• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Nou...

Ik had dus een Siemens... kaput door dat ik er 2 verschillende firmwares op gezet had... simlock was weer terug, en de lockers gaan maar tot versie 16, niet tot firmware 22 :Y) ... maarja..

kon ik dus een andere Siemens C45 kopen... :)
Mooi! Maar daar was een toets van kapot, die viel er dus gewoon uit!

Nou ik d8 laat maar op sturen dat ding hé! en nu komt het:

WATERSCHADE! kostte me dus 110 pleuro om te laten maken! :(

Er is gewoon een toets AFGEBROKEN van 't plastic!

Wat nou waterschade!?

Nu zit ik me eens af te vragen...
Ik hoor altijd van iedereen die een gsm terug brengt naar de winkel, dat er waterschade is... en dat 't zo duur is... Ik vraag me dan echt wel eens af, waarom ze niet gewoon kunnen maken wat ik aangeef wat er fout is en die waterschade lekker laten zitten...

Kan iemand me dit eens uitleggen?
* zwahiel raakt er behoorlijk gefrustreerd van, van al die waterschade gevallen...

Iets anders is kapot, dat wordt niet gemaakt, maar de waterschade wel?
En di's niet de eerste keer dat dit gebeurd... was ook met een Nokia... was een stukje van de plastic afgebroken die 't cover vast hield... meteen: waterschade... hoppa 200 euro... ja wat nou?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

waterschade :? afgebroken toetsen :? kapot :? duur :?

kortom:
ik begrijp er geen k... hout van 8)7 :Z

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik eruit begrijp is dat de topicstarter 9 van de 10 keer ziet dat er waterschade wordt berekend bij het laten maken van een mobiele telefoon.

Waarom doen ze dat dan?

Ik zelf denk dat het gewoon het meeste oplevert, dat ze iedereen belazeren, een afgebroken toets is heel simpel en snel te vervangen zou ik denken.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Waterschade is de nummer 1 van de verzonnen schade lijst. Echt zovaak wordt dat (onterecht) gemeld.
Het is altijd moeilijk het tegendeel te bewijzen namelijk.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Waterschade wordt door de fabriekant NOOIT maar dan ook echt NOOIT gerepareerd

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 14:29:
Waterschade is de nummer 1 van de verzonnen schade lijst. Echt zovaak wordt dat (onterecht) gemeld.
Het is altijd moeilijk het tegendeel te bewijzen namelijk.
Waterschade ontstaat nog wel eens omdat mensen transpireren en omdat je de telefoon tegen je hoofd aanhoud (of iig een hoop mensen wel) kan er vocht de telefoon in, maar zoals al gemeld: Waterschade wordt door de fabrikant niet gerepareerd.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

aha oke oke :) de reply's maken het iig weer ff duidelijk ;)

maar uhm... ja ik heb dan 1 keer mn gsm moeten laten repareren, maar waterschade heb ik nog nooit gezien als reden. Misschien heb ik wel geluk dr mee ofzo (O-)) als ik lees dat het bij andere mensen dus wel is. Ik ben het zeker eens dat 'waterschade' echt een kompe dompe doelie reden is :Y)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Geen last van gehad, 1 keer firmware bug (tegenwoordig fix ik dat soort dingen zelf) 2e keer was antenne kapot. Kreeg em zelfs met nieuwe display&toetsenmatje terug.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Nou hier dus niet hé!

Maar ik heb nog wat rond gekeken, en 't is echt waar, als je 'm terug stuurt, is 't meestal gewoon waterschade...

mijn vraag is makkelijk...

Kijk toetsen (=plastic!!!) is kapot... Who gives a f*ck over die waterschade!
Ik wil gewoon me toetsen weer gemaakt hebben, rot op met je waterschade, ga iemand anders in zijn nek pissen! :( ;(

Waarom verzinnen ze steeds deze lame en n00b smoes dat je waterschade hebt... waarom fixen ze niet gewoon wat er kapot is volgens jouw (jij weet 't meestal 't beste omdat jij de gebruiker van 't dinkie bent!)?????

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

tis gewoon een simpele manier om snel geld te verdienen :|

en trouwens een beetje GSM kan wel tegen een druppie water :)

Verwijderd

InterCC schreef op 26 september 2002 @ 15:54:
[...]

