MRTG

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
Ik ben hier ooit eens bezig geweest met MRTG en daar is in mijn afweizigheid niet naar omgekeken de bak is zelfs uitgezet ,

Maar nu ben ik weer terug en kreeg ik de vraag om weer eens naar MRTG te kijken omdat er nogal wat verbindingen volzaten en wat blijkt nou "Ze hebben gewoon een belasting van 95% door internettende pubers"

Maar dat is eik m`n vraag niet

Ik bekijk namelijk met MRTG alle cisco zooi hier , en dit doe ik met een Compaq Proliant 400 Server met 356 MB en win2k AV server en de laatste nieuwe perl en MRTG 2.1-.19 dacht ik.

Nu heb ik alleen bij het uitvoeren van WPERL dat m`n CPU op 100% belasting hangt en is mijn vraag hoe komt dit en is hier wat tegen te doen??

Ik heb ongeveer 5 tot 7 keer tegelijk een WPERL.EXE draaien omdat ik anders niet binnen 10 minuten alle routers en switchen en AP`s af kan gaan.

IK gebruik FireDeamon om er voor te zorgen dat MrDeamon elke 10 min een 4 tal *.CMD op start (nt bat files) Die op hun buurt een voor een de router of switch aflopen.

Ook ben ik op zoek naar een NOOB handleiding voor MRTG met tips en truuks is er iemand die heeft kunnen vinden??

Moet ik mischien een zwaardere server hebben meer Geheugen ?? betere NIC ??

Heb nu 100Mbit is 1000Mbit mischien beter ?

Even naar het juiste Forum Plaatsen als deze Niet goed is B)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat voor cpu zit er in die doos ?

Het probleem is waarschijnlijk het starten van perl. Ook op linux/unix machines is dat een vrij zware operatie.

Kijk eens of je mrtg niet in daemon-mode kan draaien. Dan hoeft perl niet steeds op te starten. Op linux machines scheelt dat echt 1000'en cpu cycles.

• raymonvdm
in deamon mode is is m`n geheugen op want dan heb ik +- 100 routers , switches , wlan ap`s

Verwijderd

Je zou rrdtool kunnen gaan draaien. Die vreet een stuk minder cputijd omdat er geen plaatjes gemaakt worden (tenzij je de webpagina bekijkt).

Zie www.rrdtool.org

• raymonvdm
Ik heb alle configs aangepast en ze draaien nu als deamon met een interval van 10 min op dit moment draaien er +-40 :9

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
raymonvdm schreef op 27 september 2002 @ 08:29:
in deamon mode is is m`n geheugen op want dan heb ik +- 100 routers , switches , wlan ap`s
Zoals je zelf in je andere posting al opmerkt is het helemaal niet niet nodig om 1x mrtg per apparaat te draaien. Mrtg kan prima een heel stel achter elkaar monitoren. Gewoon meerdere apparaten in een config zetten.

Als je 1 mrtg per apparaat draaide verklaard dat wel waarom de boel niet goed liep. 100x mrtg + perl starten exact te gelijk gaat grondig mis.

Afhankelijk van het aantal oid's kan je denk ik makkelijk 10 apparaten (routers/switches) per config zetten. Dan ben je met een process of 10 helemaal klaar.
Pagina: 1