Per pixel lighting in Quake!!! Deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Gisteravond is versie 1.02 van Tenebrae uitgekomen, een engine mod voor Quake die onder andere stencil shadows, per pixel lighting en bump mapping toevoegt. Tenebrae 1.02 heeft weer een hele zooi nieuwe features ten opzichte van versie 1.01, en ik kan je zeggen: Het ziet er weer ronduit verbluffend uit!

Dit zijn de nieuwe features van versie 1.02:
• Runs faster
• Radeon support (Thanks to Jarno Paananen)
• Reflections
• Glares
• Md3 support
• Animation interpolation
• Luminance textures (local light for texture)
• "Modern" particle engine
• Uses lights from the original maps (less dark)
• Flashlight and flares
• Bug fixes

Daarnaast kun je nu ook een extra pakket downloaden met nieuwe hi-res textures voor E1M1, en is er een vroege versie beschikbaar van een map die speciaal ontworpen is met Tenebrae in gedachten. Beide zien er erg strak uit!

Hier enkele (zelfgemaakte) screenshots:

E1M1:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tb102-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tb102-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tb102-3.jpg

Testmap (de map ontworpen voor Tenebrae):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tb102-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tb102-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tb102-6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tb102-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tb102-8.jpg

Voorbeeld van de nieuw toegevoegde reflecties. Let wel op, al het water reflecterend maken is niet bepaald goed voor je framerate. Gelukkig kun je dit makkelijk uitzetten met behulp van het launcher-programmaatje dat bij Tenebrae zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tb102-9.jpg

Overigens ziet dit alles in beweging er een stuk beter uit :P

Tot slot nog de URL waar je de Tenebrae site tegenwoordig kunt vinden:
Tenebrae site

en links naar de verschillende downloads:
Tenebrae Installer (binaries + data)
Hi-res textures
Tenebrae test map (WIP) (Merk op dat deze map alleen werkt met de full version van Quake)
VIS Patch voor de standaard Quake levels, zodat het water goed doorzichtig is.
Patch voor Radeon 9700 gebruikers

Link naar deel 1: Per pixel lighting in Quake!!!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 11:49

PoweRoy

funky!

zeeeeeeer geil :9~ jammer dat ik geen quake meer heb :/

[This space is for rent]

Verwijderd

woei, das ziet er lekker uit! kan je dat ook nog met een voodoo1 spelen op een p1MMX@262 met 128MB met die patch??? zal wel niet zeker 8)7. mwah kdenk dat ik me QuakeCD maar eens ga opzoeken en ff dit in het echt bekijken op me goeie pc

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
kan je er wat mee als je een asus v7700 (geforce2) hebt?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Heh, kickass waar die engine nog toe in staat is met wat aanpassingen. 8)

• Devil N
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:27:
woei, das ziet er lekker uit! kan je dat ook nog met een voodoo1 spelen op een p1MMX@262 met 128MB met die patch??? zal wel niet zeker 8)7. mwah kdenk dat ik me QuakeCD maar eens ga opzoeken en ff dit in het echt bekijken op me goeie pc
Nee:
Recommended is a faster processor and a geforce4 / radeon 8500 class 3d card.

-The following 3d cards should work with tenebrae:
Nvidia: Geforce1, Geforce2, Geforce4 Mx, Geforce3, Geforce4 TI
Ati: Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9700
From worst to best per vendor.

-The following cards may work if users submit updated paths. (If you are an user and have the necesarry skills, sign up with sourceforge and I'll add you to the project.)
Matrox Parhelia

-The following cards will NOT work with Tenebrae ever.
ATI Rage Pro
3DFx Voodoo 1, 2, 3, 4, 5 and Banshee
Nvidia Riva TNT and Riva TNT2
3D labs Kyro II
Older and even more arcane 3d cards...
Just buy a new card, since they are all very old.
:P
Molybdenum schreef op 26 september 2002 @ 13:28:
kan je er wat mee als je een asus v7700 (geforce2) hebt?
In 640x480x32 is 't op mijn Geforce 2 best speelbaar. 800x600x32 wil ook nog wel, maar dat draait een stuk minder. Tenebrae vraagt voornamelijk veel van de fillrate van je kaart, dus je resolutie omlaag halen helpt een hoop.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 13:45

AMDFreak

Intel is zo..

