Toon posts:

Temps Watercooling hoger met andere mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ahtlon xp 2000+ die momenteel op 153*12.5(1911mhz) op 1,9V draait met mijn nieuwe Epox 8K5A2+ mobo. Het rare is dat de temps in de bios en mbm5.2 op 38°C tot 40°C staan terwijl met mijn ouwe mobo MSI KT3 ULTRA 2 de temps juist voor de demontage op 28°C-31°C stonden, de waterblock is goed gemonteerd en er zit ook artic silver 2 tussen. Met de msi ging hij wel niet verder dan 1880mhz (12.5*150@1,85V).

Heeft dit gewoon te maken dat deze mobo gewoon een andere sensor heeft en de ene mobo te laag en de andere te hoog meet of is er hier een ander probleem?
Welke temps mag ik nu geloven in feite?

Ter info: heb een swiftech quiet power case als wc setup.

Mvg en bedankt voor de hulp!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27

BrZ

Het komt heel waarschijnlijk door de sensors. Dit is dan ook precies de reden waarom ik temps niet echt boeiend vind, ze zijn namelijk zo onnauwkeuring met de meeste sensors. Verbuig ze een mm en het scheelt 10 graden... :/

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Athlons hebben niet zoals intels een sensor _in_ de core, zodat'ie er altijd wat naast zit. Sommige mobo's proberen dit te compenseren (meen dat vooral Asus hier een handje van heeft), dus door er een paar graden bij op te tellen :)

Aan de andere kant kan het ook veel uitmaken of je je koelblok wel even goed erop heb zitten, kracht dat'ie erop zit ed.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb in MBM ook de CPU temp 5 graden omhoog gecompenseerd...
Maar al is het niet echt nauwkeurig, je kan wel zien of ie warmer wordt tijdens }:O ofzo...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Je moet zo'n sensor gewoon strak tegen de CPU hebben zitten, tuurlijk scheeld het een paar graden als je 'm verbuigt, er moet ook geen ruimte tussen zitten.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

Je moet de temps wel meten op gelijke snelheid ! :)

ahtlon xp 2000+ die momenteel op 153*12.5(1911mhz) op 1,9V draait

& Met de msi ging hij wel niet verder dan 1880mhz (12.5*150@1,85V)

vind je het gek dat de cpu nu warmer wordt....

[ Voor 0% gewijzigd door B-lennium op 26-09-2002 19:28 . Reden: typo ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Daarbij komt dat je hem natuurijk nooit precies even goed gemonteerd heb op het andere mobo, en de temp sensor is idd minder nauwkeurig, of misschien heeft het core voltage van je nieuwe mobo wel een afwijking naar boven....
Pagina: 1