linux ftp/www/game-server

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04
misschien ook handig om een faq van de antwoorden te maken, maar dit is mijn vraag:

ik heb een 400mhz PII met 128MB en een 'simpele' 15GB 5400rpm, 3COM 3C905 10/100mbit en een simpele 4MB videokaart. Kan ik hier suse8 met vlotte kde3 desktop opdraaien, een proftpd ftp server, een apache server met php en perl, en een firewall mee draaien, iptables? een cs 10 player csserver met hlstats zou ook leuk zijn, de database komt op een andere comp.

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Denk dat deze vraag in de non-windows sectie thuis hoort, heeft niet veel met netwerken te maken.

Maare hoe wil je al die dingen op het internet krijgen? Met een standaard kabel of adsl lijn kom je toch echt wel HEEL wat bandbreedte te kort, of je moet een 8mbit adsl lijn van bbnet hebben maar dan wordt de upstream toch ook nog krap zeker als je al die dingen EN een CS server wilt draaien.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

idd, NOS ;)

Move NT > NOS

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Dit soort vragen staan meestal in Welke Linux distro moet ik nemen?. En het antwoord is ja. Maar of dat dan snel gaat worden is vraag 2.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 22:15
In principe moet dit wel gaan lukken.

Is het ook nog de bedoeling om echt op die server te gaan werken? Zo niet, kun je misschien de grafische omgeving achterwege laten (Debian??).

Maar zoals YoudontKnow al opmerkte als je alles tegelijkertijd wilt gaan draaien, zul je zeker bandbreedte tekort komen met een 'normale' verbinding.

Misschien dat je uit de doeken kunt doen wat voor upload je hebt?

Ik heb geen idee hoeveel upload CS vereist, maar met mijn 16Kb/s upload kan ik maximaal 4 mensen aan als ik Delta Force host.
En dat is niet echt super hoor. Heb je mensen erbij met een hoge ping (outside NL bijv.) wordt het helemaal dramatisch.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Voor de gamservers en de desktop zou je nog wat geheugen bij kunnen plaatsen, het zal dan stukken lekkerder draaien. Voor de rest is het denk ik in eerste instantie een kwestie van je uplink, met adsl of kabel kom je inderdaad niet heel erg ver.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1