Toon posts:

[WinME] Spontaan hangen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met :
MSI k7 turbo moederbord,
AMD 1000 athlon
onboard sound
G -force 2 mx videokaart met originele drivers
dynalink modem
via drivers geinstallerd

nu is het probleem dat het systeem steeds vastloopt tijdens het gebruik van 'Word'
'excel ' of gewoon tijdens het internetten.

'je kunt de muis wel gewoon bewegen alleen als je iets aanklikt dan reageert er niets meer.
Alleen rebooten werkt dan nog.
Wie o wie kan me helpen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En onder welke Windows versie is dat? Zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:05:
'je kunt de muis wel gewoon bewegen alleen als je iets aanklikt dan reageert er niets meer.
Alleen rebooten werkt dan nog.
Wie o wie kan me helpen?
En met Alt-Ctrl-Del (taakbeheer) kun je ook niet zien welke toepassingen niet meer reageren?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, Winme heb ik erop draaien.

Verwijderd

Topicstarter
ctrl alt del reageert ook niet meer.
Ik moet hem met de reset knop opnieuw rebooten

Verwijderd

Zitten je processor, geheugen en alle insteek kaarten goed erin?

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 17:09
Andere videokaart drivers proberen?

En heb je eerst de standaard drivers (die WinME eerst zelf vindt) geinstalleerd. Of direct NVidia drivers?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Misschien wordt je systeemkast te warm, of heeft je voeding te weinig power om alles aan te kunnen? Ik heb jou probleem ook wel eens gehad, was volgens mij toen mijn voeding die te slap was...

Verwijderd

Topicstarter
Alle kaarten zitten goed in de sloten.
En ik heb gelijk de drivers van de videokaart geinstalleerd.

Ik heb ook al een keer de nieuwste detonator driver geinstalleerd, dit hielp ook niet.

Er zit een 300 watt voeding in.
systeem wordt ook niet te warm.

Hiervoor had ik win 98se draaien op deze pc, alles liep goed, behalve tijdens het internetten liep het systeem vast tijdens het downloaden van pagina's met veel foto's.
Ik heb toen een nieuw modem erin gestopt en win me geinstallereerd, resultaat
nog steeds vastlopen tijdens internetten maar ook steeds spontane hangers tijdens simpelweg 'word' gebruiken.
Wat kan ik dan nog meer testen??

• made28
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22

made28

Brandnew machine :)

heb je toevallig je videokaart overclockt (ooit) dit zou wel eens kunnen duiden op een videokaart nammelijk die minieme schade heeft gehad

Technet Gold

Verwijderd

Kleine tip gebruik misschien een ander OS: zoals Windows 2000 prof of XP. Heb je minder van dat soort onzin. Ik heb ook ME erop gehad, maar naar mijn idee is het het een ramp. Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad in die tijd. Ook met videokaart en idd ook Internet Explorer. Nadat ik een ander OS had geinstalleerd waren al mijn problemen voorbij.

Verder:
- Probeer installeren nieuwe drivers
- En windows update

Verwijderd

Gewoon WinMe er af kieperen. En gauw Windows 98 SE installe. En dan nieuwste drivers installe.
Pagina: 1