Waarom werkt goedkoop geheugen niet in compaq laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Compaq Evo N160 laptop, zit 128mb geheugen in dus daar draaid win xp niet zo lekker op.... dus ik dnek ff langs Norrod om 128mb standaard laptop geheugen te kopen (SODIMM 128MB PC133 CL3).
Ik had al zo'n voorgevoel... geheugen erin laptop aan. beep beep beep! okeej geheugen er maar weer uit en morgen trug brengne naar norrod.

Nou moet ik comprak geheugen bestellen en dan ben ik in de t.net shop al gauw 54 pleuro kwijt!

maar waarom? waarom?
waar ligt het nou eigenlijk aan moet de CL2 zijn ofzo? kan hij daar metten op vastlopen?

ik bedoel in een desktop werkt ook nagenoeg elk merk geheugen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Waarom, waarom????? $$$$$$$$$$$$!!! Daarom!!!

Compaq wil natuurlijk graag dat je hun geheugen koopt. Verdienen zij ook weer wat pleuros. Simpele marketing truc.

Verwijderd

Gewoon bestellen bij geheugen.com, 41,- inc. btw voor 128MB, 64,- voor 256 en 172,- voor 512.
Is geheugen van Transcend wat gegarandeerd werkt op de N160

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 00:02:
Waarom, waarom????? $$$$$$$$$$$$!!! Daarom!!!

Compaq wil natuurlijk graag dat je hun geheugen koopt. Verdienen zij ook weer wat pleuros. Simpele marketing truc.
dat snap ik, maar tis niet zo dat alleen het geheugen watje bij compaq zelf koopt werk.

d'r is ook dane-elec geheugen wat werkt met compaq... en wat de poster hierboven noemt dus daar verdiend compaq niets aan.

het het mobo (of de bios) in mijn laptop kan toch niet zien wat voor merk geheugen erin zit? dus tmoet wel iets technisch zijn.

Verwijderd

Het gebeurt zo vaak voor dat een bepaalde module niet wil samenwerken met een moederbord, met laptops exact hetzelfde verhaal

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50
Heb je niet toevallig een defect reepje? Ik heb 2 Compaq's geupgrade met goedkope SODIMM's. No probs gehad.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 00:37:
Het gebeurt zo vaak voor dat een bepaalde module niet wil samenwerken met een moederbord, met laptops exact hetzelfde verhaal
Heb ik nog nooit meegmaakt ik heb al talloze desktop pc's geupgrade nog nooit probs gehad met "merkloos" geheugen
Jimsterrr schreef op 26 september 2002 @ 00:41:
Heb je niet toevallig een defect reepje? Ik heb 2 Compaq's geupgrade met goedkope SODIMM's. No probs gehad.
Tja moeilijk te zeggen natuurlijk, ik plaats het geheugen, zet de laptop aan het scherm blijft zwart en na een paar seconden begint'ie te beepen...

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Leveranciers doen het meestal ook om te voorkomen dat de klant een instabiel systeem krijgt door een slecht reepje heb ik mij wel eens laten vertellen.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 22:52

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Doe er gewoon een a - merk in me de goeie specificatie.

Compaq tegenwoordig HP is nix anders dan a-merk (soms) b-merk componenten.

Bestel een samsun infinineon nec micron (crucial) geheugen module
en ook stukken goedkoper dan die compaq modules
En het is "precies" hetzelfde.

Netzo als lamborgini ze motor bij audi haalt.

En netzoals een auto verkoper zegt dat je al je 4 je banden moet verwisselen als alleen je voorste zijn versleten.

Precies en verkoop truuk

Moet je wel weten WAAR JE ze koopt :7 8)

Speedtouch freak

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

uhm....

ik heb nog zo'n bankie liggen , komt uit een armada e500..... momenteel bedolven onder een laag stof...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Kingston geheugen bijvoorbeeld, als je dat bestelt staat er specifiek bij voor welke laptops hij geschikt, maakt wel degelijk verschil welk geheugen je pakt, maar zoals al eerder gezegt werd, specifiek compaq is niet nodig

Canon Digital Ixus V3

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 22:52

lSltAlKeR

Time destroys everything!

RawPeanut schreef op 26 september 2002 @ 01:31:
Kingston geheugen bijvoorbeeld, als je dat bestelt staat er specifiek bij voor welke laptops hij geschikt, maakt wel degelijk verschil welk geheugen je pakt, maar zoals al eerder gezegt werd, specifiek compaq is niet nodig
Mijn ervaring is of je nu laptop van merk a heb en type o , p en q
of laptop merk b type y en z

Bij kingston hebben ze allemaal een andere type nummertje maar het geheugen wat het dan betreft is gewoon na genoeg hetzelfde met die andere dimmetjes simmtjes rdrams so-dimms etc.
En dan het leuk is weer ....

Omdat laptop van merk a iets meer naam heeft dan merk b is dat type nummer dimm van kingston adviseert duurder dan wat ie adviseert voor merk b terwijl het gewoon om dezelfde dimm gaat. Maar kenners begrijpen het wel.....

Speedtouch freak

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nou meneer die bij compaq werkt kunje voor mij niet ff 512 MB achterover drukken?

bedankt alvast B)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 00:08:
Gewoon bestellen bij geheugen.com, 41,- inc. btw voor 128MB, 64,- voor 256 en 172,- voor 512.
Is geheugen van Transcend wat gegarandeerd werkt op de N160
jah lijkt goedkoop jammer dat het incl verzendkosten op 52 euro uitkomt :|

11 euro verzendkosten voor het versturen van een SODIMM reepje |:(
RawPeanut schreef op 26 september 2002 @ 01:31:
Mwhahah kheb ff op de kingston site gekeken. 40 dollar voor 128 mb!! laat maar wat een naaiers.

Het geheugen in de Tweakers.net shop is nog het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden. 49 euro en "maar" 5 euro verzendkosten.

Pagina: 1