Toon posts:

server maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
men ma kon van der werk een paar pc's kopen ik heb een Pentium II 233 Mhz gekocht en ik wilde die gebruiken als server ik heb proxyplus en als het ff kan wil ik Win98 als O.S. gebruiken (omdat ik van Linux nix snap), maar hoe doe ik dat met monitor, toetsenbord, muis enzo en moek dan dat ding aan laten staan snachts allemaal van dat soort dingen wil ik graag weten

P.S. kheb de search gebruikt

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 13:27 . Reden: type fout ]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
je hebt de serach niet gebruikt :) Maargoed om even terug te komen op j vraag. Ik zou nooi 98 als server gaan gebruiken, zet er dan NT4 op of als aller beste linux natuurlijk.
Muis, keyboard en montor heb je in principe neit nodig om op te starten (kun je allemaal instellen in je bios en in windows)... Hoe je hem aan wil laten staan? Nou gewoon, niet utizetten

Verwijderd

mwah, dat ding lekker 24/7 aan laten staan en alle erors uitzetten in je bios dan kan je em aandoen zonder keyboard en muis, en monitor hoeft er ook niet op te zitten

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

En anders koop je een KVM switch. Kan je er altijd bij met maar 1 Keyboard. Video en Muis.
Heb zelf ook een 4 poorts KWM switch. Werkt perfect.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan toch wel win98 gebruiken ik gebruik em toch alleen maar om internet te delen enk ben geen proffesional kben pas 14 dus.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
98 is superbetrouwbaar als server: NOT

pak NT workstation ofzo, icm winroute (tbv delen)
Proxy vind ik minder, of je moet perse filteren enz. Nat is makkelijker, en ook ivm msn en dat soort meuk

remote beheer? Remote admin www.radmin.com
of een variant.. pc anywhere, VNC enzovoorts

in de bios keyb/muis foutmeldingen uitzetten en klaar

enne... een . of spatie in een zin maakt het verhaal een stuk leesbaarder

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het is idd veiliger en betrouwbaarder om linux te gebruiken, zeker weten. Maar deze jongen heeft er volgens mij behoefte aan om op een simpele manier internet te delen, wat prima gaat met windows 98. Je zal dan geen uptimes van een jaar krijgen maar één van mijn servertjes hier die alleen interne taken heeft runt ook win98 en doet dat al een jaar goed.
Wel af en toe opnieuw opstarten enzo maar dat is geen probleem omdat hij geen belangrijke taken heeft.
Die KVM swicht is trouwens een goed idee, op de volgende computerbeurs schaf ik er ook een aan.

Edit: Het is natuurlijk wel leuker om met linux of winnt te gaan stoeien om alles zo veilig mogelijk te maken. Je krijgt dan meer voldoening van je werk.
Ik ben op zoek naar een snellere computer want een p120 met mandrake werkt niet zo lekker.

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou lekker win98 gebruiken, dat is nl met het vinkje "binding microsoft networking" uitgezet voor de internet-netwerkkaart imho veiliger dan linux. Wat niet draait (dns, mail, web, telnet, ssh, ftp etc) kan ook niet gehackt worden.

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:00

not-known

[BI] Crewmember

wouter93 schreef op 26 september 2002 @ 19:11:
Ik zou lekker win98 gebruiken, dat is nl met het vinkje "binding microsoft networking" uitgezet voor de internet-netwerkkaart imho veiliger dan linux. Wat niet draait (dns, mail, web, telnet, ssh, ftp etc) kan ook niet gehackt worden.
wat is dat nou voor uitspraak??
als je gewoon een goede firewall draait heb je nooit last van hackers. en het OS boeit daar echt niet voor hoor. ik zou als ik jou was ook maar niet windows 98 zonder firewall draaien :)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Pagina: 1