Toon posts:

onboard IDE defect..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk gewoon door gaarheid van het mobo omdat ik er al veel mee geknutseld heb,..

Nu wilde ik er weer een pc mee bouwen en daarom een losse IDE controller bijkopen,.. nu is mijn vraag, is dat wel verstandig? aangezien de onboard chip gaar is kan er wel heel wat meer mis zijn en dan heb ik nog niks aan dat ding..

En zo ja, hoe werkt een losse IDE controller,.. is dat gewoon een kwestie van plug&play?

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Ik zou het niet doen. Allereerst kost zo'n kaart je sowieso al geld kun je beter investeren in een nieuw mobo. Ten tweede moet je zo'n kaart in een vrij pci-slot steken. Dat zou betekenen dat al die data die van en naar je hd gaat over de pci-bus moet.

Pwnd

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Een losse kaart zal als het goed is geen problemen veroorzaken.. Gewoon van het huidige mobo de ide-controller disablen in de bios. De kaart heeft z'n eigen bios, dus dat werkt wel goed..

En 't is inderdaad vaak gewoon inpluggen en gaan, maar bij zo'n kaart zit wel een handleiding bij, dus daar kom je wel uit.

Donderwolk schreef op 26 september 2002 @ 13:51:
Ten tweede moet je zo'n kaart in een vrij pci-slot steken. Dat zou betekenen dat al die data die van en naar je hd gaat over de pci-bus moet.

Bij een onboard kaart is het niet anders hoor.. Die werkt op precies hetzelfde mechanisme, alleen zit het ding niet op een losse printplaat, maar is gewoon geintegreerd op het moederbord..

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 21:19

DarkSide

theres no place like ::1

Als alleen je oboard controller defect is is er niets aan de hand. Of er meer defect is kan ik niet zeggen. Weet niet wat er allemaal gebeurd is.
En je kan een onboard controller er gewoon inpluggen en dan werken je HD's. Ze werken allemaal in dos. En de meeste werken zonder drives oid in win9x. Al is het aan te bevelen toch de drivers dan te installeren. Voor NT kan je tijdens setup op f6 drukken om de juiste drivers te installeren. Mocht je NT al geinstalleerd hebben dan zal win2k / XP hem meestal wel herkennen en de standaard ide drivers gebruiken. En kan je alsnog later de juiste drivers installeren. Anders is misschien een herinstallatie nodig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Twynn schreef op 26 september 2002 @ 13:53:
Bij een onboard kaart is het niet anders hoor.. Die werkt op precies hetzelfde mechanisme, alleen zit het ding niet op een losse printplaat, maar is gewoon geintegreerd op het moederbord..
Sorry je hebt helemaal gelijk. Stom van mij! |:(

Pwnd

Verwijderd

Topicstarter
ah ok, tis dus het proberen waard ;) t betreft een socket7 bord en ik ben niet van plan daar nog naar op zoek te gaan.

tnx ;)
Pagina: 1