Waterschade ontstaat nog wel eens omdat mensen transpireren en omdat je de telefoon tegen je hoofd aanhoud (of iig een hoop mensen wel) kan er vocht de telefoon in, maar zoals al gemeld: Waterschade wordt door de fabrikant niet gerepareerd.
Meeste telefoons moeten wel tegen een paar druppels kunnen hoor. :o :+

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
ja, kijk dat mijn Siemens M35i waterschade had ok...

Wappen onder de douche, wappen in 't zwembad tijdens 't zwemmen en bellen in de douche en in de sauna... :+ Echt waar! En daar konnie allemaal tegen, tot ie 't niet meer deed... Had toch echt waterschade volgens Siemens! ;)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 11:51
Waterschade ontstaat nog wel eens omdat mensen transpireren en omdat je de telefoon tegen je hoofd aanhoud (of iig een hoop mensen wel) kan er vocht de telefoon in
Dit is ECHT de GROOTSTE bullshit die ik ooit heb gehoord! Waterschade ontstaat praktisch altijd omdat mensen hun telefoon in water laten vallen! Hierdoor onstaan er defecten op de print in de telefoon. Of dit door kortsluiting komt weet ik niet maar dat doet er ook niet toe. Wanneer transpireert iemand nou dusdanig dat daardoor zijn telefoon nokkie gaat? Flinke zweetdruppel-waterval heb je dan op je hoofd hoor!

De topicstarter heeft groot gelijk als hij zegt dat de gebroken toets niet onder waterschade valt. Dit is OF een foutje geweest van de fabrikant OF gewoon een manier om makkelijk geld te verdienen. Heb je gekeken of je JOUW telefoon echt terug hebt, zelfde serienummer enz... Misschien hebben ze 2 fakturen en telefoons per ongeluk omgewisseld.
Het komt inderdaad vaker voor dat er waterschade gemeld en berekent wordt voor andere, vaak minder erge zaken. Maargoed, klaag ze maar aan als je er niet mee kunt leven.

Overigens repareren fabrikanten waterschade wel als jij dat wilt, vaak kost dat 100+ euro, tja da kun je bijna net zo goed een nieuwe telefoon kopen.

Succes topicstarter met je toekomstige telefoons!

:O GAAP, nu eerst eens even wakker worden!

Verwijderd

Gody schreef op 27 september 2002 @ 11:16:
[...]

Dit is ECHT de GROOTSTE bullshit die ik ooit heb gehoord! Waterschade ontstaat praktisch altijd omdat mensen hun telefoon in water laten vallen! Hierdoor onstaan er defecten op de print in de telefoon. Of dit door kortsluiting komt weet ik niet maar dat doet er ook niet toe. Wanneer transpireert iemand nou dusdanig dat daardoor zijn telefoon nokkie gaat? Flinke zweetdruppel-waterval heb je dan op je hoofd hoor!
Ik kan je 100% garanderen dat mijn telefoon nooit 1 druppel water naar binnen is gekomen, alleen maar transpiratie.
Ericsson T65, na 4 maanden kapot, kreeg hem terug met de melding waterschade :(

Maakte hem gisteren open, je ziet vochtplekjes (en dat is dus 100% zeker alleen zweet!) en en zut stof. Het vakje waar je je simcard in schuift is uiterst gammel en laat veel stof door.

Ik ben echt dik pissed op ericsson dat een telefoon daar niet tegenkan, maarja, je begint er gewoon helemaal niets tegen :(
Ik weet wel dat ik nooit meer een Ericsson moet. SL45 van mijn broertje heeft een zware regenbui overleefd en die is niet eens waterdicht.

En bij mij is er zweet van mijn bovenbenen ingekomen, heb altijd mijn telefoon in mijn broek zak en ik zweet vrij snel en dan krijg je dat blijkbaar.

Heb nu een Siemens ME45 (topding trouwens) en die is waterdicht :D

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

spatwaterdicht...........

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Ja, bedankt voor het mierenverkrachten

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 17:14:
[...]

Ja, bedankt voor het mierenverkrachten
Ik heb de variant van de me45 = s45 en heb hem nu al voor de 3de keer mogen terug sturen omdat hij de hele tijd vastloopt. Nou doet siemens de standaard test en daar komt de phone constant doorheen volgens siemens (heb het rapport ook gezien dus dat klopt wel). Best vervelend eigelijk de klacht wordt niet verholpen (hij is ook met schade geretouneerd)maar jebtn toch elke x weer 6 weken kwijt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Dat is wel balen, maar het wordt toch uitbesteed aan EVIC? Die hebben ook waterschade in mijn T65 gevonden.
Pagina: 1