[Win2000] Schoolcomp's - Softwarematige toetsen omwisseling

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik ben stagiar Technisch Informatica op een middelbare school.

Nu hebben ze het volgende probleem:

Op sommige PC's zijn de toetsen softwarematig veranderd, bijv. Caps-Lock is verwisseld met Ctrl, en bijv. de B is de N, waarbij B niet meer functioneerd etc.

Ik heb gekeken bij de Toetsenbordinstellingen, maar daar staat niets raars bij (NL bij US indeling) en een andere toetsenbord gebruiken helpt ook niets.

Weten jullie iets meer van deze 'grap'? :)

Verwijderd

pff kom op technische informatica, dan weet je toch wel wat van pc's...

Kijk gewoon welke processen er draaien en vergelijk die met een "normaal" werkende pc.

• pSycho-Y2K
Ja, dat had ik dus allang gedaan. Er draaien geen tweaks of andere processen die er normaal gesproken draaien.

Verwijderd

dan is het dus niet via een draaiend progje gedaan, maar ergens met instellingen gekloot. Kunnen leerlingen trouwens instellingen wijzigen, dit zou niet mogen. Kunnen ze bijv in het register komen

Verwijderd

Pak een ander toetsenbord en sluit die ene waar die keys omgedraaid zijn, op een andere pc.
Mocht het blijken dat die nieuwe toetsenbord op dezelfde pc dezelfde kuren heeft, dan is er een software geinstalleerd. Kijk in de lijst van Software welke er niet thuis hoort.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:29
Volgens mij is de taal bij de toetsenbord instellingen gewoon geweizigd. Kijk hier ns naar

• pSycho-Y2K
Ik kan op dit moment niet bezig, aangezien er nu leerlingen in het lokaal zitten.
Ik zal strax ff kijken of ik bestanden kan vinden die er niet thuis horen.

Het rare is dat de leerlingen geen rechten hebben.
En de toetsenborden zijn perfect, ik heb ze omgewisseld e.d. en nieuwe aangesloten.

Ik vroeg me alleen af wat voor software grap dit precies is.

• pSycho-Y2K
-Fallout- schreef op 26 september 2002 @ 09:51:
Volgens mij is de taal bij de toetsenbord instellingen gewoon geweizigd. Kijk hier ns naar
Been there, done that.

Het staat goed :/

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Zijn de kapjes niet gewoon van de toetsen gehaald, op andere toetsen geplakt zonder dat het jou opvalt?

• Han
  • Niet online

Han

Ik heb gekeken bij de Toetsenbordinstellingen, maar daar staat niets raars bij (NL bij US indeling)
-Fallout- schreef op 26 september 2002 @ 09:51:
en een andere toetsenbord gebruiken helpt ook niets.
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 09:47:
Pak een ander toetsenbord en sluit die ene waar die keys omgedraaid zijn, op een andere pc.
Lezen a.u.b. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• pSycho-Y2K
Nope, geen zichtbare schade, alle toetsenborden zijn gelijk.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Misschien alle talen te verwijderen die geinstalleerd zijn ( er zal dan wel 1 tje moeten blijven staan :) ), opstarten in safe modus, taal ( nl ) terug toevoegen en als default zetten ( duh :) ) , hierna terug normaal opstarten ....

Mijn Specs

• pSycho-Y2K
-GF-Annihilator schreef op 26 september 2002 @ 10:01:
Misschien alle talen te verwijderen die geinstalleerd zijn ( er zal dan wel 1 tje moeten blijven staan :) ), opstarten in safe modus, taal ( nl ) terug toevoegen en als default zetten ( duh :) ) , hierna terug normaal opstarten ....
Ik zal het even proberen :)

• pSycho-Y2K
Goed, ben nu in veilige modus, en de toetsen werken weer normaal.

Dus er is iets geinstalleerd.

Ik zal even kijken.

[ EDIT ] Hmmm, hoe kan ik MSCONFIG benaderen in Win2000? Ik ben nl. XP gewend (direct met Uitvoeren --> msconfig helpt niet). Het rare is dat hij het bestand ook niet kan vinden met de search. [/EDIT]

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:52

thaMini

Tool !!

Msconfig zat toch niet meer meegebakken in 2000??

Be small, act BIG.

• MPAnnihilator
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run via regedit :) daar zou wel eens iets verdachts kunnen staan, en WEG ERMEE :) :) :)

Mijn Specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie de WOS FAQ, het stukje over 'help, waar zit msconfig in windows 2000' :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pSycho-Y2K
-GF-Annihilator schreef op 26 september 2002 @ 10:21:
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run via regedit :) daar zou wel eens iets verdachts kunnen staan, en WEG ERMEE :) :) :)
Dit is bizar :/
De registery instelling bij Run is gelijk aan alle pc's.

WTF hebben ze hier geflikt?

• MPAnnihilator
Komt dat probleem dan bij alle users voor , of alleen bij 1 leerling ?

Mijn Specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

pSycho_Y2K schreef op 26 september 2002 @ 10:25:
Dit is bizar :/
De registery instelling bij Run is gelijk aan alle pc's.

WTF hebben ze hier geflikt?

Er zijn nog diverse plaatsen waar wat kan staan; zie mijn post. Ook kan het een service zijn, kijk daar ook dus even.

Ook kan je de msconfig van WinXP kopieren en die gebruiken trouwens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MPAnnihilator
Indien bij die ene leerling, of 1 profiel m.a.w. , hem laten inloggen gaan naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

En daar eens kijken :)

Mogelijk zit er ( indien bovenstaande niets oplost ) iets bij zijn Startmenu-programs-run , ofwel moet u de services een nakijken. Anders denk ik niet dat een progje nog andere manieren heeft om zich te initialiseren :)

Mijn Specs

• FirmPete
  • Niet online
:+ Of je wrikt de toetsen los en plakt ze terug op de "nieuwe" plaatsen....

Firmpete on Aerie Peak

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47

OgWok

U.N.C.L.E.

Docent op z'n kloten geven dat ie de kids beter in de gaten houdt wat ze doen, toch :)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• MPAnnihilator
:) ivm services was f_j_k mij voor :) dubbelpost dus :)

En toetsen losprutsen :) lol werkt natuurlijk ook, hopelijk gaat dat zich dan niet voor doen op alle pc's , anders heb je wel ff werk met veranderen van toetsen...

Mijn Specs

• pSycho-Y2K
Mja, goed, ik zal kijken.

Anders whipe ik deze comp's ff met de backup ghost, dus altijd een oplossing achter de hand :)

• MPAnnihilator
Indien alle pc's idem zijn ( SW ) , misschien eens proberen met een gans deel van het register te exporteren van een goeie en importeren dan op de defecte pc ( weet echt niet of dat zomaar gaat , maar als ie toch al niet meer goed te krijgen is , kan je' t wel ff proberen :) bijvoorbeeld gans de "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\ <<<---- " microsoft map :)

/Edit: Ik ben zo vrij geweest je 3dubbelpost te verwijderen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 26-09-2002 12:48 ]

Mijn Specs

Pagina: 1