Ziet er niet echt lelijk uit ofsow.. maar ik vind dat ut wel ff tijd wordt, voor quake 4 :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Ik vind het er erg goed uitzien. Er moet nog wel het een en ander gebeuren (de spiegels bv, en de snelheid nog ietsjes hoger) maar het heeft al heel wat weg van de sfeer van Doom 3 :)

Verwijderd

zou het ook mogelijk zijn om de ingame modellen van bijvoorbeeld de soldiers en de andere monsters van een hogere resolutie texture te voorzien?

Verwijderd

Nu nog niet misschien. Het kan zijn dat de (oude) modellen een lage res texture moeten hebben. Maar MD3 modellen hebben dat probleem minder, en die worden nu ook ondersteund :)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
hmm.. nog een vraagje: ik heb Quake1 nog wel ergens, maar ik heb er niet die 3d patch bij. Tenminste er staat me iets bij, dat er een upgrade was voor 3d kaart support. Ik neem aan dat ik die upgrade ook nodig heb voor deze upgrade?

PS topic starter, kan je een linkje plaatsen naar deel I van dat topic, misschien dat ik nu al-gestelde vragen loop te stellen.

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13
ziet er weer erg :9~ uit :)

loopt goed op m'n arme geforce3tje

Molybdenum; je hebt verder geen patch nodig, alleen de Tenebrae installer.

• Devil N
Molybdenum schreef op 26 september 2002 @ 14:21:
hmm.. nog een vraagje: ik heb Quake1 nog wel ergens, maar ik heb er niet die 3d patch bij. Tenminste er staat me iets bij, dat er een upgrade was voor 3d kaart support. Ik neem aan dat ik die upgrade ook nodig heb voor deze upgrade?

PS topic starter, kan je een linkje plaatsen naar deel I van dat topic, misschien dat ik nu al-gestelde vragen loop te stellen.
Your wish has been granted.

En nee, je hoeft GLQuake niet te installeren om dit te laten werken. Dit is een alleenstaande .exe file. Je hebt alleen de data bestanden (.pak, enz) nodig van de originele Quake.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Het ziet er erg kewl uit weer, helaas kan ik die testmap niet downen :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vind het uitermate knap wat ze allemaal niet met oude games kunnen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

BTW, zijn er hier toevallig mensen die actief aan het bouwen zijn aan quake?

- high resolition textures
- maps voor tenebrae

of is er niemand die hier verstand van heeft of de interesse, zelf heb ik een tijdsgebrek, maar anders zou ik zeker maps gaan bouwen. vind zulke dingen nl. een UITDAGING :)

Heb ooit dus het ut level dm-curse wat aangepast toen ik een bak kreeg die meer polygonen aankon. toen had ik tijd

• Devil N
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 16:54:
BTW, zijn er hier toevallig mensen die actief aan het bouwen zijn aan quake?

- high resolition textures
- maps voor tenebrae

of is er niemand die hier verstand van heeft of de interesse, zelf heb ik een tijdsgebrek, maar anders zou ik zeker maps gaan bouwen. vind zulke dingen nl. een UITDAGING :)

