Dell laptop keyboard probs.

Pagina: 1
Acties:

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 12:47
Ik heb een latitude C610. Ik heb hier windows xp proff. op staan.

Het probleem is dat sommige van mijn fn knoppen niet werken.

Dus ik kan bijvoorbeeld niet mijn volume harder of zachter zetten met het toetsenbord.

Drivers kan ik hier niet voor vinden.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :?

Verwijderd

hoe heb je het toetsenbord nu geinstalleerd dan ?

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 12:47
Met de standaard drivers van windows xp

maar hier werken die toetsen dus niet helemaal mee.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Meer software dan hardware probleem lijkt mij.. :)
-> verplaatst.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Playmaster schreef op 26 september 2002 @ 23:44:
Met de standaard drivers van windows xp

maar hier werken die toetsen dus niet helemaal mee.
misschien je keyboard drivers installeren :?

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 18:43
Ik heb het zelfde probleem gehad met een c610, en de oplossing was om de schroefjes aan de onderkant van je laptop vaster / aan te draaien.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dhonline schreef op 27 september 2002 @ 10:40:
Ik heb het zelfde probleem gehad met een c610, en de oplossing was om de schroefjes aan de onderkant van je laptop vaster / aan te draaien.
gaan die dan los als je windows installeerd :?

Verwijderd

heb hier zelf ook een dell laptop, zover ik weet zijn die fn-combo's gewoon hardwarematig en heb je daar dus geen speciale drivers voor nodig.. (8>

maja.. windows zou windows niet zijn als het niet zelfs je hardware kon slopen >:)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 10:47:
heb hier zelf ook een dell laptop, zover ik weet zijn die fn-combo's gewoon hardwarematig en heb je daar dus geen speciale drivers voor nodig.. (8>

maja.. windows zou windows niet zijn als het niet zelfs je hardware kon slopen >:)
mijn volume button's werken (op mijn inspiron 2600) softwarematig hoor, alleen contrast etc die zijn hardwarematig aangezien die direct werken en volume niet als de processor op 100% bezig is ;)

Verwijderd

op mijn latitide werkten al die dingen harwarematig, maar als je bij jouw toch drivers nodig hebt vraag ik me af waar je die dingen dan vandaan zou moeten halen; dell heeft helemaal geen toetsenbord drivertjes voor xp voor jouw :| : http://support.dell.com/us/en/filelib/device.asp

Verwijderd

De fn commando's gaan via je bios. Zorg dat je de laatste biosversie hebt. Ik heb dezelfde probs met xp gehad (dell inspiron) succes

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 19:37
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn D600:

De Fn toets voor contrast werkt prima, maar de volumetoetsen en de mute toets doen het niet zoals ik wil. Dat ligt niet aan de hardware (toets) want de toets ZONDER Fn aanslag werkt prima. Het zit dus ERGENS in de software/driver... Ik heb nog niet kunnen vinden waar dat zit, misschien kan iemand helpen? Er zijn (voor zover ik heb kunnen vinden) ook geen aparte drivers beschikbaar voor dit toetsenbord, op de supportsite van Dell...

edit:

Sommige van deze Fn combinaties werken via de bios, bijvoorbeeld de contrasttoetsen. Anderen, zoals volume, werken via software/drivers.
Op het support forum van Dell kan je zien dat er VEEL meer mensen zijn die last hebben van deze bug, maar er wordt door Dell (al maanden) geen oplossing aangedragen. Ik heb een verzoek tot ondersteuning naar de Dell helpdesk gemaild, hoop dat zij me kunnen helpen...
Ondertussen heb ik een aardige work-around gevonden: download een hotkey programma (bijvoorbeeld Hot Keyboard, freeware programma dat ik vond bij Tucows, hoop dat ik dat hier mag zeggen). Met een dergelijk programma kan je aan de aanslag van een volume- of andere toets een actie koppelen, bijvoorbeeld het volume een bepaalde hoeveelheid opschroeven.
Een andere oplossing van een forumbezoeker bij Dell: installeer iTouch drivers, dan krijg je ook enkele knoppen weer aan de praat. Heb ik zelf nog niet geprobeerd, ik ben tevreden met mijn hotkeys.

[ Voor 63% gewijzigd door WTBram op 28-09-2004 15:46 ]

Have no fear, the engineer is here

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 19:37
*kick*

Ten tijde van mijn vorige post werkten alle Fn combinaties, behalve die van volume en mute. Dat had ik opgelost met dat Hotkey programma.
Helaas is het nu INEENS weer zo dat ook de rest van de Fn combo's niet meer werken. (Geen software/hardware/drivers veranderd.)
Nu doen dus alleen volume (door Hot keyboard) en contrast (via BIOS) het nog... En de batterijstatus, discdrive openen etc. werken NIET meer.

Anyone...?

Have no fear, the engineer is here

Pagina: 1