Toon posts:

infineon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand ervaring met dit geheugen. Het is duurder dan normaal 128mb 133mhz (232,-)
infineon is 375,-
is dit een bekend merk? En doet het onder tegen kingmax kingston viking etc. Tegen mushkin zal het wel niet op kunnen dus dat vraag ik noggeeneens.

of anders heeft iemand toevallig de laatste tijd nog geheugen via pricewatch gekocht, waar hij zeer tevreden mee was. (hoge benchmarks etc.)

Verwijderd

Ik heb ook infineon geheugen 128 MB Pc133 en het loopt perfect op me A7V. Ik heb het gehaald bij Paradigit Amersfoort en die hebben gewoon 1 soort geheugen, toen ik ging halen was het infineon, maar van een makker van me heb ik gehoort dat ze nu muskin geheugen van 128Mb Pc133 2-2-2 hebben voor de zelfde prijs. :) Als dat zo is vraag kom ik binnekort nog ff terug voor nog een 128 meg reepje. >:)

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Het is niet in de pricewatch aan te geven, daarom maar op deze manier: wij verkopen infineon 128Mb PC133 geheugen voor Fl. 295,-....Ik hoop dat je er wat aan hebt!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

infineon heette tot voor kort nog siemens, en ja, ze zijn een topfabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
Is het dus sneller dan gewoon 133mhz geheugen wat je voor 232,- / 235,- / 239,- bij de pricewatch kunt aanschaffen.

Heeft iemand toevallig benchmark resultaten hiervan. Want ik denk wel dat ik dit ga aanschaffen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dat 't van een goed merk is betekent niet perse dat het sneller is. alleen maar dat je goed werkend en betrouwbaar spul mag verwachten wat lang niet altijd zeker is als je goedkoop ram koopt.

Verwijderd

Ja het maakt wel degelijk uit. Laatst stond er bv. een test in de Duitse C't waar dimms gekocht werden bij diverse bekende duitse winkels. Het meeste haalde net 133Mhz met Cas3. Veel haalden niet eens de specs. Laat staan cas2 (= 5-10% snellere pc)

Als je je geheugen op PCI+33 en je klokt nog een beetje over :p en je wilt cas2 kunnen draaien, reken maar uit...

Mushkin is iig het best (de 133-222 rev2) die haalt 155Cas222 of 165Cas3 (zijn vlgs mij Micron chips) Chips van Mosel Vitalic zijn ook top! Doen ook 155@cas2
Ook heel goed is Corsair (165Cas3 145?Cas2 ook Micron). Dan een tijd niks, en dan komen de andere merken.
Dus ff kort door de bocht: chips van Micron zijn het best samen met Mosel Vitalic, Infineon(Siemens) zijn ook heel goed, dan Kingmax (is wel goed maar niet super) en dan de rest.

Alles wat je weten wilt staat ook hier:
http://www.overclockin.com/memory.html
(alleen: memman does not ship outside of the USA! Mushkin wel)
hier staat ook nog wat interessants:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1213&p=12

Plaatje: Overzicht div. modules
http://www.overclockin.com/reviews/MemMan-Mosel/allramtested-400.gif

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt Jeep. Ik ga dat infeneon wel aanschaffen. Mushkin etc. is me toch te duur.

Ik had laatst al een vraag gesteld waar je beter voor kunt kiezen, kwantiteit of kwaliteit. Toen was het nog niet helemaal duidelijk voor me, misschien weet jij hier meer over.

Verwijderd

Topicstarter
Oh en GASH > You have a customer

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Mja dat Infineon klinkt goed :)

maar is dat 2-2-2, en goed leverbaar??

want dan kan ik ook wel ff 2x128Mb gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Is er trouwens een manier om je geheugen op te klokken en zo ja hoe. Ik kan in de bios niet echt iets vinden behalve ecc of non ecc 8ns of 10ns. Ik heb bij tweakfiles.com gezocht naar softwarematige troep, maar kon daar ook niks vinden.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een redelijk waardeloos ms6163va heb maar zoals ik al in 100en post gezegd heb wordt dit veranderd in een MSI-k7tpro2 of een Abit :)

Die msi die ik nu heb is trouwens 100 mhz dat 133mhz werkt toch wel he?

Verwijderd

Topicstarter
Gash > comtronics.nl bedoel je toch he? En hoe lang duurt het onder rembours als ik vandaag (vrijdag) bestel? En het is toch echt infineon (siemens)?

I wilde het per email vragen maar die stond er niet en ik wist niet zeker of comtronics.nl echt je eigen site is.

Verwijderd

Ik heb 2 reepjes infineon 128 pc 100 = 2-2-2 geheugen. draait ook lekker op 133MHz :) ik zeg dus goed geheugen..

• Gash
Funksngrooves:

Het is echt Infineon geheugen en het is voorradig, dus wanneer je vandaag, vrijdag, een bestelling plaatst dan zal deze zeer waarschijnlijk maandag worden bezorgd. De PTT doet op zaterdag namelijk geen rembourszendingen....

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

Beaves

Usque ad Finem

Gash: hoe staat het Infineon geheugen op jullie site aangegeven, als major brand geheugen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Gash
Yep, momenteel is al het major-brand PC133 geheugen van Infineon.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal!

Dat 133mhz draait dus wel op mijn 100mhz mobo?

• Gash
Geen probleem!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13
Zit ook op mijn GeForce 2 GTS :)

Flickr | Lego collectie

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42