Toon posts:

[oc] processor @ max....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar zijn we weer... nieuw moederbord binnen.. dus aan het testen geslagen..

Thunderbird 1 Ghz. AXIA 9 core 1,75 volt @ 1509 Mhz. 2,29 volt

stressed...............63 graden met waterkoeling...
check de pic...

Processor wil echt niet verder.... maar voor een AXIA 9 core is dit heel goed,.. normaal maxxen ze out op 1400 Mhz..

Effe meer specs :

Shuttle AK35GT2R moederbord
2x 256 MB PC2100 Dane Elec geheugen
3x maxtor HDD (2x 30 GB, 1x 60 GB)
1x DVDROM
1x CDRW
Geforce 4 MX440 grafische kaart
Magnum 390 Waterkoeling setup

http://users.fmg.uva.nl/rstoter/screen1509.jpg

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
BOOYA ...
50% OC ... lekker hoor

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Zo, wat een temp hey.. Die proc gaat nie lang leven zo denk ik :D Wel nette oc.

Verwijderd

Ja er is duidelijk iets mis met zijn waterkoeling!!!!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heel netjes gedaan 63 graden is wel heet maarja 50% OC is erg lekker :)

Verwijderd

Leuke overclock....
maar dan heb ik wel een vraagje, hoe komt het dat mijn Thunderbird (een 1.33 geclockt op 140*10 = 1.4 met core op 1,82 volt) maar 51 graden wordt ???
Ik dacht dat het met waterkoeling echt stukken beter gekoeld werd.... valt me eigenlijk iets tegen...
ik heb een simpele ThermalTake vulcano 6 CU

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:57:
Leuke overclock....
maar dan heb ik wel een vraagje, hoe komt het dat mijn Thunderbird (een 1.33 geclockt op 140*10 = 1.4 met core op 1,82 volt) maar 51 graden wordt ???
Ik dacht dat het met waterkoeling echt stukken beter gekoeld werd.... valt me eigenlijk iets tegen...
ik heb een simpele ThermalTake vulcano 6 CU
Ik weet dat 63 graden stressed veel is, maar hij loopt dan ook wel op 2,29 volt !! Als een processor boven de 1,95 volt gaat lopen dan wordt hij bloedje heet !! Omdat 2,3 volt zo'n beetje max is, kun je je voorstellen dat hij gewoon heel warm wordt...

Effe ter vergelijking... als hij op 1400 Mhz loopt (140x10@1,85 volt) dan wordt hij stressed 45 graden... idle 37 graden...

Verwijderd

Damnz nette OC, hoeveel fsb loopt ie?

Verwijderd

Heb je meer info over die WC setup? Ok, 2,29V is veel, maar 63 graden..damn..

Enneh, hoe lang heb je getest? Ik kan me niet voorstellen dat je sys 100% stabiel is met zo'n lage 5V lijn.. Ook 63 graden icm zo'n hoge OC vraagt om instabiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 15:01:
Heb je meer info over die WC setup? Ok, 2,29V is veel, maar 63 graden..damn..

Enneh, hoe lang heb je getest? Ik kan me niet voorstellen dat je sys 100% stabiel is met zo'n lage 5V lijn.. Ook 63 graden icm zo'n hoge OC vraagt om instabiliteit.
Ik draai nu op 11x137@2,29Volt..

En inderdaad, die 5 volt lijn is laag, maar ik ben nog geen instabiliteit tegen gekomen... zal misschien nog wel komen,...

Wat wel opvalt is dat de 5 volt lijn met mijn vorige bordje (Abit KG7-RAID) op dezelfde snelheid en voltage (140x10@1,85volt) hoger was... Moederbord afwijkinkjes dus,.. misschien zijn de readings gewoon een beetje kut, en blijkt het voltage toch wel iets hoger te liggen...

Info over mijn wc : http://users.fmg.uva.nl/r...eling/html/magnum390.html

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 21:34

Mad_Demon

de dokter

Volgens mij staat niet de processor maar alle eloko's en torren die om de socket heen liggen te stoken :+

Waardoor die NTC 'misleid' word :P

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Nette OC ,die 63 is idd iets of wat hoog ,maar what the hell als hij lekker stabiel is zo :)
FF kijken ,ik draai een Tbird 1400@1700+@2.10V
Das 132watt verbruik en is stressed 55 graden ,dus er zit iets verkeerd daar :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 15:06:
[...]

