Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CPUMOD] Doorzichtig koelblok :) WREED!

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:04
Mijn vorige topic werd verplaatst naar DOC/OC. daar hoort het NIET thuis want het gaat niet om de koeling maar en de look dus de mod dus hoort het hier thuis. Er komt ook electronica in dus echt HIER. :)

Wat het is : een houder voor een vapochill koelunit maar dan transparant zodat je de CPU blijft zien. Die vapounit had ik verkloot omdat mijn core afbrokkelde en kleine stukjes core mijn koeloppervlak slecht maakte. Deze wou ik polijsten en meteen een betere/ mooiere methode bedenken om die koperen cilinder te bevestigen. Dat is nu gelukt :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debug-it/Koel/Houder.jpg

De houder is niet door mij gemaakt maar heb ik laten maken door Coltec Kunstoftechnieken uit Groningen. Het was wel duur :'( maar is erg mooi geworden :*) Hier een foto met de koel cilinder erin. Die moet nog gepolijst worden maar dat doe ik aan het eind anders kan hij gaan oxcideren.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debug-it/Koel/Bovenkant.JPG

Van onderen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debug-it/Koel/Onderkant.JPG

En zo komt hij straks op het MB. Hoe ik hem vast ga zetten weet ik nog niet dus als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debug-it/Koel/Op%20Socket.JPG

Verwijderd

Tadango schreef op 26 september 2002 @ 14:30:
Mijn vorige topic werd verplaatst naar DOC/OC. daar hoort het NIET thuis want het gaat niet om de koeling maar en de look dus de mod dus hoort het hier thuis. Er komt ook electronica in dus echt HIER. :)

Wat het is : een houder voor een vapochill koelunit maar dan transparant zodat je de CPU blijft zien. Die vapounit had ik verkloot omdat mijn core afbrokkelde en kleine stukjes core mijn koeloppervlak slecht maakte. Deze wou ik polijsten en meteen een betere/ mooiere methode bedenken om die koperen cilinder te bevestigen. Dat is nu gelukt :)

[afbeelding]

De houder is niet door mij gemaakt maar heb ik laten maken door Coltec Kunstoftechnieken uit Groningen. Het was wel duur :'( maar is erg mooi geworden :*) Hier een foto met de koel cilinder erin. Die moet nog gepolijst worden maar dat doe ik aan het eind anders kan hij gaan oxcideren.

[afbeelding]

Van onderen :)

[afbeelding]

En zo komt hij straks op het MB. Hoe ik hem vast ga zetten weet ik nog niet dus als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag.

[afbeelding]
Dat ding is rete gaaaaaf ! Maar of ie ook goed koelt.... :?

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 19:14
:9~ :9~ :9~

Ziet er erg geil uit ;)
Hoe duur was "erg duur" nu?

Smash forehead on keyboard to continue

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Heb je ook een foto met je cpu eronder, kan je zien hoe het eruitziet met cpu, maar ziet er goed uit alvast :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 08:14
FastBunny schreef op 26 september 2002 @ 14:34:
Heb je ook een foto met je cpu eronder, kan je zien hoe het eruitziet met cpu, maar ziet er goed uit alvast :Y)
Hij weet nog niet hoe hij vastgezet moet worden en om nou dat ding vast te houden en dan ook nog een foto te maken, lijkt me niet verstandig omdat je dan altijd wel wat over de core heen schuift.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Wow! Dit is echt zo mooi! :) Echt een leuk idee, maar hoeveel centjes heeft je dat eigenlijk nou gekost om zoiets moois te laten maken? :?

_/-\o_

Verwijderd

Ziet er leuk uit :)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Hmm, vettig!!! Vastzetten met isolatietape misschien >:)

Ok, serieus, vastzetten wordt moeilijk denk ik... Maar wat voor elektro ga je erin zetten? Leds? Gebogen CCFL?

