[W2K][partition magic7] Win2K start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb partition magic gebruikt om mijn harde schijf in te delen.
Ik heb hem ingedeeld in 5 delen. Namelijk...
  • C:\ win 98 se
  • D:\ programma's
  • E:\ Documenten
  • F:\ School
  • G:\ cd-rom/brander
  • H:\ Win2K sp3
Nu had ik drivemapper van Partition Magic gebruikt om de schijven H en C onder elkaar te zetten. Dus dat ik dan uiteindelijk het volgende zou krijgen:
  • C:\ Win 98 se
  • D:\ Win2K Sp 3
  • E:\ Documenten
  • F:\ School
  • G:\ cd-rom/Brander
  • H:\ Programma's
Ik heb dus geprobeerd D:\ en H:\ met elkaar te wisselen via drivemapper, maar dat is niet gelukt.
Na het opstarten start win2k niet meer op (win98 wel). In win '98 blijkt dat bij D:\ nog steeds programma's staat en H:\ bestaat niet meer.
Ik heb PM7 ook op een bootcd, maar daar kun je de instellingen niet meer terugdraaien. Althans ik weet niet hoe.

Kan iemand me helpen win2K terug te krijgen? Er staan namelijk wat settings en bestanden op die ik niet kwijt wil raken.

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Kan je niet gewoon de acties die je ondernomen hebt gewoon opnieuw doen, zodat alles terug in oorspronkelijke vorm ingedeelt staat ?

Er zijn bootflop's van PM7, dus daarmee moet dat lukken denk ik

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

drivemapper past alleen je ini's en registry aan.
zoek naar easyrecovery om je bestanden terug te halen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• dbzdragon
  • Niet online
Ik heb helaas geen bootflops gemaakt toen ik pm7 installeerde. Daar baal ik nu wel van zeg.

Ehh, hoe moet je zoeken naar easyrecovery en waar? In windows of in Pm7.
Als ik in pm7 zou moeten zoeken, dan betekent dat dat ik pm7 eerst opnieuw moet installeren in '98 ( want ik kom niet in w2k ). Ik denk dat ik dan niets kan terugdraaien, want bij een fresh install valt er niets terug te draaien, omdat je niets hebt gedaan.
Ik ga even het tegenovergestelde doen van wat ik gedaan heb. Kijken of dat helpt.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik had ook problemen met pm7.0
wilde een partitie van ntfs omzetten naar fat32. na dat ik dat had gedaan besloot win2k om niet meer op te starten :?

• dbzdragon
  • Niet online
Nou dat is mooi :(
Heb ik het geprobeerd terug te draaien van fat32 naar ntfs zijn m'n bestanden op de een of andere manier gewist. Ik heb nu een clean install van windows XP gedaan. De 2 partities waar de besturingssystemen op stonden samengevoegd en daar WinXP op gezet.

Moraal: Kijk uit wat je doet, want voor je het weet ben je alles kwijt. Ik dacht dat dit mij niet meer zou gebeuren, omdat ik best wel veel weet hierover. Maar ja, zo zie je maar.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

Reptile209

- gers -

Leg eens uit wat je bedoelt met "win2k start niet meer":
* werkt 'ie niet als je 'm start vanuit het bootmenu (logisch, want boot.ini is dan niet aangepast aan de nieuwe drive voor win2k),
* begint 'ie met opstarten en stopt 'ie dan (kan ook: dan is bijvoorbeeld %systemroot% niet aangepast aan je nieuwe config),
* of... ??

Vertel! :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Aangezien je de volgorde van de partities hebt gehusseld kan boot.ini hiermee niet meer uit de voeten. De eenvoudigste oplossing: boot met de Win2000 CDROM en ga met F10 naar het Recovery Console. Daar intypen: bootcfg /rebuild en kies de gevonden Win2000 installatie om toe te voegen aan het menu. Later kun je eventueel nog je boot.ini wat uitmesten, want er staan dingen in die niet kloppen. Maar je moet nu wel kunnen booten.

Voor Recovery Console zie: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q229716

• dbzdragon
  • Niet online
Windows 2000 startte dan op en dan kreeg ik uiteindelijk het beruchte blauwe scherm. Windows zou volgens de tekst niet meer opgestart kunnen worden omdat ik iets aan m'n hardware of software heb veranderd.
Nou heb ik dit scherm al een tijdje niet gehad ( wat opmerkelijk is voor windows ).

Ik zou niet weten hoe ik in mijn boot.ini moet komen als ik de drive waar win2k op staat niet eens kom.
Ik denk dat de oplossing van Binary 10 wel zou lukken. Ik was alleen te ongeduldig om het te proberen.

Verwijderd

Boot.ini staat op je C-partitie, die wel FAT32 moet zijn, omdat daar ook Win98 op staat. Deze kun je dus gewoon benaderen in Windows 98 (mits het tonen van verborgen bestanden aan staat). En ook lukt dat wel met een opstartdiskette, en dan EDIT C:\BOOT.INI uit te voeren.
Pagina: 1