Ik draai nu op 11x137@2,29Volt..

En inderdaad, die 5 volt lijn is laag, maar ik ben nog geen instabiliteit tegen gekomen... zal misschien nog wel komen,...

Wat wel opvalt is dat de 5 volt lijn met mijn vorige bordje (Abit KG7-RAID) op dezelfde snelheid en voltage (140x10@1,85volt) hoger was... Moederbord afwijkinkjes dus,.. misschien zijn de readings gewoon een beetje kut, en blijkt het voltage toch wel iets hoger te liggen...

Info over mijn wc : http://users.fmg.uva.nl/r...eling/html/magnum390.html
Dat je 5V lijn anders is nu klopt wel... Het heeft namelijk te maken met het mobo EN de voeding. Waarom en hoe kan ik je niet zeggen.. Maar Rick2001 kan dat wel geloof ik. Het voedings gedeelte op het mobo is iig vaak de oorzaak. I.c.m. een enermax voeding geeft het vaak problemen. Als je hem gaat stressen zal de 5V nog lager worden (dat is dus je "low" in MBM).

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Maak je geen zorgen 63 graden kan best. Zolang ie maar niet vast gaat lopen of zichzelf gaat rebooten :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:49:
Ja er is duidelijk iets mis met zijn waterkoeling!!!!
Grapje toch, hoop ik?
Een TB @ 1500 MHz/2,29 V, daar kan je een pan soep op warm maken man!
* Demo heeft een TB1400 die ver geOCd wordt met WC + TEC + voltmod >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

hoe ver komt jouw 1400 dan demoniac? rond de 1700/1800 cker.....

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 26 september 2002 @ 17:16:
[...]

Grapje toch, hoop ik?
/me heeft een TB1400 die ver geOCd wordt met WC + TEC + voltmod >:)
...........misschien moet ik dan maar een restaurant gaan beginnen ?? })

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Demoniac schreef op 26 september 2002 @ 17:16:
[...]

Grapje toch, hoop ik?
* Speedy-J heeft een TB1400 die ver geOCd wordt met WC + TEC + voltmod >:)
>:) hoever ?

hehehe ik wil ook een TEC :)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/athlon-power.jpg
hij loopt door alles heen maar wil niet booten naar hoos :(

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
J-zus, 63 graden met waterkoeling! :o Gaat dat niet stomen dan? Met water van 63º wil je niet onder de douche staan!! Misschien helpt een groter reservoir, sterkere pomp (snellere warmte-afvoer?), of iig een waterchiller. Je hebt zelfs tweakers die met een 'luchtontvochtiger' hun water ijskoud maken... Je moet er maar op komen/aan zien te komen.

Verwijderd

kutkip schreef op 26 september 2002 @ 17:11:
Maak je geen zorgen 63 graden kan best. Zolang ie maar niet vast gaat lopen of zichzelf gaat rebooten :)
Je vergeet alleen 1 heel klein dingetje. Naar mate de oc hoger wordt wordt het meer en meer noodzakelijk om de temp laag te houden. 63 graden op een std proc of op deze proc maakt wel ff wat uit. De levensduur van deze proc wordt drastisch verkort. Meestal is het niet genoeg omdat je dan toch al een nieuwe hebt, maar bij deze oc zou het wel eens flink sneller kunnen gaan.. Op een gegeven moment wil hij niet meer stabiel draaien op die snelheid, dat is dan het begin van het eind.

2,29V is geen kattepis zeg maar..

Verwijderd

Thermo man schreef op 26 september 2002 @ 17:32:
J-zus, 63 graden met waterkoeling! :o Gaat dat niet stomen dan? Met water van 63º wil je niet onder de douche staan!! Misschien helpt een groter reservoir, sterkere pomp (snellere warmte-afvoer?), of iig een waterchiller. Je hebt zelfs tweakers die met een 'luchtontvochtiger' hun water ijskoud maken... Je moet er maar op komen/aan zien te komen.
Het water word dan toch niet 63 graden :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 17:50:
[...]

Je vergeet alleen 1 heel klein dingetje. Naar mate de oc hoger wordt wordt het meer en meer noodzakelijk om de temp laag te houden. 63 graden op een std proc of op deze proc maakt wel ff wat uit. De levensduur van deze proc wordt drastisch verkort. Meestal is het niet genoeg omdat je dan toch al een nieuwe hebt, maar bij deze oc zou het wel eens flink sneller kunnen gaan.. Op een gegeven moment wil hij niet meer stabiel draaien op die snelheid, dat is dan het begin van het eind.