• Tadango
Prijs : 65 euro :( terwijl er maar voor 5 euro plexiglas in zit, tja.. is dan ook wel erg wreed gepolijst :) Het zel wel goed gaan koelen want die VapoUnit deed het altijd goed, TBird 1.4 op 1.8 bij 6 graden :) Dit al net zo goed gaan koelen maar die condensatie is wel lastig hier, moet ik ook nog iets op verzinnen. Mischien een verwarmings spiraal door de buitenwand zodat het nooit beneden de 20 graden komt.

Oja, als electro komen er 4 led's in, 2 rode en 2 blauwe. Deze gaan branden tov de CPU load. 0% is blauw. 100% is rood en daartussen zal een verloop ontstaan. Het zijn ultra heldere led's, geen idee welke sterkte maar dat zie ik wel als ik ze aanzet :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-11 20:27
Stom dat je hem niet net iets groter had gemaakt. Dan had je gewoon de gaten van je mobo kunnen gebruiken. Nu moet je weer gaan kloten waardoor het er weer minder uit gaat zien. Maar ziet er nu iig (nog) errug cewl uit.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ziet er retegeil uit! w00t, mooi! als het werkt de 65 euro flink waard!

en: goed fotowerk!

die leds: klinkt kewl.... hoe ga je die leds aansturen?

(d/a convertor aansturen vanuit computer, lijkt me, maar hoe doe je dat, chipjes, software enzow...)

btw, licht ga je alleen zien aan de randjes zo, mss nog iets in graveren dat dat ook oplicht ?? (simpel vierkantje een paar mm van de rand ofzo?)

ben benieuwd

met een hamer past alles

• Tadango
Komt mischien nog een logo in. AMD logo ofzo :) Led's gaan op Com1 denk ik die dan word aangestuurd met een C++ progie. Moet nog even kijken hoe precies. He :) Ik heb nog PIC's liggen. Die stuur ik gewoon een waarde van tussen de 0 en 255 toe en die regelt de led's dan wel. Dan hoeft mijn proggie alleen maar de CPU load uit te lezen en een waarde tussen de 0 en 255 naar Com1 te sturen.

Verwijderd

Mooi :D :) :D

• Punksmurf
Tadango schreef op 26 september 2002 @ 14:52:
Komt mischien nog een logo in. AMD logo ofzo :) Led's gaan op Com1 denk ik die dan word aangestuurd met een C++ progie. Moet nog even kijken hoe precies. He :) Ik heb nog PIC's liggen. Die stuur ik gewoon een waarde van tussen de 0 en 255 toe en die regelt de led's dan wel. Dan hoeft mijn proggie alleen maar de CPU load uit te lezen en een waarde tussen de 0 en 255 naar Com1 te sturen.
moet je wel weer een prog voor die pic schrijven...

dit is mss omslachtig maar ik ben dan ook een electronica-n00b:

als je een 4094 (schuifregister) neemt, en er daar nog 1 achter door lust heb je een 16bits brede uitvoerlijn (of liever, lijntjes ;))
daar kan je dan weer 2x een zn426 d/a-convertor aanhangen, die levert mooi van 0-2,55 volt, waar je dan volgens mij gelijk een led aan kan hangen. Hoewel, blauwe led = 5 volt dacht ik
maar daar is wel wat voor te verzinnen...

met een hamer past alles

Verwijderd

Haal voor de gein eens een AMD XP, als je de mod van 65 piek kan betalen kan je die ook betalen...dat blaast wel een stuk vetter als een Tbird..Qua Mhz, maar ook qua power..

