Toon posts:

Nieuwe soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag. Momenteel heb ik een Creative Labs LIVE value soundcard. En die is k@t. Ik heb namelijk een gigantische ruis die erger wordt als mijn harddisk harder gaat draaien.

Slot maakt niet uit, hardisk verder weg zetten lijkt ook niet te helpen. Kaart geeft ook geen 5.1 support, dus tijd voor een nieuwe.

Nou heeft Creative Labs een hele mooie kaart, de Extigy. Die is extern via USB, dus volgens mij ideaal om van al het storende ruis etc af te zijn. Leuk bijkomend is dat deze ook een afstandbediener heeft.

Hercules heeft ook een hele mooie, de game theater XP 7.1. Ziet er heel mooi uit, maar deze heeft wel een PCI slot nodig om te verbinden naar de externe doos. Nou is vraag 1 dus waar nou de "intelligentie" van de hercules zit, zit die in dat interne dingetje, dan heb ik straks dus gewoon weer die ruis.

De Extigy van Creative labs is A een stuk duurder en B gaat ie via USB, en volgens mij haalt dat nooit een 5.1 signaal zoals het hoort, tweede vraag is dus of iemand daar ervaring mee heeft.

De derde vraag is of iemand weet of ze ook eens een kaart hebben gemaakt die wel 100% is afgeschermd voor ruis en vervelende bijgeluidjes, dan zou ik dat nog als optie kunnen nemen.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Voor wat betreft je probleem, zoek eventjes, er waren heel veel mensen met dit probleem, het ligt nl. niet echt aan de kaart maar aan je moederbord settings.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominicbout schreef op 26 september 2002 @ 10:38:
Voor wat betreft je probleem, zoek eventjes, er waren heel veel mensen met dit probleem, het ligt nl. niet echt aan de kaart maar aan je moederbord settings.
Ik heb een Abit-BeII, en heb er laatst nog de laatste bios overheen gemikt omdat dit volgens de search inderdaad wel eens het probleem kon zijn. Ook zou het aan de Latency timer ofzo kunnen liggen, dus ik mijn hele CMOS instellingen doorlopen, echt alle instellingen 1000 keer verkloot maar nog steeds die ruis.

En volgens mij kan het moederboard toch echt geen invloed meer hebben als de soundcard extern staat. Daarbij is de live ook maar voor 4 speakertjes, en ik heb het Creative Labs Inspire 5.1 speakersetje erbij, dus dat is dan ook een beetje zonde.

Verwijderd

Topicstarter
Kon net bij Dynabyte vandaan, daar ligt de Herculus Game Theater voor 100 euro. Naar verhouding dus nog niet eens zo duur. CL Extigy was 179, is toch een hoop extra geld.

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik zou de Terratec DMX6Fire 24/96 (5.1) geluidskaart kopen. De kaart is wel wat aan de dure kant, € 239. De set bestaat uit een pci-kaart en een interne (5,25 inch) breakoutbox. Op de pci kaart zitten de 5.1 uitgangen (voor, achter, midden en nog een voor een subwoofer), op de breakoutbox(in afgeschermde metalen behuizing) zitten een midi in/out, digitale in/uitgang voor zowel optisch als coax, een microfoon ingang, hoofdtelefoon uitgang, line out (tulp), line in(tulp) en een ingang voor een platenspeler.

Hoewel de kaart niet extern is, hoor ik zelfs met het volume helemaal open (op de analoge uitgang natuurlijk |:( ) geen enkele ruis. Zowel de breakoutbox hebben een ruisafstand van 109 dB!! :) . Alleen de ondersteuning voor spellen is niet zo goed al die van een audigy bijvoorbeeld, hij ondersteund alleen EAX en geen EAX 3.

De kaart is verder volledig 24 bit en heeft een samplerate van 96 kHz. Er is alleen een nadeel, het geluid is zo zuiver en helder dat mp3@128kbit of lager voor geen meter meer klinken ;) .

btw, creative labs is qua geluid echt prut vergeleken met deze kaart (gechekt bij de buurman die een audigy (zo'n externe) heeft.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-04 11:47

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
SVDT schreef op 26 september 2002 @ 15:14:
Ik zou de Terratec DMX6Fire 24/96 (5.1) geluidskaart kopen. De kaart is wel wat aan de dure kant, € 239. De set bestaat uit een pci-kaart en een interne (5,25 inch) breakoutbox. Op de pci kaart zitten de 5.1 uitgangen (voor, achter, midden en nog een voor een subwoofer), op de breakoutbox(in afgeschermde metalen behuizing) zitten een midi in/out, digitale in/uitgang voor zowel optisch als coax, een microfoon ingang, hoofdtelefoon uitgang, line out (tulp), line in(tulp) en een ingang voor een platenspeler.

