Toon posts:

[FLASH] MPG/AVI afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een presentatie maken in FLASH.
Nu moeten er in deze presentatie 2 video's worden afgespeeld.
Het is niet mogelijk om dit in FLASH af te spelen, van wege de grootte van de video's. Nu wil ik dus vanuit FLASH een video aanroepen en deze afspelen in bijvoorbeeld Windows Mediaplayer. En daar zit nu juist het probleem, ik krijg het niet voor mekaar.

Ik gebruik FLASH MX. Ik heb het volgende al geprobeerd:

code:
1
geturl ("video.mpg");  // Video staat in zelfde dir als flash file

Ik had ook ergens een flash projector gevonden, waarmee je in een bijbehorend textbestand kan aangeven welke video er afgespeeld moet worden. Dit werkt wel.
(http://www.flashgeek.com/tutorials/07_launchapp_01.htm)
Nu heb ik dus geprobeerd deze projector te openen vanuit FLASH, maar dat lukt me ook al niet.

code:
1
fscommand ("exec", "flashgeek.exe");

Zijn er mensen die ervaring hebben met videofragmenten afspelen via FLASH.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
exec is er in elk geval met ingang van player 5 uitgehaald, en wordt bij het afspelen genegeerd. Je kunt dus nog wel een flash4-projector maken eventueel. Heb je geexperimenteerd met het importeren van de video's? De compressie die flash gebruikt is best goed en hij kan best grote files aan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het zijn video's van 120MB en meer.
Als ik deze importeer, dan zegt hij dat er niet genoeg frames zijn im de film te importeren.

• roytanck
tja dan wordt het lastig... eventueel kun je overwegen niet alle frames te importeren, maar elke 2e of zo...

Anders kun je misschien een flash4 ding maken dat d.m.v. fscommand exec rechtstreeks mplayer2.exe aanroept, met de naam van de file als argument?

Of op de machine waar de presentatie op afgespeeld wordt iets doen met file type associations en/of mime types of zo (zelf totaal geen verstand van)?

Verwijderd

Topicstarter
Anders kun je misschien een flash4 ding maken dat d.m.v. fscommand exec rechtstreeks mplayer2.exe aanroept, met de naam van de file als argument?
Moet je het hele pad naar mediaplayer opgeven?
Zoiets?
code:
1
 fscommand ("exec", "c:\Program Files\Windows Mediaplayer\mplayer2.exe");

Hoe roep je dat aan dan met als argument de naam van de file?

• roytanck
c:\program files\windows media player\mplayer2.exe c:\filmpje.avi

Voor meer argumenten van de player zie http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;q241422&

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeurt helemaal niets bij mij.
Ik heb het volgende staan:

code:
1
2
3
on (release) {
    fscommand ("exec", "c:\\program files\\windows media player\\mplayer2.exe c:\\test.mpg");
}

zucht 8)7

• roytanck
En je gebruikt wel flash 4 player? Latere versies skippen deze syntax namelijk gewoon (om veiligheidsredenen).

Ohja, en in dos moet je paden die spatied bevatten tussen aanhalingstekens zetten geloof ik...

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 09:21
Uhm, is het niet makkelijker om de avi/mpg's om te zetten in .mov? zodat je ze wel gewoon kan afspelen in flash, maar wel van buiten het filmpje?

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:11:
Maar het zijn video's van 120MB en meer.
Als ik deze importeer, dan zegt hij dat er niet genoeg frames zijn im de film te importeren.
Heb zelf ervaring met 10x grotere avi's. Om een of andere reden is alleen niet elke codec geschikt. Als ik met virtual dub er ongecomprimeerde film mee maakte (vandaar bestanden van 1,2 Gig) werkte het wel. Alleen moest ik 'em na het importeren even rustig laten ratelen een minuutje of wat. En niet genoeg frames? Dat maakte bij mij niet uit. Hij laat alleen de film zien vanaf de keyframe waarin geimporteerd wordt tot de laatste keyframe van die layer.

Verwijderd

Topicstarter
En je gebruikt wel flash 4 player? Latere versies skippen deze syntax namelijk gewoon (om veiligheidsredenen).
Ja dat heb ik inderdaad gedaan
Ohja, en in dos moet je paden die spatied bevatten tussen aanhalingstekens zetten geloof ik...
Ik heb het pad toch met aanhalingstekens gedaan?
code:
1
fscommand ("exec", "c:\Program Files\Windows Mediaplayer\mplayer2.exe");

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, is het niet makkelijker om de avi/mpg's om te zetten in .mov? zodat je ze wel gewoon kan afspelen in flash, maar wel van buiten het filmpje?
Het maakt toch niet uit welk formaat je aanroept vanuit flash?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt toch niet uit welk formaat je aanroept vanuit flash?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt?

Verwijderd

in flash is de enige bruikbare optie eigenlijk quicktime movies om dat de Quicktimeplayer ook flash ondersteund. Daarmee kun je in Flash buttons maken waarmee je de movie aan kan sturen. Veel informatie daarover kan je vinden op de Macromedia site.
Pagina: 1