Toon posts:

HTTP Headers worden getoond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met ongevraagd verschijnende http headers boven aan de opgevraagde pagina. Ik gebruik Cold Fusion Server voor de paginaopbouw, maar het probleem lijkt niet uit de cf server te komen, eerder uit IIS

Om een voorbeeld te geven, denk een regular pagina als degene waar je nu naar zit te kijken en plaats dan onderstaande tekst boven aan je pagina:

HTTP/1.1 200 OK Server: Microsoft-IIS/5.0 Date: Thu, 26 Sep 2002 08:40:21 GMT Connection: close Content-type: text/html expires: Wed, 26 Sep 2001 00:00:00 GMT p3p: CP="NOI NID TAIa OUR IND INT" Page-Completion-Status: Normal Page

Het probleem trad voornamelijk op in NS 6 en 7, maar sinds IE6sp1 krijg ik ze steeds meer. Vreemde is dat het voornamelijk at random optreedt, echter is er nu een pagina die consequent de headers toont, en dat maakt het testen van oplossingen iets makkelijker.

Heeft iemand een idee wat dit is?

THX

• brekelbende
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 06:46
Nee, ik heb het ook ineens na installeren van SP1 van MSIE 6.0

Verwijderd

Bug in SP1 :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want het trad daarvoor ook al op in NS 6 -7

Verwijderd

Dan heeft brekelbende een ander probleem.

Heb je het ook in oudere en andere (opera, mozilla) browsers en op andere PC's geprobeert. Dan weet je of het aan je browser of aan de server (code of instelling) ligt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Drukt je webapp geen debug info af ofzo :?

Lijkt me vreemd dat jij daar last van hebt met jouw app en verder komt het nooit voor...

Verwijderd

Heb je misschien een patch of iets dergelijks geinstalleerd op je IIS ?

Sorry voor 2x post, maar ik kan op deze machine niet inloggen met een cookie, en dus niet editen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou kunnen proberen met een packet logger of met telnet te kijken wat er werkelijk aan headers gestuurd wordt.
Waneer ze dubbel erin staan => server probleem
Waneer ze er enkel instaan => client probleem
Zou je trouwens ook kunnen kijken of er mieschien iets voor de headers staat waardoor de browser de headers niet meer als header ziet?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Doe eens een URL waar dit altijd voorkomt?

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het gevonden, waarschijnlijk als gevolg van de laatste security patch op de IIS veroorzaakt cfheader voor cflocation een dump van de buffer van iis naar de client. De patch had ook tot oorzaak dat cflocation in combinatie met url's langer dan 511 karakters niet meer werkte en een process deadlock veroorzaakte. Een goede oplossing is er echter nog niet, alleen in cfmx is het probleem verdwenen.

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Het genoemde probleem treedt ook op bij web servers die HTTP 1.1 niet
goed implementeren. Als je dan een browser gebruikt die HTTP 1.1 pipelining
gebruikt (zoals aan te zetten in Mozilla), loopt alles in de soep...

FireFox - neem het web in eigen hand

Pagina: 1