Heb ooit dus het ut level dm-curse wat aangepast toen ik een bak kreeg die meer polygonen aankon. toen had ik tijd
Ik heb zo'n 3 jaar geleden, toen de Quake 3 Test nog maar net uit was, een helehoop spul uit de Q3Test overgeheveld naar Quake 1. Eerst begon 't met wat geluidjes, daarna wat 2D graphics, toen begon ik er wat features bij te coden met QuakeC, en vervolgens heb ik zelfs complete 3D models overgezet naar Q1. Dat was nog wel een behoorlijk geklooi, omdat ik MD3 models toen alleen nog maar kon exporteren naar RAW, waardoor dus de skin mapping compleet verloren ging. Dus moest ik al die skinmaps handmatig weer herstellen. Ik ben een hele zomervakantie bezig geweest met die mod, en 't blijft een van m'n beste prestaties tot nu toe.
Helaas ben ik die mod enkele maanden geleden kwijtgeraakt vanwege een dooie HD. En tot overmaat van ramp waren alle webspaces waar ik 't op had staan om de een of andere reden verdwenen. Dus ik ben bang dat al dat werk gewoon verdwenen is :'(

Verwijderd

Ziet er goed uit voor zo'n oud spel :)

Verwijderd

Devil N schreef op 26 september 2002 @ 17:15:
[...]

Ik heb zo'n 3 jaar geleden, toen de Quake 3 Test nog maar net uit was, een helehoop spul uit de Q3Test overgeheveld naar Quake 1. Eerst begon 't met wat geluidjes, daarna wat 2D graphics, toen begon ik er wat features bij te coden met QuakeC, en vervolgens heb ik zelfs complete 3D models overgezet naar Q1. Dat was nog wel een behoorlijk geklooi, omdat ik MD3 models toen alleen nog maar kon exporteren naar RAW, waardoor dus de skin mapping compleet verloren ging. Dus moest ik al die skinmaps handmatig weer herstellen. Ik ben een hele zomervakantie bezig geweest met die mod, en 't blijft een van m'n beste prestaties tot nu toe.
Helaas ben ik die mod enkele maanden geleden kwijtgeraakt vanwege een dooie HD. En tot overmaat van ramp waren alle webspaces waar ik 't op had staan om de een of andere reden verdwenen. Dus ik ben bang dat al dat werk gewoon verdwenen is :'(
Dat is minder man, maargoed, ik denk dat het aantal polygonen wel iets mag worden opgekrikt als je er een hoge resolutie texture op plakt. anders lijkt het ook voor geen meter.

Ik meende mij te hetinneren dat quake models ongeveer 400 tot 600 polygonen hadden, het dubbele is iig vereist om een beetje mooie modellen neer te zetten.

• Devil N
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 17:26:
[...]

Dat is minder man, maargoed, ik denk dat het aantal polygonen wel iets mag worden opgekrikt als je er een hoge resolutie texture op plakt. anders lijkt het ook voor geen meter.

Ik meende mij te hetinneren dat quake models ongeveer 400 tot 600 polygonen hadden, het dubbele is iig vereist om een beetje mooie modellen neer te zetten.
Dat is meer de polycount van Q2 models. Quake 1 models hebben rond de 200 polygonen als ik 't me goed herinner. Maar goed, het verhaal blijft hetzelfde: Met hi-poly models zou dit er nog een stuk beter uitzien. Maar met de toegevoegde support voor MD3 models kun je wel verwachten dat er projecten zullen ontstaan om de standaard models te vervangen door meer gedetailleerdere models.

Verwijderd

heb gl_wireframe maar eens aangezet, het aantal polygonen van die enforcers (vond ik altijd mooier als soldiers) is idd niet meer als 200 zo te zien. nouja, precies kan ik het niet meten, want 3d max staat weer eens niet op mijn disk

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 15:22

koornee

3!

zier er erg goed uit.

alleen ik kan door de muren en me wapen heenkijken, ze lijken gewoon transparant, soort wallhack dus. dit is met een radeon 8500 LE. vaag.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Verwijderd

Van mij mogen ze de hele eerste Quake-game opnieuw maken met strakke graphics....

same guns, same engine, better graphics, MORE HORROR!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ben eindelijk maar weer eens in quark begonnen, moet zeggen dat dit best wel bevalt. zeer fijne editor....

zit nu ff te kijken of ik toevallig ook rotating objects kan invoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