• Tadango
En wat moet ik dan met die TBird 1.4 doen? zonde. En mijn geld is heel erg op dus een XP komt er maarzo nog niet in. Unlocken van die dingen is ook een pokke werk en die TBird is standaard NIET gelockt dus mijn ideale CPU :)

• Punksmurf
voor bevestiging: mss kan je een mooie metalen beugel maken ofzo, die eroverheen komt te liggen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
bovenkant:
      | |                 | |
      | |                 | |
      | |                 | |
      | |                 | |
      | |                 | |
      | |                 | |
 _____| |_________________| |_____
/                                 \
|O_______________________________O|

zijkant:
            |         | <-cylinder die op
            |         |   je koelblok zit
   _________|_________|_________
  | |@@@@@@@@(koelblok)@@@@@@@| |
__| |XXXXXX(proc\socket)XXXXXX| |__
--------------(board)--------------

een beetje dit idee maar dan mooier, mss een beetje ronde vormen ofzow *ronde vormen :P hehe*.. btw met O geef ik duz een gaatje aan voor de schroeviez om m vast te zetten

sorry voor mijn ascii skilz...

met een hamer past alles

Verwijderd

ajampaniki schreef op 26 september 2002 @ 14:48:
Stom dat je hem niet net iets groter had gemaakt. Dan had je gewoon de gaten van je mobo kunnen gebruiken. Nu moet je weer gaan kloten waardoor het er weer minder uit gaat zien. Maar ziet er nu iig (nog) errug cewl uit.
Ik d8 precies hetzelfde !!
Was je in 1 klap klaar geweest !!

• Tadango
Zo'n metalen beugel komt er niet overheen :) Dan zie je meteen niets meer. Ik wou hem laten doorlopen maar ik wil hem kunnen verwijderen en monteren zonder die die irritante gaten in het MB. Ik denk dat ik het al weet. Er komt een beugel overheen die de veer boven de cilinder aandrukt. Dan ben ik meteen van het probleem af dat de cilinder los kan schieten uit de houder en de hele koeling wegvalt. De houder zorgt dan alleen voor de stabiliteit. :) KLaar..

• Punksmurf
ik bedoelde dus een beugel met dunne metalen strips, niet zo gruwelijk ugly als ik 'getekend' heb...
maar jou idee is ws mooier!

met een hamer past alles

Verwijderd

Kan je hem niet vastzetten met zo'n Zalman beugel? die je tegenwoordig overal op de plaatjes ziet?? (zie link) :?

http://www.coolfan.be/nl/prod/mark.asp?mark=214

nou ducktape lijkt me geen oplossing :)

• Tadango
Geloofme, DuckTape komt er echt niet in :) Die zalman beugels zie ik zo snel niet. Ik wou eerst de houder vast zetten en de cilinder weer in de houder. Dan komt er nogal een grote kracht op die houder montage wat ook niet goed is denk ik. Ik druk die clinder met een dikke veer op de cpu en die houder klemt er omheen zodat de cilinder stabiel blijft. Mischien een klein beetje secondenlijm om het echt vast te zetten.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
nice blok man!!! zoiets had ik nog niet eerder gezien!

• CaMmY
  • Laatst online: 04-08 09:55

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

misschien wwn frame-pje van iets dunner plexiglas dat je er overheen legt en daar dan bouten doorheen ?

/me Een echte patomaan

Verwijderd

netjes afgewerkt!

Verwijderd

CaMmY schreef op 26 september 2002 @ 18:18:
misschien wwn frame-pje van iets dunner plexiglas dat je er overheen legt en daar dan bouten doorheen ?
dat wou ik ook al zeggen :)

verder, heel mooi blok man!!! :*) :*)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

WTF 65,= E.. das duur!! als je het zelf maakt ben je 10 keer zow goedkoper uit..

dit resevoir heeft mij 12 euro gekocht incl. plexi lijm spuitje.. (3 euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCF0037.JPG

ok die van mij zie je nog wel wat lijmrestjes omdat ik wat ben uitgeschoten.. maar tis gewoon leuk van dat heb ik nou gemaakt..

maargoed.. hijs al gemaakt en ziet er rete strak uit.. :) :P

[ Voor 0% gewijzigd door ReseTTim op 27-09-2002 00:16 . Reden: spel fout ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

meesterlijk :9~ !!! laat ons wel de koel resusltaten zien als je em heb getest.

