[Nummerbehoud] Debitel/Vodafone naar andere aanbieder.

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben nu in het bezit van een 80 minuten Debitel/Vodafone abo welke op 31 December dit jaar afloopt. Aangezien Debitel een opzegtermijn heeft van 2 maanden (anders wordt het automatisch verlengd), moet ik die brief voor 1 November verstuurd hebben.

Nu zou ik wel graag dat nummer willen behouden, maar hoe gaat dat nu precies, ik neem even KPN als voorbeeld als mijn nieuwe aanbieder.

Ik ga voor 1 november naar de shop en neem een KPN Abo, met nummerbehoud, gaat die dan direct in per 1 november, of kan ik die dan laten rusten tot 1 Januari?

Neemt KPN nu actie om mij weg te krijgen bij Debitel, of moet ik dat zelf doen? Je hebt natuurlijk kans dat als ik zelf een brief stuur, ik dat nummer niet meer losgepielt krijg.

20*350ZO45°

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Je vult gewoon een formuliertje in als je een nieuwe abo afsluit en 2 weken later het is overgezet. Je hebt ook tijdelijk een ander nummer.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

je moet zeker kpn je nummer laten overzetten
en volgens mij krijg je 2 maand een nieuw nummer. loopt je debitel af.
dan krijgt kpn het nummer van debitel en zetten ze dat over op jouw abo.
dus 2 maand ander nummer. daarna je eigen nummer weer

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je moet je voor 1 november aanmelden bij een andere provider (vb KPN) daar vraag je nummerbehoud aan. En die regelen dat dan verder. Maar het nieuwe nummer gaat dus pas per 1 januari in.
Kost je dus 2 maanden dubbel abonnement helaas

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alfredt schreef op 26 september 2002 @ 11:54:
je moet je voor 1 november aanmelden bij een andere provider (vb KPN) daar vraag je nummerbehoud aan. En die regelen dat dan verder. Maar het nieuwe nummer gaat dus pas per 1 januari in.
Volgens mij is dat niet waar.
Je kunt gewoon nu bij KPN een abbo halen en dan zeggen dat je nu een Debitel/Vodafone abbot hebt, wat op 1 januari afloopt. Dan gaat je nieuwe abbo op 1 januari in en je krijgt je toestel al wel alvast mee.
Maar waarom zou je geen kpn via Debitel nemen? Dan krijg je meer erbij dan bij Debitel (qua toestel en tarieven).
Je krijgt volgens mij in elk geval NIET 2 maanden een ander nummer en ook geen 2 maanden dubbel abbo. Dat is als je een nieuw nummer neemt. Dan moet je het contract uitdienen én je nieuwe contract gaat meteen in. In dat geval kun je beter nu al je abbo opzeggen (per einde van het contract) en dan tegen die tijd naar de winkel gaan om een nieuw KPN abbo te halen. Nummerbehoud moet wel bij het opzeggen al opgegeven worden!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm dan betaal ik elk jaar wat maanden abbonement te veel....
Volgende keer eens uitproberen dan.

en kijk ook eens op wat sites als telecom.nu, gomobile.nl etc dan kun je het vaak nog goedkoper krijgen. (Deze 2 ken ik en doen het prima maar er zijn er nog wel meer.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Alfredt schreef op 26 september 2002 @ 11:54:
Moet niet mogelijk zijn. Als jij bij Vodafone weggaat en een specifieke datum hebt aangegeven, dan wordt op die datum pas je nummer bij Vodafone afgesloten, en daarna pas bij KPN aangesloten. Het zit dan al wel bij KPN in de database. Ik heb meegebouwd aan de nummerportabiliteitssoftware van zowel Vodafone als O2, dus ik kan het weten ;)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 15:41
volgens mij gewoon bij KPN aangeven dat je per 1 januari 2003 een nieuw abonnement wilt met toestel enzo. Dan duidelijk aangeven dat je gebruik wilt maken van nummerportabiliteit en dan aangeven wanneer je huidige abonnement afloopt en dan regelt KPN verder de afhandeling van die nummeroverdracht.

Bij O2 gaat het zo: http://o2-nl.custhelp.com...=657&p_created=1028621361
Pagina: 1