Toon posts:

Problemen met een ASUS A7M266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn vorige topic vroeg ik hoe het zou kunnen dat mijn PC2100 geheugen wordt herkent als PC1600. Mijn probleem speelt al errug lang.

Ik heb:

ASUS A7M266
AMD TB 1400 FSB266
1 x 256mb PC2100 en 1 x 128 mb PC2100
ASUS V7700 DeLuxe
En een stapeltje goeie coolers om de boel een beetje op temp te houden.

Ik krijg mijn TB 1400 niet op 1400 mhz draaiend, als ik mijn FSB boven de 115 mhz zet dan crashed Windows al tijdens het opstarten. Ik heb alles geprobeert... maar te vergeefs!! Als laatste heb ik mn PC1600 geheugen ingeruild voor PC2100 geheugen maar het systeem blijft aangeven dat er PC1600 geheugen in zit. Ik vermoede dat het misschien daar in zou kunnen zitten. Alle tips zijn heeel erg welkom.

BVD

Stephan

Sluit deze topic aub niet te snel......

Verwijderd

Ik zou ff je processor checken, lijkt mij dat die defect is. de 1400 is sowieso een proc die erg snel tegen de limit aanzit qua warmte.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik dat maar proberen... Ik stop er dan maar gelijk een XP 2000 in ofoz... die worden ook een stuk minder warm... Bedankt.. als iemand anders nog tips heeft... Altijd welkom!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:09:
Ik krijg mijn TB 1400 niet op 1400 mhz draaiend, als ik mijn FSB boven de 115 mhz zet dan crashed Windows al tijdens het opstarten.
Zo werkt het ook niet hé.. Want dan ben je ook echt aan het overklokken, wat natuurlijk instabiliteit tot gevolg heeft. Je zou eigenlijk de FSB direct op 133MHz moeten zetten, zo voorkom je dat de PCI en AGP buiten spec draaien :)

En jouw vorige topic werd snel dichtgegooid, omdat jouw openingspost veel te karig was en dat het antwoord gewoon (in)direct via de search terug te vinden is..

Verwijderd

Topicstarter
[/nohtml]Zo werkt het ook niet hé.. Want dan ben je ook echt aan het overklokken, wat natuurlijk instabiliteit tot gevolg heeft. Je zou eigenlijk de FSB direct op 133MHz moeten zetten, zo voorkom je dat de PCI en AGP buiten spec draaien :)

Als ik mn pc uitzet en ik zet met de jumpers mn FSB gewoon op de standaard 133 mhz... Daarna zet ik mn pc weer aan, das toch geen overclocken..? Of zie ik dat nou verkeerd..? Nou en dan loopt ie vast! Hetzelfde resultaat krijg ik als ik hem in de bios op de default fsb (133 mhz) zet!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een Thunderbird@266 wordt geacht om op FSB@133 te kunnen draaien. Als dat niet lukt, dan zijn er allerlei mogelijke oorzaken zoals zwakke voeding, oververhitting, strakke geheugntimings, etc..etc..

Check hangen en opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)
Pagina: 1