[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
irondog schreef op 26 september 2002 @ 11:12:
Ik heb een laptop met een crystal cs4281 geluidskaart en FreeBSD (ja dat draait prima op een laptop).
Ik heb zelf een nieuwe kernel gecompiled en bij het opstarten zie ik de geluidskaart voorbij vliegen (pcm0). Hij wordt dus gevonden. Ik kan hem alleen niet gebruiken. xmms bijvoorbeeld zegt: /dev/dsp: no such file or directory.
Ik ben kompleet newbe in unix en heb geen flauw id wat ik nu moet doen. Kan iemand me helpen?
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
code:
1
2
| # cd /dev # ./MAKEDEV snd0 |
Dan zou het moeten werken.
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Nou ja, ik heb hem nu dus toch weer werkend 
Dit bleek te werken:
# cd /dev
# sh MAKEDEV snd0
Eerst had ik oss geinstalleerd. Dit is een niet-gratis geluidsdriver. Erg simpel, maar werkt maar een paar uur (als shareware).
Xine is bij mij erg onstabiel. Het lijkt of hij nog steeds gebruik wil maken van oss. Hoe kan ik er zeker van zijn dat alle programma's gebruik maken van de driver in de kernel??
Dit bleek te werken:
# cd /dev
# sh MAKEDEV snd0
Eerst had ik oss geinstalleerd. Dit is een niet-gratis geluidsdriver. Erg simpel, maar werkt maar een paar uur (als shareware).
Xine is bij mij erg onstabiel. Het lijkt of hij nog steeds gebruik wil maken van oss. Hoe kan ik er zeker van zijn dat alle programma's gebruik maken van de driver in de kernel??