)7 om ruimte te besparen.

hahaha dat was ook niet zo handig, maar ff opnieuw geinstalleerd en alles loopt tot dusver met rp-ppoe-3.5

O-) nu nog ff mijn netwerkkabel erin steken en testen morgen
Pagina: 1