JESUS?!?!?! Is dat Quake1??!? Hahaha, lijkt net Doom3 man! :D

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ztrak zeg dat ze dit zo om kunnen toveren :9~

Verwijderd

Mijn map begint al een beetje te lijken, vooral het toevoegen van gekleurde lichten en rookeffecten is errug gaaf. alleen de textures vallen me een beetje tegen. maarja, kan zelf niet texturen

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Het loopt schokkerig op mijn pc in 800x600x32 :X

AMD Athlon TB @ 1.33ghz
GeForce 4 TI 4400

WTF :?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Arg, ik wil Q1 erg graag nog eens spelen met zulke retegeile gfx, herinner me net dat ik 2 jaar geleden het spel huurde in de bib hier bij ons, 3 weken voor 1.2 euro >:) ,en quake kan je gewoon spelen zonder cd, geil, dan nog maar eens huren >:)

• Devil N
Quake is zo'n spel wat je eigenlijk gewoon permanent op je PC moet hebben staan. Zeker nu er zoveel kewle engine mods voor worden gemaakt. En de standaard installatie is maar 80 MB, dus waarom zou je 't er niet op zetten?

• peke
Omdat ik Q1 nooit gekocht heb, 1 keer gehuurd, en nu de 2e keer, heb nl het spel hier bij mij, en ja het blijft nu permanent op mn schijf staan :)
/e/
Best mooi, alleen voelt het erg houterig aan, komt door de antieke animaties van de monsters, ze stotteren net over de vloer, de brightness bar heeft overigens geen impakt op het beeld, jammer want alles is veel te donker.

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
zolang de models zo hoekig blijven zal geen ene engine mod de graphics overtuigend kunnen verbeteren... is mijn mening althans.

• Leejow(saait)
  • Laatst online: 06:25

Leejow(saait)

Blater

Aaaah ppls, ik heb hulp nodig
ik heb quake1 net van de ORGINELE cd geinstalleerd, maar hij runt niet
ik heb windows XP, Geforce2 Mx200 Detonator 40 en ik heb alle comp. moduses geprobeerd (95, 98/ME, NT, 2000) maar als ik quake opstart kaptie er mee!

iemand bekend met dit probleem (ik heb ook alle windows updates)

• peke
Installeer de mod, dan draait hij in opelGL, dos werkt niet in xp

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Leejow(saait) schreef op 28 september 2002 @ 19:37:
Aaaah ppls, ik heb hulp nodig
ik heb quake1 net van de ORGINELE cd geinstalleerd, maar hij runt niet
ik heb windows XP, Geforce2 Mx200 Detonator 40 en ik heb alle comp. moduses geprobeerd (95, 98/ME, NT, 2000) maar als ik quake opstart kaptie er mee!

iemand bekend met dit probleem (ik heb ook alle windows updates)
Ja, ik heb t zelfde probleem, zowel met g2,3 als 4 krijg ik em neti aan de praat en als ik glq1 use, dan krijg ik in de consol alsie start iets over directsound en dat gaattie ook neit verder :(

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Hmmz, 'k vraag me af, als dit kan, waarom dan een hele nieuwe engine maken? Dat is dan totaal zinloos of zie 'k dat dan weer verkeerd? Overigens, is het nu dan mogelijk om de hele Q1 campaign hier mee te spelen, of merk je er dan niks van omdat de maps er niet voor gemaakt zijn?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Omdat hier niet alles mee kan wat met een nieuwe engine wel kan. En een paar van die screenshots waren van standaard maps, dus ik neem aan dat je alles kunt spelen.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Hmz kyro2 word niet gesupported, maarja dat doet UT2003 ook niet, is best speelbaarmet een kyro2 hoor! in 640x480! :)

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
wha dat ziet er wel bruuut uit zeg... :D

