Toon posts:

Fingerguards overbodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m'n nieuwe voeding opgehaald: Enermax 350 Wattt Silent Plus Active PFC 350 (with adj. fan) EG365AX-VE(G)(FMA).

Ni zitten daar van die prachtige gouden fingerguards op. Kan ik die gewoon eraf halen...? Scheelt toch weer wat mogelijk herrie/geruis... Vooral die fingerguard die in de binnenkant van de computer terechtkomt slaat volgens mij nergens op! 8)7 Lijkt mij...

Of hebben die dingen nog een ander doel?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, ik heb ook geen fingerguards in het vooronder van mijn HQ08 (120mm fan) en achter boven (2x 80mm). Tot zover heb ik er niet echt problemen mee ondervonden, behalve dan dat het iets gevaarlijker is geworden voor mijn kat :+

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 26 september 2002 @ 13:18:
Mja, ik heb ook geen fingerguards in het vooronder van mijn HQ08 (120mm fan) en achter boven (2x 80mm). Tot zover heb ik er niet echt problemen mee ondervonden, behalve dan dat het iets gevaarlijker is geworden voor mijn kat :+
:)

Da's duidelijk dan. Ik haal ze er meteen af. Ik heb toch geen kat, dus...

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chop chop chop...

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
je moet alleen uitkijken dat er geen kabels in het fannetje komen (aan de binnenkant natuurlijk)
dan heb je een probleempje :D

Verwijderd

ik zou ze er zelf oplaten. Maar ja, wie ben ik. Iemand die zijn vingers wil houden :).

Verwijderd

Het zijn toch geen stalen propellorbladen he? Want anders dan kun je ze er maar beter op laten zitten. Vriend van me stak zijn poot een keer in zijn koeler. bloede toch aardig hoor >:)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Jiffy

God, you're ugly!

* Jiffy heeft 2x120 mm Delta HP fans op 12 volt in z'n servert en laat dus mooi de fingerguards zitten... :7

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

johnny.xxx schreef op 26 september 2002 @ 20:47:
je moet alleen uitkijken dat er geen kabels in het fannetje komen (aan de binnenkant natuurlijk)
dan heb je een probleempje :D
Valt wel mee heb ik ook al een paar keer gehad. :7

Verwijderd

Topicstarter
De schroeven die de fingerguards vasthielden, hielden ook de ventilator vast... En zonder de fingerguard zat de ventilator te los. Dus... ze zitten er nog op.

Desondanks... hoorde ik een akelig geratel na de installatie. SHIT! :( Dacht ik. Voor niks zo'n dure voeding gekocht!!!
Kast weer opengemaakt: blijken er wat draadjes van de voeding tegen de ventilator op de CPU te hangen... :o

Hij is trouwens goed stil! In ieder geval honderd keer zo stil als met m'n oude voeding! Perfect, eigenlijk!

Ik kan nu CD speler horen.

En de koeler op de CPU... :/

En de de harde schijf... :|

En m'n vrouw die van beneden roept of ik achter dat rotding vandaan wil komen... :'(

IK WIL M'N OUDE VOEDING TERRUUUUUUUUUUGGGG. :(

(Geintje :))

Verwijderd

Vliegende vingers zal je niet zo heel snel krijgen, maar het doet toch best pijn als je je per ongeluk 'stoot' aan een draaiende fan. Dan zijn fingerguards best handig. Maar echt een must, nee vind ik niet.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 19:20:
Vliegende vingers zal je niet zo heel snel krijgen, maar het doet toch best pijn als je je per ongeluk 'stoot' aan een draaiende fan. Dan zijn fingerguards best handig. Maar echt een must, nee vind ik niet.
Idd, ik heb dus pas geleden met m'n duim perongeluk m'n HHC-001 FAN gestopt, dat voelde echt niet fijn :X. Aan de binnenkant van je kast een fingerguard vind ik wel handig, het kan nog wel eens zijn dat je met kabels loopt te prutten en dat er een kabel tussen de bladen van een koeler komt, dan kan nog wel eens iets overlijden.

Ik zeg dus ja tegen fingerguards :)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17
hehe heb ik ook eens een keer gehad, was ff ergens in me pc aan het voelen terwijl hij aanstond en ineens "tjak" (bloedende vinger) ik weet niet hoe snel ik mijn poot weer uit de kast had:p

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:59

Freaked

..

Het is mooi meegenomen man, een fingerguardje! Ik was op de beurs (in rotterdam) daar kostte een fingerguard €4,50 afzetterij dus..
Het lijkt me alleen maar handiger als je die fingerguard houd, maar dat heb je al gedaan ;)

Ik heb ook zo'n PROC+CD-Speler apart als Cdspeler aangesloten op mijn versterker. Maar ik vind het alleen maar leuk om mijn vingers in die fan te proppen.. :)

En nee ik doe niet aan SM ;)

..

Verwijderd

de 80 mm groter slaan wel hard maar zijn niet echt krachtig :) weinig RPM :)
de kleintjes zijn sterker -> meer RPM

enige waar ik me aangesneden heb is me SPIRE Cpu koeler,
aan me andere fans nog nooit :D

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik heb vaak genoeg m'n vingers tussen mijn 230v 12cm Fan met stalen schoepen gehad. OK doet wel pijn, maar dat voel je na 1 min toch niet meer. Ik zie het nut van Fingerguards toch niet zo in.

iRacing Profiel

Pagina: 1