• chromeeh
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Argh [Drool mode] Dit is echt super vet dat plexi spul :) [/Drool mode]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
Dit ziet er echt waanzinnig uit :9~ Krijg je echter geen last van bevriezingsverschijnselen aan de buitenkant :?

Ik heb zelf nog geen ervaring met phase-change koeling maar wat ik er van weet is dat alles goed geisoleerd is. Misschien nig LEDs inbouwen of een ccfl >:)

Verwijderd

Waa dat ziet er behoorlijk :9~ ig uit 8)

• Tadango
Eindelijk zit hij vast. CPU draait default snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/debug-it/Koel/In%20actie.jpg

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ZOW hee! dat ziet er echt wreed uit!, puik werk

39

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
Zeeeeeeeer dik :9~

Maar is ie nou wel goed stabiel dus?

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Echt super geil hoor!! :9~ _/-\o_
Maar wat zijn je temps nou?

• Tadango
Temps erg hoog, zit niet goed denk ik. 47 graden (mb temp sens)

• Tadango
1525 Mhz @ 28 graden :) Dat lukt met luchtkoeling niet zo snel. vCore stat redelijk hoog dus temp kan mischien lager. Core was wel erg afgebrokkeld. CPU draait niet erg snel meer, draaide oot 19xx en stabiel 1800. Dat was voordat ik de koeling moest vervangen en de core afbrak, erg jammer.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-10 10:36

Markao2000

it's all about the beats

hhmm ik vond het een mega stoer apparaat, nu met die beugel zie je er niet veel meer van, erg jammer. No offence maar ik had de 4 mainboardgaten toch echt mooier gevonden ondanks dat je aangaf dat je dat zelf niet wilde.
Suc6 met het neerhalen van je temps igg!

Oerbrood!

Verwijderd

ReseTTim schreef op 26 september 2002 @ 18:38:

deze resevoir heeft mij 12 euro gekocht incl. plexi lijm spuitje.. (3 euro)
deze resevoir :?
Ik had jouw nederlands wel wat goeder verwacht (8>

Verwijderd

Tadango schreef op 26 september 2002 @ 20:33:
1525 Mhz @ 28 graden :) Dat lukt met luchtkoeling niet zo snel. vCore stat redelijk hoog dus temp kan mischien lager. Core was wel erg afgebrokkeld. CPU draait niet erg snel meer, draaide oot 19xx en stabiel 1800. Dat was voordat ik de koeling moest vervangen en de core afbrak, erg jammer.
Zodra je core is afgebrokkeld is de kans gelijk groot dat hij meer hitte gaat produceren :'(

Verwijderd

mooi vast gemaakt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 20:42 . Reden: hij heeft hem al vast gemaakt ]

• Tadango
Okee, sparen voor een XP2400 ofzo :) en een mooiere beugel maken. Mischien toch met die gaten ofzo dan maar.. Dit had ik nog liggen dus is mooi om te proberen.

• Tadango
Okee, na 3DMark 2001 met 100% cpu load zit de temp op 36 graden stabiel, niet slecht aangezien het MB overal warm word door die Voedingsregeldingen. Weer een voordeel van een XP, ondie temp tens.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

of een plexiglas beugel :) door plexiglas te buigen ofzo

• Tadango
Plexi beugel is erg leuk maar vergeet niet dat er enrome krachten op komen te staan. Deze koeling werkt alleen goed als die cilinder erg hard wordt vastgedraaid.

• Underground75
Geen last van condens of bevriezing aan de buitenkant van je houder?

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
Super mooi ding, alleen jammer van die beugel.
Die temperaturen zien er ook super :9~ :9~ uit...