• peke
JE moet eens pal voor een lichtbron staan, en dan met je rug naar het licht staan, dan zie je de real time schaduw monstergroot geprojecteerd over het lvl, echt vet, ook prachtige lightning effects :) .
OlafvdSpek schreef op 28 september 2002 @ 20:30:
Omdat hier niet alles mee kan wat met een nieuwe engine wel kan. En een paar van die screenshots waren van standaard maps, dus ik neem aan dat je alles kunt spelen.
Ja, je kan alles spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast nieuwe textures die al op internet rondzweven mogen we binnenkort ook nieuwe models verwachten. zeer cool dat remodelling project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Ik las net vanochtend op Planetquake dat er weer 17 nieuwe hi-res textures te downloaden zijn voor E1M1, inclusief bump maps en gloss maps voor Tenebrae. Zie http://switch.to/qe1m1textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

PoweRoy schreef op 26 september 2002 @ 13:26:
zeeeeeeer geil :9~ jammer dat ik geen quake meer heb :/
heb em op me pub :)

Kunnen jullie een FAQ maken hoe je deze vette shit installeert? :D
Ik snap er zelf geen hol van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dat hoeven wij niet te weten hoor...
Kunnen jullie een FAQ maken hoe je deze vette shit installeert? :D
Ik snap er zelf geen hol van :)
Het lijkt me dat er wel een readme erbij zit :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Devil N schreef op 28 september 2002 @ 14:00:
Quake is zo'n spel wat je eigenlijk gewoon permanent op je PC moet hebben staan. Zeker nu er zoveel kewle engine mods voor worden gemaakt. En de standaard installatie is maar 80 MB, dus waarom zou je 't er niet op zetten?
Ik heb em voor je in 23 mb :)
Volledige versie, ik kan er perfect op MQWCLen :)
(geen aanbieding, gewoon inf)

/edit
Het lijkt me dat er wel een readme erbij zit :P
.. Ja maar kwil em int nederlands :)

[ Voor 0% gewijzigd door Booth op 29-09-2002 13:51 . Reden: xtra quote om niet nog een post te hoeven posten, snappie? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quake1 rules en dat bedoel ik met name QuakeWorld. De xs4all server is nogsteeds erg druk. En er geen 1 mp spel met zoveel snelle actie erin!!
Als je qw gewendt bent dan val je in slaap bij q3 en cs enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check dit:

http://tenebrae.sourceforge.net/shots6/quake00037.jpg
http://tenebrae.sourceforge.net/shots6/quake00036.jpg

Trouwens zag dat je voor mods de soucre van de progs.dag ff moest changen, nu wil ik source of armagon (eerste officiële mission pack voor quake) gaan spelen, maar het progs.dat laat dat niet toe. is deze al door iemand bewerkt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

i love my Geforce3 ! =P

Afbeeldingslocatie: http://blossom.free.fr/quake.jpg

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAH.............................................

Screenshot van aso groote, layout zwaar vern**ken. Loop toch ook niet te koop met me specs. :(

misschien volgende keer een zinnige post?!?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er zoiets ook al mogelijk voor Quake 2? Vind het wel gelikte mod.
Moet toch ergens maar Quake 1 vandaan zien te toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Woei, Environment Mapped Bump Mapping roeleert toch wel een stuk harder dan DOT3 Bump Mapping :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de sites waar ze actief bezig zijn met de Tenabrae engine ff gecheckt, op deze website van Willi Hammes vond ik dus een flink aantal schots van de Release 2 van zijn "doom3" map
http://www.3dluvr.com/willi/main/gamestuff/maps/maps.html

Meest van jullie zullen de Release 1 wel al hebben gespeeld. momenteel is er flink aan uitgebreid. en zijn er meer stukjes buitenlocatie te zien. :)

Verder vond ik op http://switch.to/qmodels een aantal shots van hergemodelleerde modellen voor quake.

Afbeeldingslocatie: http://www.quake.cz/winclan/qmodels/demon.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:21:
[...]

JAH.............................................

