Toon posts:

van MXstream naar Wanadoo met een getweakte alcatel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Mxstream met een getweakte alcatel modem.
Dus ik hoef niet meer zelf in te bellen dat doet de modem, zoals een router dat doet.
Maar ik wil internet via de kabel gaan nemen, Wanadoo.
Bij mijn mxstream verbinding heb ik een vast ip en dat stel ik dan ook in in mijn modem,maar bij wanadoo krijg je een staties ip ofzo iets.
Kan ik nu die alcatel modem ook gebruiken bij een Cablewanadoo verbinding als router.
Dat die alcatel modem dus gewoon bij wanadoo inbelt.
Kan dat en wat zal ik dan in moeten vullen bij ip nr.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
nee...dat kan niet - daar heb je een kabel modem voor nodig

Het is trouwens een 'static' ip - een ip die niet veranderd - zoals bij MXstream

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je krijgt een eigen modem van casema en ip krijg je automtisch toegewezen... Ligt er ook aan wat voor een abbo je hebt, neem je basic heb je iedere keer een ander IP. Neem de die sneller versie heb je een vast ip...
TIP: hou MxStream, is dan misschien langzamer maar het is constant. Je weet niet in wat voor een wijk je zit..

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Zoals ik dit nu lees kan het niet, of je moet je Wanadoo modem gaan tweaken om die vervolgens aan je hubbie te hangen.
Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Waarom wil je wanadoo cable als je al adsl hebt? Adsl heeft een vast ipadres en je hoeft niet weer een nieuw modem enzo aan te schaffen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Wanadoo is meer performance per euro, maar wel maar 16KB/s upload :(
Wij gebruiken gewoon een pc-tje om de verbinding te delen, maar je kan ook een dedicated routertje gebruiken, dat kost 2x niks en kan je via je browser configgen.

Overigens geeft wanadoo *geen* statisch ip, ook niet bij de broadband premium aansluitingen. Ik heb het bij ze nagevraagd, maar dat is pertinent niet mogelijk. En idd, af en toe krijgen we ineens een ander adresje van ze. Zo eens in de 2 dagen a 1 week geloof ik. Is wel lastig als je een server wil draaien, maar niet onmogelijk.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Milo schreef op 26 september 2002 @ 14:00:
Wij gebruiken gewoon een pc-tje om de verbinding te delen, maar je kan ook een dedicated routertje gebruiken, dat kost 2x niks en kan je via je browser configgen.

Overigens geeft wanadoo *geen* statisch ip, ook niet bij de broadband premium aansluitingen. Ik heb het bij ze nagevraagd, maar dat is pertinent niet mogelijk. En idd, af en toe krijgen we ineens een ander adresje van ze. Zo eens in de 2 dagen a 1 week geloof ik. Is wel lastig als je een server wil draaien, maar niet onmogelijk.
ADSL heeft ook 16kb upload, en binnenkort meer download dan wanadoo cable :9

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 06:14
Omdat ik geen vast ip adres heb bijna wanadoo en toch en mailserver wil draaien gebruik ik nu no-ip (www.no-ip.com) Met no ip kan je een hostname koppelen aan je ip. veranderd je ip dan zorgt het stukje software wat je moet downloaden ervoor dat het ip word doorgegeven aan no-ip.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Milo schreef op 26 september 2002 @ 14:00:

Zou daarom lekker blijven waar je nu zit. Je kan met een smoothwall router of iets anders ook gebruik maken van DynDNS. Die update elke keer je ip adres en zo kan je deze altijd via een naam als http://fastbunny.ath.cx bereiken, kan overigens ook gewoon met een statisch ip :)

• Milo
ADSL heeft ook 16kb upload, en binnenkort meer download dan wanadoo cable :9
[mierenneukmodus] ADSL heeft max 128 Kbit upload, da's dus zo'n 12 à 14 KB/s. Wanadoo is echt 16/17 Kb/s, omdat ze 'stiekem' 160 Kbit upload geven i.p.v. 128. Hetzelfde doen ze met downstream (640 i.p.v. 512). [/mierenneukmodus]

ADSL blijft duurder qua price/performance, tenzij je graag upload wil, en BBned 1 à 2 Mbit neemt, of als je *veel* bandbreedte wil, en BBned 8 Mbit neemt. Jammer genoeg is er in mijn wijk nog steeds geen linesharing, en is de aansluiting zo duur.

