Ik ben een beetje een newbie met webpages maken, maar hoe maak ik (bijv. met frontpage) een achtergrond met kleuren die zeg maar een beetje in elkaar overlopen bijvoord rood en zwart? BVD
Verwijderd
arrghhhhhhhhhh ...Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 09:16:
(bijv. met frontpage)
probeer eens een gradient te maken in photoshop ... btw. gradients is iets wat de meeste designers nooit doen, dus ik raad het zeker af!
Bekijk de broncode van een voorbeeld.
De broncode is dus datgene wat je niet ziet maar er wel is als je in Frontpage werkt.
De broncode is dus datgene wat je niet ziet maar er wel is als je in Frontpage werkt.
Ericston bedoelt: zoek eens een site die lijkt op wat je wil, klik daar met je rechter muisknop op en kies "bron weergeven". Die achtergrond heb je zo gevonden.
PatrickPietens bedoelt: teken het in photoshop, 's nie zo moeilijk
* Reptile209 wil zeggen: zoek eens
nofi
PatrickPietens bedoelt: teken het in photoshop, 's nie zo moeilijk
* Reptile209 wil zeggen: zoek eens
nofi
Zo scherp als een voetbal!
als je leert html'en met notepad is het makkelijker om shit af te kijken van andere pagina's
try it...
try it...
¯\_(ツ)_/¯
www.w3schools.com
http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml/index.html
daar een paar kijkjes nemen.... eerst html en dan kan je rustig verderbouwen
en idd use the source
http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml/index.html
daar een paar kijkjes nemen.... eerst html en dan kan je rustig verderbouwen
en idd use the source
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Moet je java gaan leren, dan kun je met openGL je achtergrond kleuren hardware accelerated in elkaar laten overvloeien.
Verwijderd
gebruik ipv notepad Homesite ... veel beter programma, kleur codering en direct updaten op de server ... wanneer je beetje HTML onder de knie heb, ga dan kijken naar javascript, daarna naar een server-side taal (PHP, ASP) en XML ... ach ik loop vooruit denk ik
... iig raad ik Homesite aan, you gonna love it!
en niet eens ontopic
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
Yogho schreef op 26 september 2002 @ 09:52:
Moet je java gaan leren, dan kun je met openGL je achtergrond kleuren hardware accelerated in elkaar laten overvloeien.
of neem eens een flash tutorial, dan kun je ook de mooiste gradients fullscreen op je scherm toveren
nofi
Verwijderd
wat je ook kan doen is een hele grote tabel maken.
en dan in iedere kolom een andere waarde doen. en dan van zwart (000000 naar rood ff0000)
moet wel lukken toch??
en dan in iedere kolom een andere waarde doen. en dan van zwart (000000 naar rood ff0000)
moet wel lukken toch??
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 12:49 . Reden: kleurcode ]
Verwijderd
geef anders ff een voorbeeldje Lotte
..._andere ge-intresseerde
tnx (leuke foto trouwens)
..._andere ge-intresseerde
tnx (leuke foto trouwens)

zoiets?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Maar als je in Fotosoep een gradiant maakt en die als back ground neemt ziet hij er niet bij alle resoluties goed uit. En zou zoiets niet met CSS kunnen. Heb het nog nooit geprobeerd.
juist, deze gebruik ik regelmatig in mijn webapplicaties, de filters zijn snel, makkelijk te coden en zien er goed uit. Ze werken dan alleen natuurlijk wel in IE.
Verwijderd
Ff een plaatje met de breedte van je site, 10 pixels hoog ofzow en die in de herhaling gooien.. Met css repeat:x ofzow.
jaja, en je kunt de oplossing van lotte ook nog dynamisch genereren met php natuurlijk
en dan hebben we geloof ik alle manieren van gradientjes maken gehad en kunnen we lekker naar bed, oogjes dicht, en slotjes toe
PHP:
1
2
3
4
5
6
| echo "<table>"; for (i=0; i<=256; i++) { j = dec2hex(i); echo "<tr bgcolor=\"#$j0000\"; } echo "</table>"; |
en dan hebben we geloof ik alle manieren van gradientjes maken gehad en kunnen we lekker naar bed, oogjes dicht, en slotjes toe
Stoer; Marduq
Verwijderd
ja, idd.. erg relaxed.. maar WIE weet vanaf welke versie van IE dit te gebruiken is?dominic schreef op 26 September 2002 @ 23:04:
[...]
juist, deze gebruik ik regelmatig in mijn webapplicaties, de filters zijn snel, makkelijk te coden en zien er goed uit. Ze werken dan alleen natuurlijk wel in IE.
Hier op het netwerk hebben we 5.003502.1000 (
Weet iemand hoe ik dit gradient effect in bijv. JS zou kunnen doen?
(lekkere ouwe topic trouwens
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 15:24 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()