Toon posts:

[ICQ 2002a] mem usage groeit enorm bij deleten user ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontdek hier vandaag iets heel vreemd met ICQ 2002a build 3728.

Je start ICQ gewoon op... kijkt in de processlist... en dan zie je icq.exe een kleine 14mb geheugen gebruiken.

Als je dan voor een of andere reden een user delete uit je contactlist, dan stijgt het memory gebruik hier ineens naar 70 a 80mb... Delete ik daarna nog een user, dan zit ik aan 140 a 150mb... en dan blijft zo verder gaan als je delete... uiteraard wordt de rest van mijn systeem pokketraag.

Zelfs als ik dan Photoshop ofzo opstart blijft ICQ dat geheugen houden. Het is dus geheugen dat 'vrij' komt als het nodig is. Maw. ICQ vreet zichzelf te pletter.

Dat ICQ sowieso vol mem leaks zit is een publiek geheim... daar niet van... maar dit vind ik echt wel te gortig.

Zijn er nog mensen die hetzelfde ervaren ?

BTW : m'n userdatabase is ook gecleaned en zit enkel history van de laatste 3 maanden in.

Verwijderd

Mm ICQ zit echt niet vol mem. leaks. Ik heb het getest, helemaal niets.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ICQ 2002a build3722: 10mb ingebruik tijdens weergave van de contact list, met >150 contacts.

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
uhm neem icq2001b of 2000b...
vindt ik persoonlijk lekkerder werken...

www.stevelock.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 17:56:
Mm ICQ zit echt niet vol mem. leaks. Ik heb het getest, helemaal niets.
Euhm... zet je ICQ maar eens 24u online zonder zelfs je pc voor de rest te gebruiken... als het op een 98 is heb je veel kans dat hij hangt, en een NT/2000/XP bak kruipt verder als een slak...

Verwijderd

Topicstarter
Helsie schreef op 26 september 2002 @ 18:18:
ICQ 2002a build3722: 10mb ingebruik tijdens weergave van de contact list, met >150 contacts.
Ik had het niet over het aantal users in je lijst, ik had het over het feit dat er bij mij elke keer een berg mb's bijkwamen als ik een user delete....
Pagina: 1