Toon posts:

[dHTML] maximum aan layers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een snel kort vraagje, is er een maximum aan layers dat ik kan gebruiken?! Ik wil nl. een tree-structure menu gaan bouwen waarbij elk onderdeel is opgebouwd uit lagen die ik met de display functie aan en uit kan zetten. Aangezien elk deel van de structuur zijn eigen laag gaat krijgen, gaat het aantal behoorlijk uit de hand lopen. Weet iemand of dit problemen gaat opleveren?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

maakt niet uit... zolang je ze allemaal een ander id geeft :)

k heb ook zo`n structuur gemaakt :) is best leuk :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Nee, dit kan. Ik heb zelf namelijk ook een javascript tree gemaakt. En toen die nog niet efficient was, gebruikte hij soms 8000 tot 10000 layers. En dit liep nog soepel ook.

En inderdaad best wel leuk om te maken. Ik heb zelfs functionaliteit dat ik door middel van links de tree kan openen op de folder die ik zelf wil. Het script zoekt dan uit wat er opengeklapt moet worden voordat de betreffende folder geopend kan worden.

Ik kan je trouwens aanraden om niet met <table> te gaan werken maar alleen maar met <div>, is veel sneller namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tip!! overigens ben ik bezig met een CMS die gebruik van de strcutuur maakt. Je kan nieuwe mappen maken, en binnen deze mappen weer bestanden. De mappen zijn menuitems die aan de voorkant een pulldown menu worden en de bestanden worden de teksten en andere content ...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

crisp

Devver

Pixelated

Nog een tip: stop je object verwijzingen in een globale array in plaatst van elke keer document.getElementById() te gebruiken. Dit scheelt ook enorm in de performance.
Een paar duizend div's is in elk geval geen probleem; kost misschien wat geheugen, maar elke fatsoenlijke browser trekt het wel :)

Intentionally left blank

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Clay heeft ooit een test gedaan met een x aantal layers en dat ging wel goed geloof ik (alleen wat traag op oudere compu's)
Pagina: 1