Type SO DIMM geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Tjomo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 16:34
Ik heb het volgende geheugen-simmetje besteld, maar ik vroeg me af wat het gedeelte (16Mx64) (16Mx16) betekend in de omschrijving.

Transcend 128MB MEMORY MODULE STD 144PIN DIMM (16Mx64) (16Mx16 PC100 CL2 SDRAM

Heeft het wat te maken met het aantal blokjes erop of het aantal bits (64??)??
Kan dit namelijk nergens vinden.

Iemand?

Tjomo

Verwijderd

Dat betekend dat de DIMM gebruikt maakt van 16MBit chips op een 64bit brede bus, als ik me niet vergis.

Je kan het uitrekenen verder door 16M x 64 / 8 te doen dan weet je dat het 128MB is...verder uitrekenen hoeveel chips er psies op zitten, dat kan je dan met het tweede getal 16M x 16 / 8 = 32MB chips. Delen we die getallen op elkaar komen we uit op 4 chips, 2 op elke kant.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 12:13 . Reden: Ik praatte bullshit :D ]

• Tjomo
Aha, en is dat standaard? M.a.w. past het dan wel in iedere laptop ivm dikte?? Ik neem tenminste aan dat een Double Sided dikker is dan een Single Sided.

In mijn handboek bij mijn laptop stond daar verder niets over. D'r stond alleen dat het een 144pins 64-bit SO DIMM SDRAM 100Mhz moest zijn en dat is het in ieder geval wel.

Groet,

Tjomo

Verwijderd

Ik had het ff verkeerd opgetypt :)

/me pakt er ff een SO-DIMM bij :) Liggen er hier nog wel een aantal.

Kan helaas even geen SO-DIMM vinden met en leuk opschrift erbij :) Meeste hebben ook maar 4 chips. Zelfs de 256MB modules. Dus de jouwe vast ook wel :)

• Tjomo
OK bedankt, weet ik ook weer hoe dat zit.

En dan gaan we er maar vanuit dat mijne ook OK is. Is Double Sided trouwens beter dan Single Sided??

Tjomo

Verwijderd

Probleem bij single sided is dat je laptop dat moet snappen. Want je gaat dan chips van 64MB gebruiken en dat moet je laptop wel willen :)

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:40
Tjomo schreef op 26 september 2002 @ 12:36:
OK bedankt, weet ik ook weer hoe dat zit.

En dan gaan we er maar vanuit dat mijne ook OK is. Is Double Sided trouwens beter dan Single Sided??

Tjomo
dat is dat hij aan beide kanten van de strook chips heeft zitten en single sided alleen aan 1 kant.
Somige MB kunnen alleen single sided hebben, omdat er zeer weinig ruimte is.
(oude At voor P1 vaak (alleen dan met edo)

edit:
zag ik daar een groet onderaan de post? DA MAG NIE! :+

• Tjomo
Ik heb geen idee wat mijn moederbord aankan. Het is in ieder geval een Pentium3 600Mhz en de ruimte waar dat simmetje inmoet is inderdaad beperkt. Kunnen jullie zeggen wat het verschil in dikte is tussen single en double sided??

Thanks!

Jorne

Verwijderd

De dikte is minimaal hooguit een 1 of 2 milimeter meer voor een Double Sided SO-DIMM. Dat past op zeker, de hoogte van je DIMM kan nog wel eens vervelend zijn, maar dat komt vrijwel alleen bij Compaq/Toshiba voor dan kan er alleen een DIMM van hun in die 5mm lager is.

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:40
dat is afhankelijk van de dikte van de chips die erop zitten. tegenwoordig zijn die niet meer zo groot (1mm ofzo iets) dus waarschijnlijk kan het er wel in. Het verschil is denk ik 1 a 2 mm.

uhh.. geen thanks, aub, gegroet, bedankt, $user, $veel-enter enzo.....
edit:
SH*IT net te laat :z :Z

• Tjomo
Dus ik zat me ff druk te maken om niks! Enne, niet bedankt he! ;) Ik zal d'r op letten.
Pagina: 1