[SuSE 8.0] Kan niet source compilen??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een source package (van quanta 3.0 rc2) geprobeerd te installeren, maar bij de ./configure stap klaagt-ie dat-ie geen C of C++ compiler kan vinden (wat me toch wel vrij essentieel lijkt). Ik neem aan dat die compiler wel ergens op mijn systeem staat, dus hoe krijg ik dat werkend?

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

als je hem niet geinstaleerd heb,dan staat hij er niet op.

je krijgt dat werkend door hem te instaleren.

doe eens rpm -q gcc wat zegt hij dan??

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 09:47:
Gisteren een source package (van quanta 3.0 rc2) geprobeerd te installeren, maar bij de ./configure stap klaagt-ie dat-ie geen C of C++ compiler kan vinden (wat me toch wel vrij essentieel lijkt). Ik neem aan dat die compiler wel ergens op mijn systeem staat, dus hoe krijg ik dat werkend?

Als configure zegt dat 'ie er niet is, kun je er redelijk zeker van zijn dat 'ie er niet is. Gewoon even wat pakketjes uit de dev serie installeren met yast2.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Typisch dat die compiler niet standaard geinstalleerd wordt (had hiervoor Gentoo Linux, daar was het zeg maar wel essentieel). Ga vanavond nog wel even er tegenaan schoppen ;)

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:43:
Hmm... Typisch dat die compiler niet standaard geinstalleerd wordt (had hiervoor Gentoo Linux, daar was het zeg maar wel essentieel). Ga vanavond nog wel even er tegenaan schoppen ;)
tja gentoo is suse niet :)
veel plezier

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:43:

Tijdens het installen van SuSE kun je verschillende package-groepen kiezen. Workstation heeft standaard geen compiler. Er is van wel iets als Developer, waarin er standaard wel een compiler zit.

Verwijderd

wzzrd schreef op 26 september 2002 @ 11:42:

[...]

Tijdens het installen van SuSE kun je verschillende package-groepen kiezen. Workstation heeft standaard geen compiler. Er is van wel iets als Developer, waarin er standaard wel een compiler zit.
Klopt, ik installeer ook altijd bijna alles. Dan weet je zeker dat je niet later nog met CD's hoeft te klooien..

Verwijderd

Topicstarter
Ok... Even aan geprutst en het werkt! _/-\o_ mijn dank _/-\o_ Moest inderdaad nog een package of 20 installeren :D
Pagina: 1