Oud beestje, te voorschijn gehaald om een systeempje te bouwen.Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Vaak zijn vreemde tikken of andere apparte geluiden en beschadigde sectors/clusters wel een indicatie dat je harddisk zijn beste tijd heeft gehad. Dat geldt ook vaak wanneer de harddisk niet meer wordt herkend in de BIOS en/of OS. Dit is echter vrij makkelijk te controleren: de meeste fabrikanten hebben een tooltje ontwikkeld om de status van je harddisk uit te lezen. Verder heeft de BIOS van het moederbord vaak een S.M.A.R.T. functie. Door deze functie in te schakelen zal er vaak een foutmelding verschijnen als de harde schijf niet gezond meer is.
Gisteren, aangesloten wordt herkend in de bios, netjes WinXP opgezet.
Gisterenavond volgestopt met software, klaar. Dus schijf keurig geformateerd, geen foutmeldingen door XP en dan denk je, mooi niks mis mee.
NOT. Zo even aangezet, wordt de schijf niet (meer) herkend in de bios, wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn??
(geen tikken, vreemde geluiden or what so ever van te voren)
edit: in de FAQ staat gemakkelijk te controleren, hoe dan? doet niks meer.
edit2: kabels, jumpers etc. gecontroleerd
edit3: 4 x laten detecten in de bios en hij is weer
[ Voor 0% gewijzigd door Spice op 26-09-2002 15:04 . Reden: nb ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.