Screenshot van aso groote, layout zwaar vern**ken. Loop toch ook niet te koop met me specs. :(

misschien volgende keer een zinnige post?!?! :)
Jemig, chill man! Die grootte had idd wel wat minder gekunt, maar ik vind het geen onzinnige post. Maar is dit zowaar Q1? Zelfs met Tennebrea en high-reso textures vind ik dit er wel heel erg mooi uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just om aan te geven dat de resolutie wat lager mocht. Sorry dat het zo bot overkwam. Verder best om een shot te posten, Maar met zo'n resolutie ff d.m.v. een hyperlink posten zou beter zijn :) Tuurlijk snap ik dat je blij bent dat je GF3 die resolutie trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow ik kan het draaqen op mijn g2 mx. niet soepeltjes maar het draait.
Ben zelf toch wel van mening dat quake 1 wel te oud is. Zelfs quak2 vind ik al gaan stinken.
Maar als ze de enigne zo weten te maken dat het meer op doom 3lijkt dan ga ik niet moeilijk doen.
Iemand eenig ide hoe trouwens pixel lightning werkt?
Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 20:18

Dark Angel

Corvette LS Power

als ze zo door gaan zouden ze een heel nieuwe spel kunnen gaan maken op een quake 1 engine.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41

Chiron

Moderator Discord
kolere wat bruut gedaan!!

640x480 draait net aan bij mij (rond de 40 fps denk ik), ik heb een Geforce 2 GTS icm 640 MB ram en een 1Ghz Thunderbird

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 15:17:
Just om aan te geven dat de resolutie wat lager mocht. Sorry dat het zo bot overkwam. Verder best om een shot te posten, Maar met zo'n resolutie ff d.m.v. een hyperlink posten zou beter zijn :) Tuurlijk snap ik dat je blij bent dat je GF3 die resolutie trekt.
als ik die res omlaag had gegooid was toch het hele mooi-show-off effect weg,

resizen is moord! :P

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
xMvZx schreef op 07 oktober 2002 @ 23:13:
[...]

als ik die res omlaag had gegooid was toch het hele mooi-show-off effect weg,

resizen is moord! :P
Je kunt een plaatje klikbaar maken, zodat ie op 't forum vrij klein is, maar dat als je er op klikt, je 'm full size te zien krijgt. En wel op deze manier:
code:
1
[url=<url van plaatje>][img=<width>, <height>]<url van plaatje>[/img][/url]

Dus voor jouw plaatje bijvoorbeeld:
code:
1
[url=http://blossom.free.fr/quake.jpg][img=512,384]http://blossom.free.fr/quake.jpg[/img][/url]

En dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://blossom.free.fr/quake.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:25
Hoewel dit wel al een oud topic is leek het me wel het beste hier m'n vraag in te posten.

Ik heb net de shareware Quake gedownloaded (projectje voor school) en die moeten we spelen. Nu had de leraar ons verteld dat de de Tenebrae mod ook konden gebruiken om het spel er een beetje aantrekkelijker uit te laten zien.
Na alle bestanden te hebben gedownload heb ik geprobeerd dit te draaien, maar dat lukt niet echt.

Het volgende probleem doet zich namelijk voor:
Wanneer ik Tenebrae wil opstarten vraagt hij om glide2x.dll. Nu heb ik deze fout ook een keer gehad bij het emuleren van een N64, dus ik dacht dat ik dan maar ff een Glidewrapper moest downloaden en die te laten draaien.
Dit lijkt ook beter te gaan, maar nu krijg ik nog steeds een fout dat ik de kleuren nog met veranderen tot iets in de 65000 en dat het in een window moet gaan draaien. Nou ja na de bpp te veranderd hebben in 16 bits en het in een window te laten draaien doet hetzelfde probleem zich nog steeds voor.

Mijn vraag is dus hoe hebben jullie Quake Tenebrae aan de praat gekregen?
Want mij lukt het dus niet echt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

__00__: Lees Verschillen tussen SPV en SGD even door...

Dit topic gaat op slot...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.