[RedHat 6.1] netwerk wil niet

Pagina: 1
Acties:

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Topicstarter
Op een RedHat 6.1 box (486DX2-66, bestemd als server) wil het netwerk niet werken. De machine kan zichzelf wel pingen, dus de kaart en de driver zijn in orde. Alleen kan ik geen andere bak pingen (Windows XP met cross-over UTP kabel eraan geknoopt); hij geeft een Host not found. Andersom werkt ook niet. Verder werkt dan natuurlijk ook niets. De inetd daemon draait wel en is (volgens mij) ingesteld om echo requests te behandelen.
Wie kan helpen?

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 07:27
post es de output van lsmod, ifconfig en route.

Is de juiste module geladen (check met lsmod)?
Is de interface up en heeft ie een ip (ifconfig)?
Is je route tabel in orde (route)?
Is er een dns server ingesteld (/etc/resolv.conf)? Zo nee en wel een ip check dan even of je wel naar het ip kan pingen.

Oh en inetd handelt trouwens niet de echo requests af hoor. Inetd is de tcp super server. Die luistert op poorten van geconfigde services en start de sercvice indien er een client verbinding probeert te maken met de betreffende sever (en daar toegang toe heeft uiteraard)

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
De interface is OK, hij zegt bij het booten iets van Bringing up eth0... [ OK ] dus ik ga er van uit dat de juiste module ook geladen is en de interface up is.
Routing staat uit; de daemon draait niet.
Er is geen DNS server ingesteld, maar da's natuurlijk niet nodig voor pingen op IP.
En inetd handel WEL echo requests af in RedHat, lees de manpage maar es.
Dus hoe nu verder???

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

misschien kun je je Firewall is onder de loep nemen, zet gewoon ff alles op accept en test dan nog eens. En dubbelcheck de kabel, het is lullig als je drie dagen bezig bent en er achter komt dat de kabel gaar is :-)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

<beetje OT>
Aangezien het een server betreft: zou je niet eerst een nieuwe distro versie nemen? Anders heb je wel errug veel patches te applyen.

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Er komt misschien LFS op, dus da's geen probleem. Maar als dit al niet werkt dan kan ik dat ook wel vergeten. Bovendien zullen de meeste packa... -- pardon, source archives dan via het netwerk moeten komen.
Maar back ontopic: iemand nog ideeen? Oplossingen?

Pagina: 1