Poort voor Interface kaart...

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:50
Ik vind hier ergens in een kast een oude interfacekaart, een netwerk kaart maar ik kan nergens vinden wat voor aansluiting daarvoor nodig is...

Ik heb met mijn brakkewebcam ff een pic geschoten.. kan iemand me vertellen wat voor aansluiting dit is??

Afbeeldingslocatie: http://develop.speedener.nl/interfacekaart.jpg

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Beetje vage pic, maar volgens mij is dat MCA (Micro Channel Architecture). Da's een 32bits bus die IBM gebruikt heeft.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vorlon schreef op 26 september 2002 @ 14:06:
Beetje vage pic, maar volgens mij is dat MCA (Micro Channel Architecture). Da's een 32bits bus die IBM gebruikt heeft.
Het was de centrale architectuur van het PS/2 systeem, waarmee IBM alle kloons van tafel wilde vegen en weer zelf de PC markt in handen wilde krijgen. Jammer genoeg hebben ze het veel te duur geprijsd en verwachtten ze dat iedereen voor de naam IBM het zouden kopen. Niemand deed dat (de ISA bus was anno 1988 nog genoeg voor kantoorgebruik en voor servers was er EISA, ook duur, maar flexibeler dan MCA en backward compatible met ISA kaarten, waar vooral Compaq, toen nog uiterst innoverend, goede sier mee maakte), IBM ging bijna failliet en verwerd na een reorganisatie begin jaren '90 tot slechts één van de PC bouwers ipv DE computerfabrikant waar de rest het van afkeek.

Oslik blyat! Oslik!

• Speedener
  • Laatst online: 08-08 16:50
Heb er dus helemaal nix aan :P

vage IBM ook altijd :D

maar oke tnx voor de info.. kan het dus wel wegpleuren

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

_/-\o_
Nog sterker, het lijkt op een Tokening kaarty van IBM opo MCA.
_/-\o_

Meh ...

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
[totally offtopic]
Speedener: Forum nog steeds niet weer up? :P }>
[/totally offtopic]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1