2,29V is geen kattepis zeg maar..
Dat geloof ik graag.. maar ja, het is al een 'oude' processor... Hij heeft zelfs een uur gedraaid met het koelblok er verkeerd om op !! Hij heeft al heel wat te verduren gehad maar mijn TBtje blijft het nog steeds keihard doen... Mijn volgende processor wordt waarschijnlijk een Barton core, dus hij hoeft niet zo heel lang meer mee... })

Maar vergeet niet,.. die waterkoeling setup is een heel standaard setje dus ik vind het allemaal wel meevallen hoor... Ik nl. ook 50 Mhz. minder gaan draaien, is tie meteen 10 graden koeler, maar ja,.. Ik ga met deze processor ALL THE WAY !!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 18:13:
[...]

Dat geloof ik graag.. maar ja, het is al een 'oude' processor... Hij heeft zelfs een uur gedraaid met het koelblok er verkeerd om op !! Hij heeft al heel wat te verduren gehad maar mijn TBtje blijft het nog steeds keihard doen... Mijn volgende processor wordt waarschijnlijk een Barton core, dus hij hoeft niet zo heel lang meer mee... })

Maar vergeet niet,.. die waterkoeling setup is een heel standaard setje dus ik vind het allemaal wel meevallen hoor... Ik nl. ook 50 Mhz. minder gaan draaien, is tie meteen 10 graden koeler, maar ja,.. Ik ga met deze processor ALL THE WAY !!
Ik vind het gewoon een Die-Hard OC, punt uit ;) Niet lullen, opschroeven >:) Je hebt helemaal gelijk en als hij toch niet zo lang meer hoeft, tja, wrom niet he?

Met je nieuwe Barton zou ik het echter wel anders doen :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 09:05:
[...]

Ik vind het gewoon een Die-Hard OC, punt uit ;) Niet lullen, opschroeven >:) Je hebt helemaal gelijk en als hij toch niet zo lang meer hoeft, tja, wrom niet he?

Met je nieuwe Barton zou ik het echter wel anders doen :+
..........helaas is het nog niet zover,... ik hoop eigenlijk dat die Barton op de HCC dagen goed verkrijgbaar is, maar nu AMD de laatste tijd zo raar doet met releases begin ik er steeds meer een hard hoofd in te krijgen...

Verwijderd

Nette oc maar 2.29 volt + 63 graden = een levensduur van een jaar ofzo :P

Naja ik zie dat dat jouw nu niets meer uitmaakt, dus da maakt toch niets uit :)

Verwijderd

Volgens mij moet daar toch zo veel voltage niet op hoor.

Heb ook een 1Ghz AXIA Y gehad en die deed 1533 aan 1.91V dagen lang. Zou toch maar es wat proberen terugschroeven want inderdaad, die gaat niet erg lang meegaan, toch niet aan die temps.

Verwijderd

Topicstarter
De AXIA Y cores zijn veel beter overklokbaar dan de AXIA 9 cores.. Dus dat 1533 op 1,91 met die core wil, wil nog niet zeggen dat dat ook met die andere core wil...

Verwijderd

mijn AXIA 9 1200 deed 1533Mhz met 2.13V

met een 5V+ van 4.6 :D

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
Normaal zal hij niet op zo'n hoge temperatuur draaien. Als er één programma is dat je processor heet krijgt is het K7Burn wel. Een koe draaien bijvoorbeeld zou hier al gauw een graad of 5-10 op schelen. K7burn is echt worst-case.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 12:54:
mijn AXIA 9 1200 deed 1533Mhz met 2.13V

met een 5V+ van 4.6 :D
Die dingen lurken een partij stroom ,daar wordt je gewoon bang van als je in de meterkast kijkt naar een jaartje :D

Speedy-J moet ieder jaar vet bijbetalen

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-J schreef op 28 september 2002 @ 13:39:
[...]

Die dingen lurken een partij stroom ,daar wordt je gewoon bang van als je in de meterkast kijkt naar een jaartje :D

Speedy-J moet ieder jaar vet bijbetalen
Ik dit jaar ook.... Dus de PC 24/7 aanlaten staan is er niet meer bij....
Pagina: 1