Kabouters op zolder? Quantum Fireball wil 1x wel weer niet

Pagina: 1
Acties:

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Vaak zijn vreemde tikken of andere apparte geluiden en beschadigde sectors/clusters wel een indicatie dat je harddisk zijn beste tijd heeft gehad. Dat geldt ook vaak wanneer de harddisk niet meer wordt herkend in de BIOS en/of OS. Dit is echter vrij makkelijk te controleren: de meeste fabrikanten hebben een tooltje ontwikkeld om de status van je harddisk uit te lezen. Verder heeft de BIOS van het moederbord vaak een S.M.A.R.T. functie. Door deze functie in te schakelen zal er vaak een foutmelding verschijnen als de harde schijf niet gezond meer is.
Oud beestje, te voorschijn gehaald om een systeempje te bouwen.
Gisteren, aangesloten wordt herkend in de bios, netjes WinXP opgezet.
Gisterenavond volgestopt met software, klaar. Dus schijf keurig geformateerd, geen foutmeldingen door XP en dan denk je, mooi niks mis mee.
NOT. Zo even aangezet, wordt de schijf niet (meer) herkend in de bios, wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn??

(geen tikken, vreemde geluiden or what so ever van te voren)

edit: in de FAQ staat gemakkelijk te controleren, hoe dan? doet niks meer.
edit2: kabels, jumpers etc. gecontroleerd
edit3: 4 x laten detecten in de bios en hij is weer :?

[ Voor 0% gewijzigd door Spice op 26-09-2002 15:04 . Reden: nb ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

kan het zijn datj een extra IDE apparaat hebt aangesloten in dat geval kan het zijn dat de master/slave jumper(s) niet goed staan

weet iemand nog een leuke signature?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, zo'n tooltje werkt inderdaad niet als de hdd niet meer herkend wordt ;)

(overigens slaat die zin meer op de vorige zin.. Als je hdd niet meer herkend wordt, heeft hij meestal z'n beste tijd wel gehad).

Maargoed, heb je al alle kabels en dat soort zaken geprobeerd? Spint de drive wel op?

• Spice

Spice

Topicstarter
edit3: 4 x laten detecten in de bios en hij is weer
Dit is toch raar? onderdeeltje los d8 ik eerst maar dan kan ik dit weer niet verklaren.
Spint de drive wel op?
nee, niet meer :(

edit: maakt wel geluid, en het groene ledje aan de onerkant doet niks meer.

edit2, flinke tik met een schroevendraaier gegeven (tip van een site om vastgelopen ibm's weer op gang te krijgen), ledje aan, resetten en spint op en werkt weer!!!
Dus op de een of andere manier zet de kop/header zich vast en door het tikje issie weer los, kan dit softwarematig gebeuren of issie gewoon aan zijn einde?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me sterk dat dit softwarematig is.. Is eerder haast aan zijn einde, lijkt me :/

Overigens.. wat heeft dit in te maken met kabouters :? :+

• Spice

Spice

Topicstarter
Overigens.. wat heeft dit in te maken met kabouters
Die verstoppen 's nachts mijn sokken, mollen mun hd en de andere keer repareren ze hem weer!

Verwijderd

die hebben hem kapot gemaakt?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:48
Spice schreef op 26 september 2002 @ 15:21:
[...]

Die verstoppen 's nachts mijn sokken, mollen mun hd en de andere keer repareren ze hem weer!
Lol :D... Ik heb zelf ook een quantum fireball 4.3 STA :9~. Ding maakt de gekste geluiden, maar hij start nog steeds :P. Misschien is er iets mis met het powercircuit :?

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
kl*te kabouters ook altijd. Had hetzelfde probleem, die kabouters hadden de IDE-kabel op het mobo stiekem een beetje losgetrokken. Even aanduwen, wat anti-kabouterspray en kabouterballen in de kast gehangen, en het werkte weer.

Pwnd

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kijk dan een goed of de solderingen van de IDE- en power-connector nog wel geod zijn. Toen er bij mij laatst de soldering van een pennetje van de IDE-connector los zat maakte die schijf ook de meest vreemde geluiden.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Zijn die reperatie kabouters ook zwart in te huren?

Kunnen ze hier systeem admin worden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 00:38:
Zijn die reperatie kabouters ook zwart in te huren?

Kunnen ze hier systeem admin worden :)
volgens mij schiet je daar niks mee op :+ omdat ze het slopen en weer fixen en weer slopen :)

doe mij liever een schroeven draaier , zakje euros en een afvalbak :+

verklaar zelf maar waarom :P
Pagina: 1