Toon posts:

Achteraf kleuren tabel aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Je kan bij tiscali.nl gebruik maken van "Sitecast Nieuwsbox" waardoor je news content op je site kan plaatsen.

De content in tabellen door middel van dit script geladen:

http://www.sitecast.nl/NewSite/js.php?category=..........

Alleen staan de kleuren me niet aan, is het mogelijk om achteraf door middel van javascript of css, als de tabellen zijn geladen de kleuren aan te passen?

Mvg
ComeWicked

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
om de background van een element aan te passen..
PHP:
1
document.getElementById('strId').style.backgroundColor = 'red';

om alle td cellen bijv rood te maken
PHP:
1
2
3
objTds = document.getElementsByTagName('td');
for (var i = 0; i < objTds.length; i++)
    objTds[i].style.backgroundColor = 'red';

edit:

Het beste is om dit dan in een functie te plaatsen en aan te roepen door middel van het onload event van de body..

[ Voor 0% gewijzigd door r0bert op 26-09-2002 15:37 . Reden: kleine edit ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe weet ik nou welke tabellen het zijn ik laat ze immers niet zelf, dus ken de naam en de id niet?

Je zegt dat ik de functie kan aanroepen op het onload event, maar dat is het php script toch nog niet geladen, dat gebeurd toch pas verder op in de code?

Dit is pagina waarover ik het heb:

http://www.network54.com/Realm/smatori_zoek/st_news.htm

Verwijderd

't is php. dus dat wordt geparsed voordat 't naar de browser wordt gestuurd en geladen, dus voor het onload event plaatsvindt, de namen kan je uit je source plukken, maar aangezien je php inlaadt, kan je dat ook in je eigen php script wel opvangen en aanpassen, aar dan moet je weer aan de andere kant zijn :P

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Als je niks aan het php bestand aan kunt passen, dan zou je alle info (nieuws) in 1 element moeten plaatsen... en dan al de child elementen recursief af kunnen lopen en de 'td' elementen een andere kleur als background geven: nog beetje psuedo :)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function fnBrowseEl (objEl)
{
for (var i = 0; i < objEl.childNodes.length; i++)
  {
    if (objEl..childNodes[i].tagName == 'td')
          objEl.childNodes[i].style.backgroundColor = 'red;
    iets(objEl.childNodes[i])
  }
}
document.body.attachEvent('onload', fnBrowseEl('elNieuws'));

kweet alleen niet of dat laatste gaat werken, anders moet je het gewoon even in de onload van de body plakken..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties ben even aan het restylen, maar ga het tezijnertijd proberen, want die lila kleur vind ik maar niks :-)

Verwijderd

Ik heb dezelfde vraag als die hierboven is gesteld
Ik wil op deze site (http://www.hshaarlem.nl/p...ie2003/pages/indexnew.htm) de kleur van de balken van het sitecast script (het gedeelte onder de banner) veranderen. Nu zijn ze blauw maar ik wil ze graag rood hebben.
Heeft iemand een idee wat voor script of html code ik daarvoor moet gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 14:17:
Ik heb dezelfde vraag als die hierboven is gesteld
Ik wil op deze site (http://www.hshaarlem.nl/p...ie2003/pages/indexnew.htm) de kleur van de balken van het sitecast script (het gedeelte onder de banner) veranderen. Nu zijn ze blauw maar ik wil ze graag rood hebben.
Heeft iemand een idee wat voor script of html code ik daarvoor moet gebruiken?
Not Found
The requested URL /p...ie2003/pages/indexnew.htm was not found on this server.

Verwijderd

:X r0berts methode bijvoorbeeld

en ben je aan het vragen naar een OW ofzo? ik zou maar uitkijken als ik jou was, want je komt behoorlijk provocerend over. Ik neem aan dat dat niet je bedoeling is, dus ik zeg het maar effe

edit: als je die code niet begrijpt is een volgende station www.w3schools.com om effe wat bij te leren over DOM, dhtml en javascript

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 14:28 ]

Verwijderd

Mophor, ik bedoel het allemaal goed hoor en heb echt geen rare bedoelingen. Ik heb al een klacht gestuurd over het sluiten van mijn topics.
Maareh, kun je me misschien helpen met de methode van r0bert? Wat moet ik de html aanpassen zodat ie kan werken? en waar plaats ik deze htlm?
Dankjewel

Verwijderd

dit is geen html maar javascript dat dynamisch je html (hence dhtml) aanpast als e pagina geladen is, zo te horen ben je daar niet in thuis en verwijs ik je graag naar www.w3schools.com.

trouwens, zitten nog wel wat foutjes in die code van r0bert, maar daar kom je dan ook wel uit (een quotje vergeten en de recursieve aanroep gaat fout)

en ik zie dat je nieuw bent in w&g dus als je het nog niet gedaan hebt, lees effe de stickeys en de faq door, dat zal je een hoop ellende besparen

en mophor is met een kleine m ;) :X

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 14:36 ]

Verwijderd

Op www.w3schools.com staat inderdaad een heleboel informatie maar ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken om antwoord op m'n vraag te krijgen. dhtml gaat me iets te ver en ik zie het me nog niet zo snel onder de knie krijgen. naar welk onderwerp op de dhtml (http://www.w3schools.com/dhtml/default.asp) pagina moet ik kijken? Volgens mij gaat t om de kleur van een tabel ofzo maar dat kan ik niet terug vinden. Ik had gehoopt dat het makkelijk te verhelpen was maar zo te zien gaat er behoorlijk wat tijd in zitten. En dat heb ik helaas niet! :)

Verwijderd

tja, als je iets wilt leren kost het tijd.
Je hebt een half script van r0bert gekregen en van mij een tutor die uitlegt wat dat script eigenlijk doet (5 pagina's zijn toch wel door te lezen), wat verwacht je nog meer?

maw: hoever ben je ondertussen gekomen en wat lukt er dan niet? je kan niet verwachten dat we hier kant en klare code voor je gaan schrijven.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 15:12 ]

Verwijderd

Waar moet ik dat script van r0bert dan plaatsen? En wat houd alles van dat script in?? wat is goed en wat moet ik aanpassen? Op w3schools kan ik niets vinden wat hierop lijkt. Ik begrijp dat je natuurlijk niet een hele code voor me uit kunt schrijven. Voor jou is het misschien allemaal vrij simpel maar ik ben maar een beginner. Snap wel iets van html maar das eigenlijk alleen het standaard gedeelte. Dus alles op w3schools is alweer een stapje tever voor mij... Sorry

Verwijderd

javascript plaats je in de head, tussen <script> tags, alles staat hier uitgelegd: http://www.w3schools.com/js/default.asp en je ontkomt er echt niet aan met javascript te werken, dus dit heb je gewoon nodig. Lees die tut nou maar door, dat moet echt wel te begrijpen zijn (er vanuitgaande dat je alles weet wat er in de HTML en CSS tuts verteld wordt, anders doe je die eerst) vervolgens kan e de dhtml tut gaan doen.

Leren kost tijd :| en het is er allemaal te vinden, ook voor de beginner (http://www.w3schools.com/site/default.asp)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 15:36 ]

Verwijderd

En ook dit topic gaat dicht, wegens een gebrek aan inzet. Nee je leert iets niet in een dag, en nee het is niet makkelijk in het begin. Maar je kunt heus wel aangeven wat je nou precies al hebt geprobeerd, maar dat doe je niet. Jij wilt gewoon een kant en klaar stuk code zonder iets te hoeven doen, zo lijkt het. En zo werkt het hier niet. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.