Toon posts:

[Win2k]NTFS Formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe formateer ik een win2k machine met filesysteem NTFS, het lukt mij met geen mogelijkheid.

mijn werkwijze:

- boot van win2k CD-Rom krijg de setup maar kan niet formateren..

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:01

Tcq

Maak met partition magic opstartdiskette's, die kunen d8 ik ook NTFS formatteren.

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Verwijderd

Is het een kaal systeem waar je win2k op gaat zetten?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:37:
Bij het kiezen van de partitie is er een optie om de partitie te verwijderen en vervolgens weer een nieuwe te installeren. Daarna install vervolgen, kiezen voor een NTFS systeem, dan wordt ie vanzelf opnieuw geformateerd :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan hem ook op FAT 32 installeren en dan later converteren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:19

Arie

One Man Army

Wat bedoel je met 'je kunt niet formatteren'? Krijg je een foutmelding, is de optie een soort van 'greyed out' of zie je gewoon die optie helemaal niet staan? Is het een verse installatie of staat er al een werkend systeem op de machine? Je zult wat meer informatie moeten geven.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Ga met je bootdisk ipv. installeren windhoos naar emergeny repair-> console->root partitie->password->start progsel "diskpart" en sla je slag!!!!!!!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
eerst kiezen welke partitie en dan kan je toch gewoon kiezen wat je met die partitie wil doen toch?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

Verwijderd

Hoe formateer ik een win2k machine met filesysteem NTFS, het lukt mij met geen mogelijkheid.

mijn werkwijze:

Ehmmm... Wat wil je nu precies?

Wanneer je een verse installatie doet (lege HD), dan zal bij de installatie de keuzeoptie langskomen.

Wat jij (waarschijnlijk?) wilt is een bestaande partitie omzetten. Gebruik dan het convert <letter:> /FS:NTFS commando. Je moet dan rebooten als het de partitie is waar je WIn2K files opstaan en bij het starten wordt de partitie omgezet, zonder dataverlies.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:40
mijn c partitie was ntfs met win2k erop. Ik besloot toch maar weer fat32 ervan te maken dus gewoon booten van cdrom en formateren. Ik kon dus wel gewoon formateren :?
Het terug zetten handmatig ging niet goed. dus win2k met ntfs terug zetten naar fat32 zonder format, ging fout

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Is die schijf eigenlijk wel gepartitioneert?

Meh ...

Verwijderd

van FAT32 naar NTFS is altijd mogelijk dmv convert c: /fs:ntfs

van NTFS naar FAT32 kan niet zonder data verlies, fdisken en formatten met win98 flop

Verwijderd

Er is een oplossing om van ntfs naar fat32 tegaan zondere data verlies.
Dit kan met Partition Magic 7.0

Verwijderd

format c: /fs:ntfs

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:08:
van NTFS naar FAT32 kan niet zonder data verlies, fdisken en formatten met win98 flop
ja idd, en je moet niet vergeten dat als je nog niet ge-fdiskt heb dat ie dan je ntfs partitie niet ziet.... dat was ik dus wel vergeten en ik had me data partitie dus per ongeluk geformateerd... (gelukkig had ik al voorzien dat zoiets kon gebeuren en had ik alles op cd gezet)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

een ntfs partitie wordt door de setup van windows2000 gewoon gezien. Ook door Fdisk van Dos wordt het als Nondosk partition herkent en kun je deze gewoon verwijderen.
Ik gebruik persoonlijk altijd ztest uit het novell3.xx tijdperk die wist gewoon in 1 keer een complete schijf(als ik een schijf cleanen wil).

Verder met de optie D (enter L ) kun je partities tijdens de setup verwijderen. en met C een neiuwe partitie aanmaken.
Als je windows2000 gaat installeren is het aan te raden om deze NTFS te formateren. Voordeel hiervan is meer security en meer mogelijkheden met betrekking tot sharing/security
Pagina: 1