Verwijderd

Maare je vergeet 1 ding.

Hoe meer gebruikers op de kabel des te langzamer wordt die verbinding.
Dus die opgegeven "160Kit" haal je dus alleen maar midden in de nacht of heel vroeg s' morgens (als je ze al haalt) de rest van de dag zal wanadoo blijven hangen op ca 10kb.
Dit geld ook voor het downen, de opgegeven snelheden haal je zelden of nooit.
Wanadoo staat niet bekend als snelste kabel ISP, als je in een dorpje woont of in een nieuwe wijk waar de bekabeling nieuw is heb je kans dat je wel wat performance haalt.
Zit je echter in een grote wijk waar de bekabeling en apparatuur al wat ouder is ben ik bang dat je er echt hard op achteruit zal gaan.
Ik zou toch gaan kijken naar andere Adsl aanbieders die hogere snelheden bieden.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Leg eerst het verschil tussen een "vast" en een "statisch" IP uit en laat hem daarmee verder stoeien. Beide zijn gelijk namelijk. En een MXstream modem kan niet op Kabel en een Kabelmodem snapt niets van MXstream.

Meh ...

• Milo
Maare je vergeet 1 ding.

Hoe meer gebruikers op de kabel des te langzamer wordt die verbinding.
Dus die opgegeven "160Kit" haal je dus alleen maar midden in de nacht of heel vroeg s' morgens (als je ze al haalt) de rest van de dag zal wanadoo blijven hangen op ca 10kb.
Dit geld ook voor het downen, de opgegeven snelheden haal je zelden of nooit.
Wanadoo staat niet bekend als snelste kabel ISP, als je in een dorpje woont of in een nieuwe wijk waar de bekabeling nieuw is heb je kans dat je wel wat performance haalt.
Zit je echter in een grote wijk waar de bekabeling en apparatuur al wat ouder is ben ik bang dat je er echt hard op achteruit zal gaan.
Ik zou toch gaan kijken naar andere Adsl aanbieders die hogere snelheden bieden.
Ah, weer iemand bij wie de oude wanadoo-horror-verhalen zijn blijven hangen. Inmiddels hebben ze hun lesje geleerd, en dermate veel overcapaciteit dat iedereen ten alle tijden de max haalt. Ik woon in een best oude wijk (mijn huis is > 100 jaar oud) in de op 2 na grootste stad van nederland (den haag is geen stad :) ), en haal altijd 65-70 KB/s down en ~16 up. Het enige MX-stream-abbo dat sneller is, is het 1Mbit abbo, en da's 2x zo duur. Nee, geef mij dan maar BBned. Ik hoop dat ze die line-sharing nou eens voor elkaar krijgen, een halve mbit up is wel vrij ideaal lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoveel uit leg had ik ook niet verwacht,maar ik wist al dat ik de modem van wanadoo moet gebruiken.
Maar kan ik dan mijn alcatel modem(omgetweakt tot router) gewoon als router gebruiken tussen mijn cabelmodem en mijn hub.
Oja en ik wil af van mxstream omdat ik er tegen bent om voor uit te moeten betalen.

Verwijderd

Ok maar het probleem blijft dat met kabel de snelheid HARD achteruit gaat als er meerdere in je buurt gaan internetten, dat is met adsl dus niet het geval!
Dus gaat je buur net even flink leachen en jou "snelle" verbinding is dus weg, lekker als je net even bv wilt gaan online gamen.

Maare zover ik begrepen heb is dat wanadoo verhaal nog lang niet afgelopen, ik hoor nog steeds klachten.
Pagina: 1