Mijn OC project/setup
Ik heb een Jetway 663 AS pro
met een Duron 850 @ 1100
met windows 2000, met een Spire Certificed tot 1,7 ghz ofzo cooler (waarom in ghz uitdrukken? ik weet het type niet meer
) en nog 1 intake, en 1 out take cooler, en aan de zeikant, 2 intake, blazend op mn HSF.
De jetway ondersteund geen multiplier tweaking, waarna ik dus de guide gevolgd
heb op OCINSIDE.DE om deze in te stellen over de bruggen (netjes met een 12 volt adaptor en
2 naalden de bruggen opblazen
)
Ipv 8X100 kon hij nu op 11X100, maar verdween de VCORE tweaking in de bios
Nou ja, hiervoor hadden wij ook bruggen, dus die ook maar doorgeploft, en de juiste combinatie
met potlood gestreept.
Nu kon ik met 1,8 volt, op 1100 mhz in windows komen..
PROBLEEM:
Op 1,8 volt, in windows op 1100 mhz, loopt UT vast in 5 minuten a 10 minuten.
Dan denk je, is logisch. Mhoaw, ik weet niet of het logisch is aangezien mijn volgende ontdekkingen.
De processor is gewoon, 37 graden, en stressed 45 graden, (burnk7) dan klapt ie er ook uit bij de 45.
Voordat ik doorga hieronder even wat kleine feiten:
op 1,8 volt ingesteld over de bridges geeft de bios 1,87 aan
op 1,825 volt ingesteld over de bridges geeft de bios 1,79 aan
op 1,850 volt ingesteld over de bridges geeft de bios 1,76 !!! aan
Op 1,8 volt, boot de pc dus in windows, en draaid deze 5 a 10 minuten Unreal 2003, ik kan dus geen "Zware" applicatie's uitvoeren
op 1,825 volt, KAN ik soms in windows komen, (soms STOP fouten) maar kan dan geen "applicatie" uitvoeren, zoals IE ofzo.
op 1,850 is het helemaal waardeloos, en kom ik niet in windows, geen eens bij het zwarte loadscherm van NT2000.
Wat ik denk, is dat de processor dus eigenlijk te weinig volt krijgt, terwijl ik deze toch hoger instel.
Ook denk ik dat het niet door de warmte kan komen, aangezien deze rond de 40 blijft hangen tijdens het klooien met vcore
van 1,8 naar 1,85 en weer terug enzo.
Volgens mij kan deze Core best nog stabiel(er) draaien op 1100 mhz door de vcore juist te verhogen, als ie ook echt 1,825 zou geven.
het is nu zo, des de hoger de werkelijke voltage instelling, des de lager deze die aangeeft in de bios, des de meer fouten er ontstaan.
ik denk dus daadwerkelijk dat de voltage omlaag wordt gegooid.
Nu heb ik ook al een beetje naar een voltmod lopen te zoeken, maar deze zijn allemaal voor die
A-Class mainboards.
Bestaat er ook nog zoiets als een universele voltmod? (stroom vanaf je molexjes ofzo?)
p.s heb een 300 watt voeding
Thnx0r very Much0r alvast
Ik heb een Jetway 663 AS pro
De jetway ondersteund geen multiplier tweaking, waarna ik dus de guide gevolgd
heb op OCINSIDE.DE om deze in te stellen over de bruggen (netjes met een 12 volt adaptor en
2 naalden de bruggen opblazen
Ipv 8X100 kon hij nu op 11X100, maar verdween de VCORE tweaking in de bios
Nou ja, hiervoor hadden wij ook bruggen, dus die ook maar doorgeploft, en de juiste combinatie
met potlood gestreept.
Nu kon ik met 1,8 volt, op 1100 mhz in windows komen..
PROBLEEM:
Op 1,8 volt, in windows op 1100 mhz, loopt UT vast in 5 minuten a 10 minuten.
Dan denk je, is logisch. Mhoaw, ik weet niet of het logisch is aangezien mijn volgende ontdekkingen.
De processor is gewoon, 37 graden, en stressed 45 graden, (burnk7) dan klapt ie er ook uit bij de 45.
Voordat ik doorga hieronder even wat kleine feiten:
op 1,8 volt ingesteld over de bridges geeft de bios 1,87 aan
op 1,825 volt ingesteld over de bridges geeft de bios 1,79 aan
op 1,850 volt ingesteld over de bridges geeft de bios 1,76 !!! aan
Op 1,8 volt, boot de pc dus in windows, en draaid deze 5 a 10 minuten Unreal 2003, ik kan dus geen "Zware" applicatie's uitvoeren
op 1,825 volt, KAN ik soms in windows komen, (soms STOP fouten) maar kan dan geen "applicatie" uitvoeren, zoals IE ofzo.
op 1,850 is het helemaal waardeloos, en kom ik niet in windows, geen eens bij het zwarte loadscherm van NT2000.
Wat ik denk, is dat de processor dus eigenlijk te weinig volt krijgt, terwijl ik deze toch hoger instel.
Ook denk ik dat het niet door de warmte kan komen, aangezien deze rond de 40 blijft hangen tijdens het klooien met vcore
van 1,8 naar 1,85 en weer terug enzo.
Volgens mij kan deze Core best nog stabiel(er) draaien op 1100 mhz door de vcore juist te verhogen, als ie ook echt 1,825 zou geven.
het is nu zo, des de hoger de werkelijke voltage instelling, des de lager deze die aangeeft in de bios, des de meer fouten er ontstaan.
ik denk dus daadwerkelijk dat de voltage omlaag wordt gegooid.
Nu heb ik ook al een beetje naar een voltmod lopen te zoeken, maar deze zijn allemaal voor die
A-Class mainboards.
Bestaat er ook nog zoiets als een universele voltmod? (stroom vanaf je molexjes ofzo?)
p.s heb een 300 watt voeding
Thnx0r very Much0r alvast
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 16:52 . Reden: Wat Technische aanpassingkjes, voor betere informatie :P ]