• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 13:40
Ik kwam het volgende http://www.ad.nl/artikelen/InternetenPc/1032843686957.html artikel tegen in het Algemeen Dagblad.
Nu ben ik al een tijdje opzoek naar zoiets, maar dan met name om mijn digi foto's op te slaan.
Is er al zoiets te koop voor een redelijke prijs ?

--------
Artikel uit het AD
-----------------------
Videospeler in je broekzak

Door Henk Langerak

Kleine draagbare tv'tjes waren er al. En draagbaar geluid is er in alle maten. Maar een draagbare videospeler, waarbij je op elk gewenst moment en overal je favoriete film, serie of popgroep kunt bekijken?

Afbeeldingslocatie: http://www.ad.nl/images/Intel-Personal_video_player.jpg

Intel, vooral bekend van z'n computerchips, heeft daarvoor een nieuwe technologie ontwikkeld, die aan fabrikanten van consumentenelektronica beschikbaar wordt gesteld. Intel gaat het apparaat zelf niet maken, maar verwacht dat de draagbare videospeler, kortweg PVP (Personal Video Player), met zijn technologie eind dit jaar in de winkels ligt voor een prijs rond de €400. SonicBlue is de eerste die van de vinding gebruikmaakt.

De basis van de speler wordt gevormd door een klein beeldscherm (4 inch) en een harde schijf van 20 gigabyte. Daarop kan 70 uur video in hoogwaardige kwaliteit worden meegenomen, dankzij diverse compressietechnieken - in dit geval mpeg 4, ongeveer vergelijkbaar met mp3 voor muziek. Het apparaatje past in de palm van de hand.

De film of de tv-uitzending moet wel eerst via de computer of een digitale videorecorder zijn opgenomen. De PVP wordt via de usb-poort aangesloten en kan vervolgens in drie minuten tijd zo'n 4 uur aan videomateriaal opslaan. Dat de beeldkwaliteit goed blijft, heeft alles te maken met het kleine beeldscherm. Als de PVP zou worden aangesloten op een gewone tv, blijft de beeldkwaliteit achter bij het normale tv-beeld.

De PVP kan ook worden gebruikt voor het opslaan en beluisteren van mp3-muziek of het opslaan en bekijken van digitale foto's, of voor een combinatie van video, muziek en foto's.

Het enige probleem vormen de batterijen. De videospeler werkt met oplaadbare batterijen, maar die gaan hooguit vier uur mee. Dan moeten ze opnieuw worden opgeladen.

Everywhere you go you always take the weather with you

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Dit is nog eens een gadget :) maar voor €400 heb je ook een 2dehands laptop die divx kan afspelen. Maar dit apparaartje is natuurlijk veel handiger om mee te nemen :)

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 23:34
donders, dit is wel heftig ja, 'k had m al eens eerder gezien, maar blijft mooi spul, denk wel dat ik er eentje ga halen als de kinderziekten er een beetje uit zijn, word dus versie 2 ofzo

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09

BaRF

bijna kerst

zijn dat nou wiet bladeren op die foto? :? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

BaRF schreef op 26 september 2002 @ 16:54:
zijn dat nou wiet bladeren op die foto? :? :)
Ok ik geloof dat jij nog nooit een hennep-plant van dichtbij hebt gezien :X

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 10:08

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Waarom heb ik nog niemand Archos Jukebox Multimedia horen zeggen? Hij staat hier in de pricewatch.
Pagina: 1