Toon posts:

[XP] heel trage directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een nieuwe schijf gekocht, en deze als C: schijf geinstalleerd. Op de oude stond eers ook XP op NTFS. Toen heb ik een directory van de oude naar de nieuwe schijf gecopiëerd.

Het probleem is nu dat deze directory onwijs traag is. Als ik deze open in een programma (ei'k alles behalve in explorer) crasht het programma zelfs even (herstelt zich wel).

Iemand een idee hoe dit kan? En dan voornamelijk: hoe los ik het op?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat staat er in die directory?

Doe in ieder geval even een schijfcontrole :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Heb je al eens geprobeerd te defragmenteren? Kan zijn dat de hele dir verspreid over de hd staat waardoor het traag wordt met defragmenteren komt het dan hopelijk weer netjes achter elkaar te staan.

Pwnd

Verwijderd

Topicstarter
In de directory staan alleen internet bestanden als .php en .html... is zo'n 200MB groot..

Defragmenteren... werkt dat? Duurt zo tering lang! Kheb 80 gig schijf!!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Tja je moet 't er maar even voor over hebben.... Geduld is een schone zaak. Heb je geen partities?

Pwnd

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:17

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

zeker als er allemaal internet bestanden instaan, .php en.html, allemaal lekker klein, zeker heeeeel veel bestanden..

Verwijderd

Topicstarter
Kheb dat ding vannacht defragmenteerd, maar het probleem is echt niet verholpen! Het is nog even erg!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:42

TwoR

Gekleurde stippen

Kan je al die bestanden niet kopieren naar een andere map. En dan de bestaande map weggooien.

• BrokenRules
  • Laatst online: 10-03-2025
Heb precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe Western Digital 80gig (8mb catch)
Eerste directories gaan maar als ik dieper ga crashed mijn winXPpro en duurt het weer ff voordat ie hersteld... (spec. NTFS, 80gig, 8mbcatch, 1 partitie, winXP Pro)
Hoop dat iemand hiero een oplossing voor heeft...

Bvd,

Verwijderd

Dit is wel normaal denk ik. Want als je je temp Inet files opent duurt ie er ook lang over 8)7

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:09

DeMoN

Pastafari

Als er ook .jpg tussen staan en thumbnailing staat aankan het ook zeer vertragen ja..

Ik neem aan dat ie wel gewoon snel is als je een dir commando geeft vanuit een dos-box?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik heb ook een dir met 38 objecten erin (niet eens zoveel dus) en die doet er ook vrij lang over om te openen in windows verkenner.
als je gewoon dir commando doet vanuit dos-box gaat ie inderdaad gewoon snel.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• BrokenRules
Maar vastlopen op een dir met 20bestandjes erin is toch niet normaal..>?
Heb een WD 20gig die het sneller doet als master hangen
die WD 80gig aan de slave gaat hange... bij een paar dir's diep.

WHY>?

[ Voor 0% gewijzigd door BrokenRules op 27-09-2002 11:59 . Reden: Zo beter"?" ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Beide: schijfcontrole geeft geen problemen aan?

D-Smoove: schakel de virusscanner even uit, misschien is die zo lang bezig. (Is er een proces wat CPU tijd op slokt als je de desbetreffende dir opent?)

Zorg allbei er ook voor dat je naast de goede hardware instellingen ook de juiste drivers en evt. firmware gebruikt (ook voor mobo).

offtopic:
Zoveel vraagtekens zijn niet nodig, Brokenrules ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K, ik heb geen virusscanner, schijfcontrole is in orde, en instellingen volgens mij ook!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 12:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

* hoe groot is die schijf?
* hoeveel partities op die schijf?
* hoeveel bestanden op die schijf?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• BrokenRules
Western Digital Caviar WD800JB
80gig
1 partitie (80gig)
Heb na schone schijf gevuld met een 8tal divx'jes
een een directory met wat appz... (50bestanden 'a 700mb)
De dir waar ie het meeste problemen mee heeft is een offline gedownloade versie van
cisco (a 2000 html,jpg,etc files)
toch doet mijn 20gig van western digital hier totaal niet moeilijk over (waar overigens ook mijn OS op staat...)

Waaraan kan het liggen?

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48

BramT

Rule #1

Heb dit ook wel eens.... Maar dan juist met de explorer... Geen idee waar het aan ligt... 99 van de 100x gaat het goed.. maar af en toe -> end process... :P

het aantal / soort bestanden schijnt niet uit te maken...

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:46

zAb

Net

Ik denk dat Explorer een preview/thumbnail van al die bestanden wilt maken.
Dat vertraagt het zaakje, zeker als je zoals Brokenrules divxjes in de dir hebt staan.

.

Pagina: 1