He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Verwijderd
da gaat nie luken die peltier trekt het nooit met alleen luchtkoeling. en volgens mij past het ook niet op de socket.
Jawel passen doet het wel. Maar werkt het. De Volcano 7+ koelt erg goed hoor..
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
die Volcano kan nooit dat Peltier koelen gaat dus niet werken
Als je met peltiers gaat werken zal je toch echt waterkoeling nodig hebben
Je kan touwens ook je peltier niet direct op de core zetten er moet eerst nog een coldplate tussen doen voor het verspreiden van de warmte.
Je kan beter eerst het een en anders over peltiers leren voordat je er mee gaat
werken er staat veel info op www.waterkoeling.nl
Als je met peltiers gaat werken zal je toch echt waterkoeling nodig hebben
Je kan touwens ook je peltier niet direct op de core zetten er moet eerst nog een coldplate tussen doen voor het verspreiden van de warmte.
Je kan beter eerst het een en anders over peltiers leren voordat je er mee gaat
werken er staat veel info op www.waterkoeling.nl
Thanks, ik had al zo'n vermoeden dat et waterkoeling gaat worden. Heb al het een en ander gelezen. Je proc zal er dus alleen maar heter door worden als je een peltier gaat koelen met een heatsink en een fan. Omdat hij niet 1 2 3 fftjes 125 watt afvoerd. Maar bedankt voor je moeite. Ga wel ff wat uitvogelen.
Wat mij betreft kan die geclosed worden, maar ok
125 ?martinvdm schreef op 26 september 2002 @ 13:54:
Thanks, ik had al zo'n vermoeden dat et waterkoeling gaat worden. Heb al het een en ander gelezen. Je proc zal er dus alleen maar heter door worden als je een peltier gaat koelen met een heatsink en een fan. Omdat hij niet 1 2 3 fftjes 125 watt afvoerd. Maar bedankt voor je moeite. Ga wel ff wat uitvogelen.
125+ 200 van je pelt zal je bedoelen. Dat trekt een luchtkoeler NOOIT.
verder is de setup:
Proc- coltplate (dat is GEEN spacer) - pelt- waterblok
Epsilon schreef op 26 september 2002 @ 15:37:
[...]
125 ?
125+ 200 van je pelt zal je bedoelen. Dat trekt een luchtkoeler NOOIT.
verder is de setup:
Proc- coltplate (dat is GEEN spacer) - pelt- waterblok
offtopic:
Of Proc- spacer-coltplate - pelt- waterblok
Of Proc- spacer-coltplate - pelt- waterblok
Maar idd, om een AMD XP te koelen is een 150W peltier het absolute minimum. En om zulke peltiers weer te koelen zal je toch echt aan de waterkoeling moeten gaan.
Op het forum zijn hier heel veel topics over, ga die eens uitpluizen, daar zal je alle informatie vinden die je nodig hebt
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Pagina: 1