Toon posts:

win2000 advanced server, hoeveel ram gebruiken jullie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb van mijn werk een oud peeceetje 'gekregen' en wil die als server op gaan zetten. het gaat om een:

p133 met ik meen of 32 of 64 mB geheugen (moet ik nog controleren hoeveel er in zit, heb eigenlijk geen idee maar het zal geen 256 mB zijn)

Nu staat op de site van microsoft dat de minimum systeem eisen: p133 met 128 mB zijn. Mijn servertje moet internet (kabel) gaan delen en als ftp server gaan dienen. :P Geen websites hosten, da's niet nodig. Zou dit kunnen of raden jullie andere software aan (linkjes?).

Enne met hoeveel ram draaien jullie in je server ? :)

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

AS draait hier op p200 met 64 MB
Werkt redelijk, maar moet je niet teveel willen ermee doen, anders gaat ie verdomd traag
Minder dan 64MB is echt volledig af te raden, maar 64MB lukt nog net :)

Het is vooral de RAM die het boeltje vertraagt, CPU verschil van 60 Mhz zul je niet echt voelen denk ik..

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

512, maar 256 is ook uit te houden.

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
freesco.org

woei!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:04:
p133 met ik meen of 32 of 64 mB geheugen (moet ik nog controleren hoeveel er in zit, heb eigenlijk geen idee maar het zal geen 256 mB zijn)
Dit had je op z'n minst al moeten doen voordat je dit topic opende..
Nu staat op de site van microsoft dat de minimum systeem eisen: p133 met 128 mB zijn.
Dat vermelden ze niet voor niets. Je kunt met een beetje logisch nadenken wel concluderen dat het niet of nauwelijks zal gaan werken
Zou dit kunnen of raden jullie andere software aan (linkjes?).
Mjah, een beetje zelf zoeken kan geen kwaad, toch?
Enne met hoeveel ram draaien jullie in je server ? :)
Opsomtopics horen niet in WOS. Tevens zijn dit soort vermeldingen irrelevant
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:09:
512, maar 256 is ook uit te houden.
Heerlijk zo'n verhederende post... mooi onderbouwt ook :X

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

1024 MB ;-)

De oude Pentium 200MMX met 128 MB deed het wel, mar met meerdere users wat doen betekende enorme lag.
Inmiddels is de vervanger een P3-650 met 1024 MB SDRAM en dat gaat als de spreekwoordelijke speer. De bak doet ftp/http/file-servicing/etc...

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En ik heb er 1 GB in zitten en het gaat nog verschrikkelijk traag - het hangt helemaal van je wensen en eisen qua software en instellingen af.

Je moet het gewoon even proberen; al is advanced server natuurlijk niet nodig voor alleen NAT + FTP, dat red je met W2k pro ook heel goed - of inderdaad een *nix versie.

Andere software: bijv. winroute, zie de Network Troubleshooting FAQ. FTP server: zoek of Google en je komt er enorm veel tegen ;)

Maar goed, gewoon proberen dus. Het enige dat telt is of jij het goed vindt draaien :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.