• Tadango
1600 Mhz, 51 graden, klinkt hoog maar het is de MB sensor dus die zit altijd hoog. Koelelement is +5 graden bij 100% cpu load dus daartussenin zal de cpu zitten. CPu idle = -1 graden :) Condens is er nogal veel dus ik zal een verwarming moeten maken in de buis aan de buitenzijde, achja, zo blijf je bezig :)

• Punksmurf
moooooooooooooooooi!!!!!!

alleen beetje jammer van die beugel, maar nog steeds....VET

benieuwd naar lampjes resultaat!

met een hamer past alles

• Losha
  • Laatst online: 27-10 07:13

Losha

clear my path motherfucker

offtopic
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 15:06:
Haal voor de gein eens een AMD XP, als je de mod van 65 piek kan betalen kan je die ook betalen...dat blaast wel een stuk vetter als een Tbird..Qua Mhz, maar ook qua power..
ik zie net je specs.

Abit KT7a (176Mhz FSB), Athlon XP1600+@1848Mhz
hoe krijg je'm zo hoog?

150/37 en rest met FSB+ ??

en dat haalt ie? ben benieuwd, want ook KT7a en wil ook hoger..heb ook infineon
nu een 800 :( weet niet ofdie zelfs maar 133 haalt want ... potje bisoon electro kost hier 22,-

/offtopic

voor je beugel sluit ik me bij punksmurf aan. dan van mooi koper ofzo maken en gepolijst

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

WTF 65,= E.. das duur!! als je het zelf maakt ben je 10 keer zow goedkoper uit..

dit resevoir heeft mij 12 euro gekocht incl. plexi lijm spuitje.. (3 euro)
[afbeelding]

ok die van mij zie je nog wel wat lijmrestjes omdat ik wat ben uitgeschoten.. maar tis gewoon leuk van dat heb ik nou gemaakt..

Vind die van Oeloe eigenlijk mooier :P

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

hier stond onzin, had het topic niet helemaal doorgelezen, sorry

Verwijderd

Ik vind je mod erg mooi, ik zou er ook wel 1 willen, kun je mij de gegevens sturen van het bedrijf zodat ik er ook 1 kan bestellen? Of wil je er 1 verkopen aan mij? Ik heb ook een vapochill, ik heb mijn p4 2.0 (512K 400FSB) op 2.8 draaien, stabiel en zonder enige brakingen of neiging tot........ben echt blij...en dat op een temperatuur van -17 graden !!

http://ragndemon.homestead.com/files/vapo_work1.jpg

[OFF-TOPIC]

(Nu nog kijken hoe ik mijn P4 2.4ghz 533FSB op 170Mhz FSB krijg....iemand enig idee? Mail of ICQ me aub....thanks)

Verwijderd

hijs KEWL! :)

• Tadango
vergeet niet dat je voor een P4 waarschijnlijk een andere nodig hebt. De socket is immers anders. mail me maar eens dan zal ik je de gegevens sturen

• Tadango
Edit : Wou filmpjes plaatsen van de verlichting maar dat kan ik nergens. .mpg word steeds gewijgerd. Iemand een plek daar voor op internet?

• AMDFreak
  • Laatst online: 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

Denk niet dat ie echt super goed zal coolen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tadango schreef op 28 september 2002 @ 23:27:
Edit : Wou filmpjes plaatsen van de verlichting maar dat kan ik nergens. .mpg word steeds gewijgerd. Iemand een plek daar voor op internet?
Hoe groot is die?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 14:32:
[...]

Dat ding is rete gaaaaaf ! Maar of ie ook goed koelt.... :?
vergeet niet dat het koper is he.. zo`n beetje het best geleidende spul :9

wat ik nou d8... kan je niet beter die koper een beetje uithollen.. dan zal ie een stuk beter en sneller koelen denk ik..

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

:9~ :9~ zoooooo netjuhhhhs.. :9~

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Dit ziet er echt 1337 uit ! :7

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:20
En wat ga je doen tegen condensatie vorming?

