• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
heb net een advertentie in de PC magazine gelezen over dit ding en vroeg mij af of dit de moeite waard is.

Ik heb een desktop pc die verbonden is met mijn Kabel modem ...... ik heb ook een laptop waar ik zo nu en dan op wil internetten ..dit doe ik door een crosscabel met mijn desktop te verbinden ...dit moet helaas altijd naast mijn pc en niet in de huiskamer ...zo'n 10 meter verder.

Zou dit ding een uitkomst voor mij zijn en wat zou dit allemaal moeten gaan kosten ??
En wat heb ik hier allemaal verder voor nodig ?

Ik heb ook een leuke computer..

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
Heb ook wat anders gevonden op de site van Jewel ...dit is een set van 2 usb pennen voor de prijs van 125 Euro.

http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=products-etc

Ik heb ook een leuke computer..

Verwijderd

Bij Jewel zelf staat er idd €125,- maar bij de verkooppunten zie ik steeds €149,- :?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
kan je die gewoon in elke willekeurige pc met windows stoppen? lekker goedkoop draadloos netwerk ... en klein!!

Verwijderd

precies, volgensmij is het veel goedkoper om een Wireless lan aan te schaffen dan met bluetooth te gaan werken, ik denk dat Wireless Lan (WiFi) ook veel meer geschikt is voor jou situatie :)

Verwijderd

Vrieskist schreef op 26 september 2002 @ 14:57:
kan je die gewoon in elke willekeurige pc met windows stoppen? lekker goedkoop draadloos netwerk ... en klein!!
Het is idd niet duur. :)
Alleen gaat het niet sneller dan 1MBit, ofwel datatransfers van 128KB/s. :(

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 22:10:
[...]

Als je die andere pc gewoon voor wat surfen gebruikt is dat meer dan voldoende.
Niet iedereen zit hele dagen data over te pompen van de ene naar de andere pc hè :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

DinX schreef op 26 september 2002 @ 22:51:
[...]

Niet iedereen zit hele dagen data over te pompen van de ene naar de andere pc hè :)
Inderdaad, en dan heb je altijd nog de crosscable...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

DinX schreef op 26 september 2002 @ 22:51:
[...]

True. :)
Ik wilde eerst ook zo'n setje voor desktop->laptop, om bijvoorbeeld even een DivX'je in bed op de laptop te kijken (vanaf de desktop natuurlijk), dan wordt het toch wel een beetje lastig.
Maar voor alleen een beetje surfen is het ruim voldoende.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 21:52:
precies, volgensmij is het veel goedkoper om een Wireless lan aan te schaffen dan met bluetooth te gaan werken, ik denk dat Wireless Lan (WiFi) ook veel meer geschikt is voor jou situatie :)
802.11 is veel duurder joh. Je bent al 45 euro voor PCI->PCMCIA omzetters kwijt, en dan nog minimaal 60 euro voor de PCMCIA 802.11 kaartjes. Dat dus keer twee voor een adhoc netwerk. Er zijn ook wel native PCI kaarten maar die zijn ook niet goedkoop.
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 22:10:
Bluetooth is maximaal 768Kb/s, en in de praktijk haal je met die Jewel dingen (Uniwil B091H1) 75KB/s ongeveer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1