Hoewel de kaart niet extern is, hoor ik zelfs met het volume helemaal open (op de analoge uitgang natuurlijk |:( ) geen enkele ruis. Zowel de breakoutbox hebben een ruisafstand van 109 dB!! :) . Alleen de ondersteuning voor spellen is niet zo goed al die van een audigy bijvoorbeeld, hij ondersteund alleen EAX en geen EAX 3.

De kaart is verder volledig 24 bit en heeft een samplerate van 96 kHz. Er is alleen een nadeel, het geluid is zo zuiver en helder dat mp3@128kbit of lager voor geen meter meer klinken ;) .

btw, creative labs is qua geluid echt prut vergeleken met deze kaart (gechekt bij de buurman die een audigy (zo'n externe) heeft.
juistem... ik heb zelf momenteel ook een live en ik wil zo snel mogelijk af van dat onding :r

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

hehe ik ook, maar wil wel ondersteuning voor eax3. die terratec klinkt wel interessant

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, dat is nu nog een kaart die ik in overweging kan nemen ( maar idd wel prijzig ).

Ik had alleen nog een vraag over de Hercules, die heb ik laatst in de winkel bekeken, maar die moet aangesloten worden op mijn Creative Labs Inspire 5300 set.

En daar zit een klein probleem. De front en surround kan ik gewoon aansluiten, maar mijn boxjes geven een geel kabeltje mee voor subwoofer en center ( zo'n koptelefoon aansluiting ).

De kaart heeft alleen voor zowel Center als Subwoofer een tulip uitgang. Heeft iemand enig idee hoe ik dat eventueel zou moeten verbinden???

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48
Ikzelf heb de Hercules Fortissimo III 7.1 gehaald ! :9 Ik had eerst ook last van ruis maar dat is nu verleden tijd, en binnenkort ga ik ook andere speakers halen. Dus dat word smullen geblazen.

Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/images/products/56/ambGSFIII.jpg

http://europe.hercules.com/showpage.php?p=56&b=0&f=1

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Poeeeeeeeh hee... ik heb vanmorgen die Hercules Game Theater XP ( niet 6.1 of 7.1 ) gekocht ( was daar toch een beetje verliefd op geworden ), aangesloten dat die kaart zwaar kut is.

Ik was al gewaarschuwd op tweakers om niet de meegeleverde software te gebruiken maar de nieuwste voor XP te downloaden. Gedaan, geinstalleerd, gecrashed. 4 keer geprobeerd, toen 98 image erop gezet, en welliswaar 20 seconden "geluid" gehad.

Nou moet ik wel zeggen dat ze me een profi opnieuw ingepakte showmodel hebben meegegeven, want het ding was al stoffig, alle verpakkingen waren al open, etc... maargoed... daar is eventueel nog wel mee te leven.

Maargoed, ding stopte geluid maken nadat de eerste vastloper kwam. Ook geen 5.1, maar gewoon slecht surround geluid.

Nou ben ik teruggegaan en heb ik nu de Sound Blaster Live Platinum 5.1. Ik had het eigenlijk wel even gehad met CL, maar besloot ze nog een kans te geven. Alle kabeltjes enzo wel netjes meegegeven. Ben nu de XP drivers aan het downloaden. Verwacht zo resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Chello200 schreef op 28 september 2002 @ 12:23:
Ikzelf heb de Hercules Fortissimo III 7.1 gehaald ! :9 Ik had eerst ook last van ruis maar dat is nu verleden tijd, en binnenkort ga ik ook andere speakers halen. Dus dat word smullen geblazen.

http://europe.hercules.com/showpage.php?p=56&b=0&f=1
Dit is inderdaad ook echt heeeeel erg mooi. Zat daar nog heel erg aan te twijfelen, maar ik vond zo'n bay ook wel erg handig. Daarbij had ik het ook wel even gehad met Hercules na die $@#@%$@# game theater.

---

WOOOOOOOOW... dat klinkt goed ineens zeg! 5.1 Sound! Net zoals het moet zijn. De Audigy zou nog wel weer beter ( en duurder ) zijn, maar hier ben ik al 100% tevreden mee. Ik ben ook ineens van mijn ruis af ( of ik moet hem echt heel hard zetten ). Heb er nou ook een afstandbedienertje bij. Ben helemaal :) :) :)
Pagina: 1