Toon posts:

DMA optie kwijt in RAID BIOS van Abit KT7A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke de abit kt7a raid ondersteunt maar ata100 schijven (udma=5)

Maar mijn vraag was eigenlijk ook waarom dat de optie "set drive mode" niet meer aanwezig was.

De vraag is of dat bij meerdere is die dit moederbord met de hpt370 controller hebben? Als dit hier niet gevraagd mag worden waarom is dit forum er dan?

Nu staat er in mijn hpt 370 bios deze optie niet meer bij en ik vrees dat de harde schijven nu niet op zijn snelst draaien.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord de 1.0 versie. En ik kan dat nogsteeds kiezen in mij HPT370 bios. Heb ook de laatste BIOS van het moederbord en de daarbij behorende BIOS voor de RAID controller.

Heb je wat meer info over je hardschijven en alles, en je verdere setup en welke BIOS versies je gebruit. En misschien handig om een HDD test programmatje te downloaden en even te kijken hoesnel je schijven nu echt zijn en welke UDMA ze gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 12:11:
Oke de abit kt7a raid ondersteunt maar ata100 schijven (udma=5)

Als dit hier niet gevraagd mag worden waarom is dit forum er dan?
;( Het is erg triest dat mensen zich al zo voelen voordat ze een vraag stellen.

Ik heb diezelfde RAID-controller en ik zie in de BIOS van de RAID-controller op welke mode ze staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 maxtor schijven van 40 gb en 60 gb. In winxp pro staan de schijven op dma indien mogelijk. Sisoft sandra zegt echter dat ze PIO mode 4 gebruiken.

Voor het hpt370 bios wordt versie 2.31 gebruikt deze heb ik tegelijkertijd met het bios van het moederbord geinstalleerd.

Vanavond ga ik versie 2.32 installeren in het bios en in winxp pro.

Het is toch gek dat deze optie niet meer in het hpt bios zit?
Toen ik de pc kocht stond er namelijk wel deze optie in en dat er bij de harde schijven UDMA=5 stond. Nu staat er ATA/100 achter.

De bootdisk in het bios van het moederbord staat op first boot device ata100.

Is er misschien een programma dat het cmos leest en dat ik de inhoud dan hier kan plaatsen ter vergelijking met degene die ook een abit kt7a en hpt370 gebruiken tezamen met een amd athlon 1000.

Verwijderd

Wat ik heb is:
- BIOS versie van het moederbord = KT77N
- BIOS versie van de HPT 370 = 1.11.0402

En die HPT 370 BIOS zit er al in sinds 2001/05/12. Zelfs de nieuwe BIOS op de site van ABIT gebruikt dezelfde HPT 370 BIOS, dus dat kan het ook niet zijn. Zie je niet iets over het hoofd ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 12:50:
Het is toch gek dat deze optie niet meer in het hpt bios zit?
Toen ik de pc kocht stond er namelijk wel deze optie in en dat er bij de harde schijven UDMA=5 stond. Nu staat er ATA/100 achter.
Ik zie hier niet echt een groot probleem :? ATA100 = UDMA5.
Als je je daaraan ergert, dan kun je nog altijd de oudere BIOS terugflashen. Anders kun je ook gewoon verschillende versies gebruiken en dan een paar schijfbenchmarks draaien om te kijken welke versie het snelst is :)

Dit is meer I/O controller verhaal, derhalve de move PMG > OM en een kleine titelchange :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:48
BalusC schreef op 26 september 2002 @ 13:06:

[...]
Ik zie hier niet echt een groot probleem :? ATA100 = UDMA5.
Als je je daaraan ergert, dan kun je nog altijd de oudere BIOS terugflashen. Anders kun je ook gewoon verschillende versies gebruiken en dan een paar schijfbenchmarks draaien om te kijken welke versie het snelst is :)

Dit is meer I/O controller verhaal, derhalve de move PMG > OM en een kleine titelchange :)
De laatste versie :), 2.32 :? , draai ik al 2 maanden of zo :+. zit volgens mij automatisch IDE selectie in :P. Ik heb zelf een ata 66 harddisk en hij ziet dat automatisch :). Het is gewoon automatisch geworden :+, net als dat je ACPI niet meer kan uitzetten en daar ga ik zo wat aan doen :Y).
Pagina: 1