• Underground75
Hielko schreef op 29 september 2002 @ 11:00:
En wat ga je doen tegen condensatie vorming?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar, lees een stuk of wat posts terug ;)

Verwijderd

Mooi orgineel uitgevoerd _/-\o_ ! Als dit nou ook nog werkt zonder problemen->condensatie..

benieuwd of het goed werkt.

Verwijderd

Nu nog een kleurstofje er doorheen laten lopen :)

• smokalot
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

ik heb een 100mbits lijn en wil best een filmpje hosten.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Tadango
Filmpjes van 1,3 mb perstuk. Het zijn er 3 dus 3.9 meg. Het koelt erg aardig. Temp van koperen buis is +1 idle en +7 na een tijdje full load. CPU draait op 1600 (160 x 10) op 1,965 volt. Origineel is het een 1400 (133x10,5) bij 1,75 volt. Werkt dus aardig aangezien met een vulcano 7 hij max op 1440 stabiel bou lopen. Hoge FSB gooit max MHZ erg omlaag. Core is ook erg stuk nu, 2 hoeken missen en 1 rand is gebogen. De bovenkant van de buis word steeds -10 ongeveer en bevriest dus aardig.

• Felyrion
  • Laatst online: 12:50

Felyrion

goodgoan!

het ziet er wel super uit.. alleen moet je idd wel die manier van vastzetten n beetje mooier maken..

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:11

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

dit resevoir heeft mij 12 euro gekocht.plexi lijm spuitje.. (3 euro)
[afbeelding]

Hummmm... dat wil ik ook,reservoir's(zal wel en TYPO zijn :P) die pleurotjes voor me kopen :9

Specs

Verwijderd

als je ze mij stuurt, zet ik ze online! msn is frekazoid000@hotmail.com of mail frekazoid000@pandora.be

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
nice job!!

Verwijderd

Het is erg mooi >:) , maar ik denk dat je een groot probleem gaat krijgen met condens.
Of je temp moeten hoog blijven.

• Tadango
Beschrijving :

1 - Testen led's met schuifbalk in c++ prog.
2 en 3 - Led's in actie tijdens 3DMark 2001.

Nogmaals wat ze doen : Ze geven de CPU load aan :) blauw = 0%, rood = 100% Hoe het precies op het koelblok komt weet ik niet.

Verwijderd

Geweldig!! Dat ding is echt kewl! :9 :9~

• Tadango
Update : Na wat meer klooien zit ik nu op 1711 Mhz. (163x10.5) Niet slecht. VCore is verhoogd van 1.96 naar 2.03 Fan draait nu op 17V ipv 12 en zit andersom, dat koelt net iets beter. Temp idle = 5 graden en Full load = 9 (onderkant koelelement) en 39 graden idle moederbord.
Toch maar eens sparen voor een XP ofzo. Of even wachten tot een AMD CPU met fatsoenlijke heat spreader.

Verwijderd

kwijlllll very sjiek gedaan _/-\o_ moet wel een xptje kopen, ik ben benieuwd hoe hard die kan gaan met die mooie systeempje :*)

Verwijderd

koop een 2400+ ik had gehoorde dat ze die wel ver kregen......

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

het eindresultaat (op ledjes na) is erg mooi geworden hoor! (op clip na dan :P)

Hoe ga je die condensatie nu afhandelen?

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Tadango
Condensatie moet ik nog even kijken. Ik denk gewoon een gloei spiraal buiten de koude kant langs. Dit moet genoeg zijn.
Is die XP 2400 echt zo hoog te krijgen? Wat vind jij HOOG dan? Mijn TBird 1400 draaide op 1800 :) Dat noem ik hog. totdat de core afbrokkelde, nu draait hij maar op 1680 :(

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Tadango schreef op 26 september 2002 @ 19:47:
Eindelijk zit hij vast. CPU draait default snelheid.
[afbeelding]
Die zit vast!

Alleen je ziet nog zo weinig door dat gigantische ding :(
Pagina: 1