[SuSE8.0] LILO hoe krijg ik XP in mijn boot menu

Pagina: 1
Acties:

• owit
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb XP in mijn MBR staan en ik boot linux van een floppy maar als ik windows selecteer in het bootmenu op het floppy dan zegt ie Press A Key to reboot hoe krijg ik WINDOWS XP Home Edition geboot via dat bootfloppy van linux (kan dat ook)
De partitie van windows = hda1
alvast bedankt
* owit is a n00b :D dat mag nog op mijn leeftijd (ben 13)
BlueIce
extra info erbij :D
boot = /dev/hda4
change-rules
reset
read-only
menu-scheme = Wg:kw:Wg:Wg
lba32
prompt
timeout = 80
message = /boot/message

image = /boot/vmlinuz
label = linux
root = /dev/hda4
vga = 791
initrd = /boot/initrd
append = " acpismp=force hdd=ide-scsi"

image = /boot/vmlinuz.suse
label = failsafe
root = /dev/hda4
vga = 791
initrd = /boot/initrd.suse
append = "ide=nodma apm=off acpi=off acpismp=force hdd=ide-scsi"
optional

other = /dev/hda2
label = windows

image = /boot/memtest.bin
label = memtest86

dit staat er in lilo.conf btw zou dat hda2 moeten changen in hda1??

[ Voor 0% gewijzigd door owit op 26-09-2002 15:25 . Reden: ff meer info bijzetten ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Dat je 13 bent betekent:
a) nog niet dat je n00b hoeft te blijven :)
b) geen FAQ's hoeft te lezen :)
c) niet meer info hoeft te geven :)

* wzzrd plaagt je maar hoor ;)
Lees eens deze LILO howto: http://www.control-escape.com/lilo-cfg.html
en geef ons de inhoud van je /etc/lilo.conf eens, dan kunnen we kijken wat er fout gaat, want hetgeen jij wilt kàn namelijk wél.

• owit
ik zal ff kijken thnx m8

• owit
hier je extra info staat erbij PLEASE HELP

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuhrm, dat je 13 bent hoeft je ook geen toestemming te geven om binnen een uur je topic te schoppen. (je leeftijd zegt trouwens ook weinig in deze situatie vind ik)

je moet idd hda2 changen in hda1, nogal basic eik (kwestie van partitie-nummering)

Verwijderd

lijkt me een beetje overdreven om er een nieuw topic over te openen dus stel ik de vraag hier maar ff. Is het mogelijk om het LILO bootmenu compleet te herstellen zonder eerst Suse er opnieuw op te zetten?

Ik heb 'm er laatst perongeluk verwijderd, geen probleem opzich. Booten vanaf de bijgeleverde SuSE CD kan ook.. maar het zou mooi zijn als ik de boel weer kon herstellen :)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:25:
lijkt me een beetje overdreven om er een nieuw topic over te openen dus stel ik de vraag hier maar ff. Is het mogelijk om het LILO bootmenu compleet te herstellen zonder eerst Suse er opnieuw op te zetten?

Ik heb 'm er laatst perongeluk verwijderd, geen probleem opzich. Booten vanaf de bijgeleverde SuSE CD kan ook.. maar het zou mooi zijn als ik de boel weer kon herstellen :)

as root:
code:
1
lilo

Verwijderd

Ik schijn het niet te kunnen vinden in HOWTO's.. maar is er een mogelijkheid om met Lilo Windows de default te laten zijn, ipv Linux (niet dat je dat echt zou willen ;), maar ben benieuwd of het mogelijk is..)

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 23:23

zerok

geen

als wat er boven staat in je /etc/lilo.conf staat ff als root(!) lilo runnen en het werkt

als je meer wilt weten: man lilo

dat moet genoeg wezen

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:29:
Ik schijn het niet te kunnen vinden in HOWTO's.. maar is er een mogelijkheid om met Lilo Windows de default te laten zijn, ipv Linux (niet dat je dat echt zou willen ;), maar ben benieuwd of het mogelijk is..)
man lilo.conf
zoek eens voor de grap eens op 'default'
Pagina: 1